Help!! Shuttle of Raptor??

• Topicstarter Topicstarter Viluka
  • Startdatum Startdatum
V

Viluka

Guest
:twisted: Hoi luchtpiraten, :twisted:

Bij "te koop" staat een Hirobo shuttle zxx voor 900€. Voor zover ik er iets van ken, alles erop en eraan. Graag jullie mening over prijs/kwaliteit voor een beginnersmodel of toch beter uitkijken naar een raptor50 V2? Ben ik namelijk zot van. (Maar nieuw is deze wel ietsie pietsie duurder dan deze shuttle (x2 ??)) :hammer:

Groetjes,
Luc

Ik zelf vlieg de Sceadu van Hirobo. Bij Cyberheli voor een redelijke prijs te koop. Kijk maar.
(Heli-Kit, ARF, Sceadu 50 std. w/OS50 engine, glass blades & muffler) voor 429.99 euro.
of de laatste nieuwe...
ARF, Sceadu Evolution, 50 SWM DTDS version w/OS50 Evolution engine. voor 579.99 euro
Daar kan je over nadenken he?

Vergeet de electronica (zender / servo's / gyro / bat) en administratieve (vervoer / invoer / BTW) kosten niet hé

op hoeveel kom je dan ?

Zo'n Shuttle is een heli die zeer goed geschikt is voor de beginner. Zeker als je nog helemaal moet beginnen zou ik kijken wat je budget kan.
Inderdaad je kan kijken bij cyberheli en helikraft maar dat zijn prijzen die zeker lager zijn dan in Europa. Maar met die prijs ben je er nog niet, als je pech hebt moet je btw en douane rechten betalen en komt er 25 % bij, ook moet je de electronica er bij tellen. Ja wat is het beste, gewoon wat je budget toelaat. En een shuttle zxx is zeker geen slechte heli.

GR Remco

luc, als je nog geeneen heli ervaring hebt, beter naar een 30 size heli kijken, is brandtoftechnisch beter en de onderdelen vaak ook wat goedkoper, de power heb je nog lang niet nodig.

@John,
Ik heb de foto's ff bekeken, graag wat meer info.
De prijs, wat is in de prijs begrepen, e.d. Heli is tamelijk oud (14 jaar?)

Luc

Hoi,

Ik heb nog een aantal reserve onderdelen liggen van de Shuttle, asjes, originele houten bladen, originele swash en armpjes, originele koppeling etc wat ik in de kop heb vervangen door QuickUK upgrades. De heli is helemaal gelagerd. De motor is bijna nieuw, er zitten 35 vluchten op (ik log al mijn vluchten, dus die log kun je zo inzien).

Als ik hem verkoop, dan gaat de ontvanger, de 9253, de gyro, de ontvanger accu en de schakelaar er uit. Uiteraard zal ik eerst de heli vliegend demonstreren.
De onderdelen die ik er uit haal, zijn nieuw, dus dat heeft voor mij niet zo veel zin om die te verkopen.

Ik gebruik de heli om les te geven indien mensen willen lessen die zelf nog geen heli hebben (dit gebeurt eigenlijk nooit).
Er zitten kunstof bladen op, carbon vinnen, merker tuned uitlaat, grotere heckbladen, speciale anti rotation arm met lagers, speciale swash (hand gemaakt, die verslijt nooit meer!) etc.
In principe heeft de heli 2 jaar gevlogen.

Dus al met al is het een hele nette heli die in zeer goede staat verkeert zonder problemen.

Als je interesse hebt, dan doe maar een leuk bod, ik weet zo niet wat die helies waard zijn.

Persoonlijk heb ik een Raptor 60 te koop staan.
Zeker en vast voor een Raptor gaan.

De raptor is een zeer betrouwbaar stabiel en vrij goedkope heli in onderdelen, mocht er ooit iets mis gaan.

Succes met je beslissing.

Tom

PS: Bij interesse in een Raptor 60V2 mag je me altijd contacteren via mail info@t-birds.be
De Raptor is 200% in orde en is crashvrij.

alleen vind ik een 60er weer niet zo gezchikt voor een beginner, brandstof en crashkosten liggen hoger dan met een 30-er model.
enigste voordeel is wel dat ie dik stabieler is en dus wat gemoedelijker om mee te leren.

Hoi Gerard,

Inderdaad de crashkosten liggen hoger, moet ik je 100% gelijk in geven.
Echter denk ik niet dat het de bedoeling is van te crashen, denk dat het veel aan de persoon zelf ligt en wat hij ermee wil doen.

Zelf ben ik niet de persoon die 3D gaat vliegen ben eerder het rustige type, rondjes vliegen goed landen beetje van hier naar daar vliegen dus.

Ik heb bij ons in de club genoeg raptors gezien 30 en 60 de mensen die een raptor 30 hadden en konden hoveren gingen al snel over naar een 60 om de eenvoudige reden dat ze niet krachtig genoeg waren.

Denk dat het belangrijk is als je start met helikopter dat je een stabiel toestel hebt dat wanneer je achter power vraagt hij het ook direct geeft.

Mijn toestel heeft een 0.61 OS WC met speciale pijp en een G5000 gyro van graupner dit samen met een beetje 15% coolpower geeft je genoeg plezier om lekker rond te vliegen en mogelijk ook 3D te doen.

Maar waar het vooral van af hangt denk ik is hoeveel euro's je hebt...als je geen reserve hebt zou ik al zeker niet met helikopter starten, want vroeg of laat maak je een crash mee.

En reageren nu maar. :D

Groetjes
Tom

Echter denk ik niet dat het de bedoeling is van te crashen, denk dat het veel aan de persoon zelf ligt en wat hij ermee wil doen.

maar ijn het leerproces zal dat altijd wel een keer gebeuren :lol:

Hey die Gerard,

Ik heb dan misschien het geluk gehad om nooit te crashen, ben dan ook een voorzichtige persoon, heb een half jaar gehoverd en rond gevlogen met een groot landingsstel. :wink:

Tom

ik ook niet hoor, pas mijn eerste schade gehad door een motor die afsloeg, dat vind ik ook iets anders als domme duimen he :wink:

het hoeft ook niet, kleine stapjes en het blijft heel, ik kan het niet genoeg benadrukken.

eerst leren lopen, dan pas rennen

Back