Help, opzoek naar een klassieke auto band

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door DiedvG, 9 jan 2023.

  1. DiedvG

    DiedvG

    Lid geworden:
    9 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rotterdam
    Goedemorgen,

    Voor een project ben ik op zoek naar een klassieke rubberen auto band met een binnen diameter van ~ 38 mm en een buiten diameter van ~ 55 mm. Bijgaand een foto van de soort band die ik zoek.

    Weet iemand een adres waar ik zoiets zou kunnen kopen? Ik ben aardig nieuw in de modelbouw scene, dus weet nog niet zo goed alle wegen om dingen te vinden.

    Bedankt voor jullie hulp!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Is het voor een deftig rijdende rc wagen? Anders zou ik zeggen van te kijken naar statische schaalmodellen en ze daar te oogsten. Rc wielen en banden in deze vorm ben ik nog niet tegengekomen.
     
  3. DiedvG

    DiedvG

    Lid geworden:
    9 jan 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt voor je reactie! Het is een een statisch model. Ik heb al gezocht bij de statische modellen, maar daar komt het allemaal bij een volledig pakket. Geen losse banden gevonden.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Er zijn daar wel sites voor, statische modelbouw. Maar ben daar zelf niet in thuis.
    Stel de vraag eens in dit topic hier op het forum, als daar nog veel beweging is.

    Desnoods zou ik gewoon een model kopen of bouwdoos en daar de banden uit of afhalen.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kijk eens bij de 3D print-community... Als het statisch is, hóéft het niet per sé rubber te zijn, en er vliegt bij mij op de club iemand rond met geprintte "rubber" banden (weet niet precies hoe het materiaal heet).
     

Deel Deze Pagina