help printplaat verwoest??

help ik heb per ongeluk de koperen stukjes van een printplaat eraf gesoldeerd is dit te maken of is de printplaat verwoest met de koperen stukjes bedoel ik de stukjes waar bijv. de weerstanden zijn op gesoldeerd
mvg

gerwin

ik weet niet of je goed bent met solderen, maar je kan het repareren door die stukjes opnieuw te verbinden met draadjes.
tenminste, zo deed ik het "vroeger".
als het kapotte printje niet te duur was, zou ik nu geen risico lopen en gewoon een nieuwe kopen.

Als je printplaat makkelijk verkrijgbaar is heb je uiteindelijk netter resultaat door de oude te vervangen. Wellicht overbodig maar, voor je gaat solderen de koperbanen goed ontvetten of licht opruwen met scotchbrite. Succes ermee.

Ik heb om lampjes in de mast van mn bootje van stroom te voorzien en voor lampen op een brug waarvan ik de messingbuisjes met 2-compontenlijm gelijmd heb weer van een massa te voorzien zilververf gekocht.

Dit is een verf met zilver erin en hiermee kun je gewoon lijntjes zetten die nadat ze droog zijn stroom geleiden.

In de mast van mn bootje heb ik de gloeilampjes bovenin vastgelijmd en de draadjes weer blank gemaakt en de lijnen op het hout gezet.
Nadat ik beneden stroomkabels aan het mastje maakte branden de lampjes weer.

Er staat bij dat het ook gebruikt kan worden om printplaten te herstellen en als het op mijn manier al werkt, moet het kunnen.
Zilver-geleidingsverf bij Conrad

Het proberen waard en aangezien je geen warmte hebt van het solderen kun je er in ieder geval niet veel mee beschadigen.

okey het gaat om een playstation 2 dus een nieuw moederbord wordt hem niet en voor een chip mis ik nu 2 koperen vierkante contactjes is dat te maken ??
want ik wou er een mod chip inzetten en dat gaat denk ik niet meer

mvg

gerwin

Laatst bewerkt:
het zijn niet de makkelijkste printplaatjes om te repareren .... behalve dat de eilandjes en spoortjes heel klein en smal zijn en ook nog eens dicht op elkaar zitten, is het ook nog eens een meerlaags print ..

hoi allemaal het is gelukt maar nu probleem 2 er is een pootje afgebroken (dat was al ik heb hem niet gesloopt) van een chip de chip is erg klein denk dat er tussen de pootjes 0,25 mm zit en mijn vraag is kan het uberhaupt worden gemaakt je ziet nog een klein koperen stukje uit de chip dus is dit nog door te verbinden of niet??
ik heb iemand met ervaring alleen ik ga niet dingen aan hem vragen die niet meer te maken zijn

mvg

gerwin

naja is zo heb hem gekregen van iemand die eraan heeft lopen KL*TEN en nu wil ik hem weer repareren weten jullie mischien waar ik een chip kan kopen het is de CDX3098Q

mvg

gerwin

Is een custom chip, ben bang dat je deze nergens kan kopen.
Met google kom ik trouwens op een modchip uit voor een ps2.

Hé, het lijkt wel Tweakers. ;)

Zonder foto's kunnen we je moeilijk adviseren lijkt me. Misschien is een dergelijk pootje nog te herstellen, maar die inschatting kan niet blind gemaakt worden natuurlijk.

Back