help probleem bij het bouwen van de dyzzy bird

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door RC-mike, 31 jul 2007.

  1. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ik ben vandaag begonnen met de bouw van mijn dizzy bird ,
    het eerste depron vliegtuig dat ik bouw ( vast niet de laatste )
    nou had ik de linker vleugel uit gesneden en van dat gaas tape (hoe heet dat ook al weer )
    op de buitenkant van de vleugel geplakt .
    dus ik aan de binnenkant een heel dun gleufje maken met een cd (stond in de gebruiksaanwijzing)
    en daarna omdraaien , en ik zou die vleugel buigen begint ie te scheuren ,
    dus ik denk dat stopt halverwegen wel , maar nee hoor dwars door de midden.


    wat kan ik nu het beste doen??

    1: verpakkingstape eroverheen plakken een een 2e poging wagen

    2: een nieuwe vleugel maken

    3: een andere manier : b.v. met koolstof staafjes.
    \



    ik dacht zelf dat de tape het beste was , maar dit is mijn eerste depron model dat ik bouw dus ik wou graag de ervarendendenden vragen


    mike
     
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Hoe breed is het tape dat je gebruikt? Ik heb heel breed verpakkingstape gebruikt. Mogelijk helpt het ook het gleufje aan de binnenkant wat verder in te deuken, dus iets harder op de cd drukken. Je moet zo hard drukken dat je er net niet doorheen gaat. Voorzichtig omvouwen. Bij mij is alleen aan één kant een cm aan de tip gescheurd.
    Je kan een poging wagen met dit depron om het spul vlak te leggen, nieuw breed tape erop, tape goed vastwrijven en dan opnieuw omklappen, maar een nieuwe snijden is denk ik wel de beste optie.

    Het is een leuk vliegtuigje, veel lol mee. Doet het ook uitstekend aan de helling!
     
  3. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ik heb nou eerst vezeltape erop gehad , maar dat bleef niet zitten dus , ik ga denk ik vanmiddag gewoon met dat bruine verpakkingstape ( 10 cm ) doen , en als dat niet goed gaat maar ik een nieuwe vleugel
     

Deel Deze Pagina