HELP... Sanwa Super Exzes

• Topicstarter Topicstarter Afran51
  • Startdatum Startdatum
A

Afran51

Guest
Hoi Allemaal, ik hoop dat iemand mijn zoon kan helpen.
Mijn zoon heeft een Sanwa Super Exzes, deze heeft het altijd zeer goed gedaan. Een paar dagen geleden wou mijn zoon zijn Sanwa opladen voor in de hal te gaan rijden. Tot onze grote verbasing werd zijn zender niet meer opgeladen met de oplader van Robbe waar hij al 2 jaar mee oplaad. We hebben toen de 8 accus eruit gehaald met de houder en toen via de stekker van de accuhouder opgeladen, dit ging wel, en hebben dan deze ook vol opgeladen.
Toen we deze accuhouder weer in de zender deden, en de zender aanzette bleek deze niet te werken, hij gaf ook geen signaal op de zender dat hij spanning heeft.
Helaas is onze garantie voorbij, kan iemand ons helpen wat de oorzaak hiervan kan zijn en waar we hem het beste kunnen laten repareren, of is deze zender te resetten.
Is er in Nederland een Sanwa servicepunt voor reparatie van de Sanwa Super Exzes??

Waarschijnlijk heb je een kleine kortsluiting gemaakt met de laadstekkertjes en is de zekering in de zender doorgeslagen.
Als je de achterkant van de zender eraf haalt dan moet je ergens een glaszekeringetje kunnen vinden. Kijk eens in de buurt van de laadaansluiting of daar waar de draad van de accu aangesloten is op de print. Het zekeringetje ziet er uit als een klein glazen buisje van 5mm diameter en 20mm lang met glimmende metalen dopjes aan de uiteinden. In sommige gevallen is het een buisje niet van glas maar van wit porselein.
De waarde van de zekering is meestal iets van 2A of 3A. Je kan deze zekeringetjes bij een winkel van elektronica zonder problemen kopen. Is er niet zo'n winkel bij jou in de buurt dan kan je het proberen bij een winkel als Expert of zo iets. Misschien dat ze die zekeringetjes daar ook hebben. Neem wel de kapotte mee als voorbeeld dan weten ze precies wat je nodig hebt.

Hallo Ernst, bedankt voor de snelle reactie. ik weet wat je bedoeld met een zekering en ik heb de zender los gemaakt en gekeken op de printplaat of er een zekering zit, maar helaas zie ik geen zekering zitten, ook heb ik aan de achterkant van de printplaat gekeken en helaas ook daar zit geen zekering. Heb je nog een andere oplossing of idee?

groeten Afran51

Stuur mij maar even een pb'tje voor mijn adresgegevens. De meeste Super Exzes zenders in Nederland worden namelijk door mij geserviced omdat er hier geen Sanwa reparatiedienst is. Er zal inderdaad sluiting zijn gemaakt, dus de kosten vallen mee. Naar een glaszekering hoef je echter niet op zoek te gaan, want die zit er niet in.

Hallo Corien,
Bedankt voor je reactie en de aangeboden hulp voor mijn zoon.
De Sanwa zender is vanmiddag gemaakt, een kennis van ons die bij een groot electronica bedrijf werkt heeft vanmiddag de zender nagekeken en doorgemeten en toen bleek dat er een kortsluiting is geweest van uit de laadbus in de zender naar de aansluiting van het accustekker. Hier is de verbinding doorgebrand die naar de - verbinding gaat.
Hij heeft hier een nieuwe verbinding gesoldeerd en de zender doet het weer perfect.
Bij deze wil iedereen bedanken die bereid was om mijn zoon te helpen.

Bedankt,...Afran51

Back