HELP! Toch iets te overmoedig geweest.. --> 3D heli

Hallo,

Na al een tijdje op dit forum te hebben geneusd heb ik toch maar besloten ook maar een account aan te maken. Natuurlijk op het moment dat ik zelf een probleem heb, en jullie simpelweg nodig heb.

Goed, ik heb dus een Art-Tech Typhoon 6CH CCPM gekocht en alleen al het opstijgen verloopt lang niet zo vlekkeloos als verwacht. Wanneer ik de gas hendel rustig omhoog duw en de heli iets mhoog gaat, begint het toestel als een gek te tollen. Ik heb echter geen idee waar dit aan ligt.
Ook snap ik echt helemaal niks van de remote.. Geen idee hoe je alles moet instellen en van de veel te beknopte engelse gebruiksaanwijzing word ik ook niet veel wijzer.

Als jullie iets van foto's willen zien van bepaalde onderdelen maak ik deze zo.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het mooiste zou zijn dat er iemand uit of in de buurt van zwolle woont en er samen met mij naar kan kijken en mij een klein beetje de basis wil leren.

Wat ook nog kan is dat ik hem verkoop en weer een 4channel koop. Of heeft er iemand toevallig één te ruil?

gr Wouter

Waarschijnlijk is de gyro gereversed. De correctierichting.
Kijk eens wat er gebeurt als je die omdraait

Dit is een instelling op de gyro. (Heli dus)

Misschien handig eens een ervarien vlieger naar jouw instellingen te laten kijken?
Is een club bij jou in de buurt?

Op de gyro zit inderdaad een switch, maar het lijkt niks te helpen. Ook 2 soort mini potmeters die de gain en limit instellen. Heb meerdere dingen geprobeerd, zoals de gyro reversed zetten en weer terug, de gain helemaal open, in het midden en dicht, net zoals bij de limit, die heb ik ook helemaal open gegegooid, vervolgens midden, en dan helemaal dicht. Het lijkt allemaal niks te baten; hij blijft tollen (en maar 1 richting op)

Misschien dat ik er toch maar naar laat kijken door een ervaren iemand. Zelf doe ik van alles maar niks blijkt te werken..

Misschien is het ook wel verstandiger om eerst nog maar wat meer tijd in 4channel vliegen steek, aangezien ik geen tijd heb om elke dag te vliegen zullen er waarschijnlijk nog jaren overheen gaan (net zoals talloze euro's ;p) voordat ik die eerste looping eens kan maken...

In ieder geval, bedankt voor jullie hulp!

was de heli rtf of heb je hem zelf moeten bouwen , of 2de hands gekocht?

zitten je staart bladen er goedom op?
draait je staart de goede kant op?

als je de heli voor je zet, met de neus na rechts
moet de staartroter tegen de klok in draaien als jij de hoofdbladen met de klok mee draait , en moet het dikke gedeeldte van het staartblad na rechts wijzen als de roterblad na beneden wijst.

staat je gyro ook wel in HH mode?
dit kun je checken als je de staart na links en rechts beweegt met de hand moet je tailslider bewegen.
hij moet ook in de tegenover gestelde richting bewegen dan waar jij de staart na toe drukt (dus duw jij de staart na rechts moet de tailslider links de in de hoek gaan en visa versa)

als je de accu aansluit van de heli , moeten de staart bladen ook mooi recht gaan staan , nadat de gyro zich heeft geïnitialiseerd.

al al wat dingen om te testen

mvg Nick

Kijken kan geen kwaad toch..? Heb geen 100% ervaring nog maar weet wel redelijk wat.. en als het niks word want je verkoopt je heli dan weer? :o I need a good heli:D

Laat maar weten of je wilt dat ik langs moet komen :o graag voor 5 uur , anders ben ik zwolle al voorbij:rolleyes: want daarna kom ik er niet in de buurt meer I.v.m verhuizing na het zuiden:o

Hej Richard,
Als je langs wilt komen, graag! Ik stuur je wel een PB!
En inderdaad, als het echt niks wordt gaat deze heli in de verkoop en ga ik maar op zoek naar een kwaliteits 4 channel heli met een zender die ik wel begrijp ;)

was de heli rtf of heb je hem zelf moeten bouwen , of 2de hands gekocht?

zitten je staart bladen er goedom op?
draait je staart de goede kant op?

als je de heli voor je zet, met de neus na rechts
moet de staartroter tegen de klok in draaien als jij de hoofdbladen met de klok mee draait , en moet het dikke gedeeldte van het staartblad na rechts wijzen als de roterblad na beneden wijst.

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j...iUeSfUB_WmRQ62LdOXRhkJmQ&ust=1377243922601988

staat je gyro ook wel in HH mode?
dit kun je checken als je de staart na links en rechts beweegt met de hand moet je tailslider bewegen.
hij moet ook in de tegenover gestelde richting bewegen dan waar jij de staart na toe drukt (dus duw jij de staart na rechts moet de tailslider links de in de hoek gaan en visa versa)

als je de accu aansluit van de heli , moeten de staart bladen ook mooi recht gaan staan , nadat de gyro zich heeft geïnitialiseerd.

http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j...l7MUc4gbncHIKkqvI95ivnKQ&ust=1377244193475104

al al wat dingen om te testen

mvg Nick

Het is een 2e hands heli, waar eigenlijk nog nooit echt mee gevlogen is.
Wat bedoel je met HH mode? En ik snap het stukje over de tailslider ook niet echt.. :s
Hiebij wat foto's van hoe doe boel er nu uitziet:

ceu0.jpg

uean.jpg

oyde.jpg

Heb de gyro ook al in normal mode gehad..

Laat maar ff weten of de staart weer draait ff gewoon zorgen dat alles vast zit:o

Beter op de grond dan in de lucht erachter komen dat de tandwiel los zat:D

Veel vlieg plezier:thumbup:

Heb het volgende probleem:
het kleine tandwiel dat de belt aandrijft voor de rudder maakt geen goed contact met het grote tandwiel. Iemand een idee wat hieraan te doen is?

schroefje vast zetten waar het kleine tandwiel op de as is gemonteerd en anders nieuw onderdeeltje bestellen ;)

Nick

schroefje vast zetten waar het kleine tandwiel op de as is gemonteerd en anders nieuw onderdeeltje bestellen ;)

Nick

Goed, dat gaat em dus niet worden.. Hij zit vast met een soort pennetje met een soort pistonclipje. Geen idee hoe ik dit los ga halen. Naar een reparateur sturen? Of is iemand hier handig met helicopters? (HAHA)

Back