Help SRP de peeldrivers om het circuit te houden.

SRP de peeldrivers heeft het hun circuit ook liggen binnen de "hekken"van circuit de peel. van daar :!:

Help ons circuit de peel te houden. Er zijn wat milieu activisten die willen dit circuit sluiten.(stel zijkers) het circuit ligt al ruim 30 jaar op deze plek en nu hebben ze er last van. Je mag tegen woordig geen hobby meer hebben. Jaarlijks hebben duizenden mensen plezier op dit circuit. met motor cros, karting, auto speedway en wat ik zelf doe model stockcar racing.
Men klaagt over een paar dingen.
Ze klagen over het geluid maar een geluidswal mag niet geplaatst worden. Hebben anders niets meer om over te zeuren denk ik. De dieren zouden er ook last van hebben en ook dat vind ik onzin omdat ten eerste het circuit er al 30 jaar ligt en de dieren lopen er nog steeds rond en zullen ondertussen wel gewend zijn aan af en toe eens wat geluid. En ten tweede. Het circuit ligt pal naast een militair vliegveld. Ik mis hier toch een beetje de logica van. het huidige circuit mag hier niet liggen omdat het niet in het bestemmings plan staat. En het verplaatsten naar een andere plaats (aan de andere kant van de weg) waar het wel mag willen ze ook niet.
Dan hebben ze het over 60 uur geluid in de week als het nieuwe circuit er is. Ook dat is niet waar. het nieuwe en het legale circuit zal niet veel vaker open gaan dan nu het geval is. het is de eigenaar er ook helemaal niet te doen om er geld mee te verdienen. hij houd van de sport en wil dit ook voor de toekomst zekerheid geven. daar bij komt dat het meeste geluid wat op het circuit gemaakt wordt dat je dat niet eens 500 meter verder op zal horen. zeker niet als alle geluidswallen geplaatst hadden mogen worden. de eerste omwonende die er over klagen wonen drie kilometer verder op. De boeren die er naast wonen klagen niet.
dus help mij en met mij vele duizenden mensen onze hobby de houden en teken deze petitie.

Groetjes Davy

petitie circuit De Peel

normal_de%20Peel.JPG

Voor de duidelijkheid: Dit is het bedoelde circuit.

yep dat is hem 8)

Je ziet hier de kartbaan met de grote speedway oval in het midden. Rechts natuurlijk de motor cros baan en in het midden onder "onze" model oval. :wink:. Dit zou allemaal weg moeten. De eigenaar vind het ook geen probleem als het circuit moet verhuizen (nog 50 meter verderop). Alles wordt dan zo geboud om zo min mogelijk overlast te krijgen voor de mensen die er wonen. De boeren die er naast wonen worden dan opkocht. Het circuit komt dan namelijk achter hun huizen te liggen en op hun land. De boeren zelf vinden het geen probleem. Op het "land" waar het circuit zou moeten komen wordt nu al vaak genoeg gebruikt als parkeerplaats als er speedway is. Het oude circuit wordt ook netjes afgebroken zoat je er straks helemaal niets meer van ziet. Maar de "groenen"houden weer eens alles tegen. Zoals zo vaak in Nederland.

Davy, er bestaat nog zoiets als 'gewoonterecht' in Nederland.
Een stel milieugoeroe's kan daar weinig aan veranderen.
Het beste in dit geval is proberen de geruchten met vaststaande feiten te weerleggen.

60 uur geluidsoverlast per week?
Dan zou het circuit 7 dagen per week 8 uur per dag in gebruik zijn. Lijkt me stug voor een 'hobbybaan'.
Geluidsoverlast?
Meten is weten; laat een geluidsmeting doen als het circuit in gebruik is.
Milieuschade door verandering van flora en fauna?
Welke dieren zijn vertrokken in de afgelopen 30 jaren en is dat significant anders dan in de rest van Nederland?

Luchtmachtbasis "Vredepeel" ligt pal tegen jullie circuit aan. Daar zijn de laatste maand zo'n 500 militairen bijgekomen.
Die hebben hun werkruimten pal ten westen van jullie circuit, precies tussen de landingsbaan en jullie circuit in. Ook die mannen maken lawaai. Is dat plotseling niet milieuverstorend? (Of heeft dat wellicht iets te maken met het fenomeen "werkgelegenheid"?)

Kortom: jullie zaak is echt niet hopeloos...

Roel van Essen zei:
Davy, er bestaat nog zoiets als 'gewoonterecht' in Nederland.
Een stel milieugoeroe's kan daar weinig aan veranderen.
Het beste in dit geval is proberen de geruchten met vaststaande feiten te weerleggen.

60 uur geluidsoverlast per week?
Dan zou het circuit 7 dagen per week 8 uur per dag in gebruik zijn. Lijkt me stug voor een 'hobbybaan'.
Geluidsoverlast?
Meten is weten; laat een geluidsmeting doen als het circuit in gebruik is.
Milieuschade door verandering van flora en fauna?
Welke dieren zijn vertrokken in de afgelopen 30 jaren en is dat significant anders dan in de rest van Nederland?

