Help - Stuur(servo) XMaxx niet naar “0”

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Rodges, 16 jul 2022.

  1. Rodges

    Rodges

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Breda
    Forumleden, iemand met een tip?

    Mijn XMaxx rolde vandaag, en nu staan de wielen naar rechts. Als ik stuur, dan doet de stuurservo het, echter zijn “0” is nu dus een stuks rechts. Als ik helemaal naar links stuur staan de wielen recht.

    Ik kan met de steertrim op de zender het niet corrigeren, ook niet in de Link app.

    Er is aan de auto niets zichtbaar kapot. Niets aan de ophanging, niets te zien aan de servo of de delen naar de wielen.

    ofwel, iemand een idee hoe dit te fixen??

    bvd

    Rodges
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Draait de servo wel netjes even ver naar links en naar rechts zonder te knarsen? En als je de servo tegenhoudt?
    Zo ja: heveltje loshalen van de servo, wielen rechtzetten en heveltje weer vastschroeven.
     
  3. Rodges

    Rodges

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Breda
    Dank voor je hulp alvast! Als ik nu helemaal naar links stuur stopt hij als de wielen rechts staan. Ik zou de arm van de servo los kunnen halen, servo in het midden zetten en dan weer vastzetten. Is dat iets?
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Yep. Precies dat. Even streepje zetten hoe de hevel nu zit. Dan kun je altijd terug naar de originele instelling.
     
  5. Rodges

    Rodges

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Breda
    @HeliKoper, super bedankt, je tip was “spot on”, we hebben zojuist testrun gereden en alles weer goed. Je reactie is enorm gewaardeerd!
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Top! Volgende keer los je het makkelijk zelf op. Rijd jij op 8S?
     
  7. Rodges

    Rodges

    Lid geworden:
    16 jul 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Breda
    Inderdaad 8s. Vorige week de Miss Geico ingeruild op een nieuwe XMaxx. Dus sleutelen vind ik leuk snapte deze storing niet. Met jouw hulp vol vertrouwen begonnen. Toen ik de voorkan eraf had was het tonnetje van de driveshaft losgeraaks dus achterkan ook nog helemaal open gehad. Dat is top want nu weet ik hoe de xmaxx in elkaar zit.

    Heb jij ook een xmaxx?
     
  8. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Nee, maar staat wel voor ooit in de planning. Maar nu helaas nauwelijks tijd voor RC. :(
    Veel plezier met je X-Maxx!
     

Deel Deze Pagina