HELP Servos vastgelijmd in de vleugel maar moeten weer los

Mij lijkt de oplossing van Frans een hele goede; ik zou het zelfs met een metalen as nog proberen. Goede scherpe boor gebruiken. Beetje mostert na de maaltijd, maar als je weer op deze manier een servo monteert, doe er dan eerst een krimpkous omheen en lijm dan het geheel in de vleugel. Als het er dan om welke reden dan ook uit moet snijd je gewoon de krimpkous door.

Maar goed, daar heb je nu even niets aan. Veel succes.

Inmiddels is er 1 los en dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Servo is blijven zitten en de hevel heb ik los gekregen.
Foto's en verslag volgen.

Hier is de situatie zoals die was.
normal_IMG_0945%20%28Medium%29.JPG

Dit is het 90 graden schroevendraaiertje waarmee ik de schroef kon losdraaien. Even zelfgeslepen van een inbussleutel.
normal_IMG_0946%20%28Medium%29.JPG

Hier zie je wat er nog extra uit de vleugel gesneden is om alles los te kunnen krijgen.
normal_IMG_0954%20%28Medium%29.JPG

Nou dat ging toch helemaal niet zo moeilijk zou je zeggen. Nou dat viel toch nog wel tegen. Alles zat er strak en spelingsvrij in en je wilt zo weinig mogelijk beschadigen, maar het is gelukt. Althans bijna want ........................ :bad-words: :cry: :bad-words: :2gunfire:
Na de reset van de zender, alle moeite, slapeloze nachten enz enz blijkt dat, jawel 1 van de spiksplinternieuwe digitale DS281 servo's KAPOT is!!!!!!!!! Slaat slechts nog naar 1 kant volledig uit en nog maar 1mm naar de andere kant. Servo wordt ook aardig warm. Helaas niet warm genoeg dat de lijm week wordt en ik hem er draaiend uit kan halen.
Ik heb nog getwijfeld of het niet de ontvanger, zender of wat dan ook was en heb alle componenten uitgewisseld maar het is dus echt de servo. Die zal er nu dus echt uit moeten, en ja Bas dat zal met de dremel moeten. Ik zit er zelfs aan te denken om nu direkt maar alletwee te verwijderen en ze te vervangen voor de niet digitale versie de C261. Één digitale is immers bijna net zo duur als twee C261 en ze vreten ook nog eens minder stroom.

Eens, eens zit alles mee (hoop ik) pffffffff

Zo zeg. Wat een lijdensweg. Je zou bijna een hekel kunnen krijgen aan DLG-en. Mijn ervaring is dat als alles uiteindelijk werkt de ergernis vergeten is. Van ergernis weet ik het nodige, zo vervang ik regelmatig de startgroep van mijn Turbo's.

Groeten,

Hans

Back