Luchtmachtbasis "Vredepeel" ligt pal tegen jullie circuit aan. Daar zijn de laatste maand zo'n 500 militairen bijgekomen.
Die hebben hun werkruimten pal ten westen van jullie circuit, precies tussen de landingsbaan en jullie circuit in. Ook die mannen maken lawaai. Is dat plotseling niet milieuverstorend? (Of heeft dat wellicht iets te maken met het fenomeen "werkgelegenheid"?)

Kortom: jullie zaak is echt niet hopeloos...
Ja, je hebt wel gelijk, maar je ergert je soms wel dood aan die mensen. Soms wordt er dan wat fel gereageerd.

60 uur is heel erg overdreven. Zeker omdat er geen evenementen bijkomen die geluid maken. Er is wel spreken van geweest om er brandweer oefeningen te gaan doen. Maar of dat door gaat weet ik zo niet. Er zal hoog uit 20 á 25 uur per week geluid zijn waar bij je dan ook moet afvragen of men dat hoort op een afstand. Is ook altijd maar betrekkelijk.

Ik weet dat er metingen zijn gedaan maar daar weet ik niet de exacte uitslag van. Er is wel een tekening met een berekend geluid. Zie Linkje PDF file circuit de peel. alle andere onderzoeken zijn ook al gedaan door een onafhankelijke instantie zo als de flora en fauna. Alles ten gunste van het circuit eigenlijk tenminste wat ik van al die ambtenaren taal begrijp. Ook daar staat namelijk in dat het allemaal mee zal vallen omdat het vliegveld er ligt.

Het kromme vind ik gewoon dat de “milieugoeroe's” klagen over het geluid maar dat er geen geluidswal geplaatst mag worden door de zelfde mensen.!
Kijk dat het circuit er niet mag liggen omdat het niet in het bestemmings plan staat daar kan ik mee leven. Harry Maessen (de eigenaar) heeft eerst geprobeerd om het betemmings plan aan te passen omdat dat de makkelijkste oplossing was. Nu dat niet mogelijk is wil hij een nieuw bouwen en het oude helemaal opruimen en weer natuur van maken. Dus schiet mij maar lek. Ik snap de mensen soms niet.

m.b.t. het geluid: ik heb de tekening gezien waarvan je de link aanhaalde:
De 50 dB(A)-grens is goed aangegeven.
Voor de duidelijkheid: 50 dB(A) is te vergelijken met licht autoverkeer op 30 m, eigen kantoorkamer, regen, koelkast, in het bos. In het open veld ligt die grens op zo'n 250 meter. Da's redelijk realistisch.
Ik heb 'm globaal overgenomen op Google Earth, en dan zie je dit:
normal_circuit%202.JPG

Dat is een hééle andere tekening dan dat suggestieve verhaal van die milieu-goeroe's.
Ben benieuwd hoe die mannen reageren als er eens een squadron F-16's op de vliegbasis gaat stoeien... 8O

zo even het laatste nieuws.

Het circuit is per december 2007 dicht:(. het huidige circuit wordt voor 2008 ook niet meer gebruikt. we zitten nu dus zonder. de eigenaar en de gemeente hebben besloten om niet in beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter.
dan nu het goede nieuws. Er komt een nieuwe:) het bestemmings plan is aangepast. het wachte nu is op de bouwvergunning. als dat rund is kunnen ze in 2008 beginnen. als alles voorspoedig gaat. en iedereen is het er mee eens. (de "groene" zullen wel tegen zijn zoals normaal) dan is hopenlijk begin 2009 het circuit klaar in het voorjaar. mooi op tijd dus. om er een heel jaar van te kunnen genieten. :)

Nieuw circuit voor SRP de Peeldrivers.

Eindelijk is het dan zo ver. We kunen beginnen met bouwen!!!! :thumbsup: Dit staat sinds vandaag op onze Pagina peeldrivers

Nieuw circuit voor SRP de Peeldrivers.
Vele van jullie zullen het ongetwijfeld al gehoord hebben. SRP de Peeldrivers krijgt een nieuw circuit.
Zoals iedereen weet mogen er geen activiteiten meer plaatsvinden op het oude circuit, en wordt er momenteel met man en macht gewerkt aan de demontage van alle faciliteiten op het oude circuit waar we ruim 10 jaar onze wedstrijden hebben verreden.
Naar verwachting kunnen we onze activiteiten voortzetten medio april / mei 2009 op het nieuwe circuit.
Uiteraard houden we jullie via onze website op de hoogte van de ontwikkelingen.
Speciale dank gaat uit naar Warmteservice Panningen en Pijnenburg B.V. Maasbree

Back