Help! Typhoon 6 overleden: alternatieven?

Wie heeft er nog een goede Typhoon 6/20 over of wie weet welke brushles precies dezelfde inbouwmaten heeft? Wil er een oud kistje weer mee vliegend zien te krijgen...

Een van origine speed400 kistje van een FMT-tekening - de Exxtacy meer dan 10 jaar oud denk ik - modificeerde ik destijds voor een van de eerste brushless, de Typhoon 6 (ik denk de 6/20, maar weet dat niet zeker en het staat er ook niet op). De Typhoon past er maar net op de halve milimeter in, vandaar mn vraag.

Voor die tijd een ongekend snel toestelletje - tegenwoordig niet meer dan gemiddeld, denk ik, maar nog wel erg leuk (en goedkoop...). Toestelletje ligt nu al enkele jaren in een hoek omdat de aandrijving het niet meer doet. Moet welhaast de motor zijn, want na wisselen van de regelaar doet ie t nog steeds niet (hoewel, die 2e regelaar kan ook stuk zijn natuurlijk).

Ben benieuwd!
Planino

PS: De niewe Rifle1M van Great planes al gezien? Die wil ik hebben! Maar is nog niet verkrijgbaar en zo ging het kriebelen om de Exxtacy weer in de lucht te krijgen.

Thanks, prima prijs wel, maar gaat echt om dezelfde inbouwmaten: buitendiameter, montagegaatjes etc. Het mortortje zat er echt als een radertje in zwitsers zakhorloge ingeschoenlepeld.

Meen me te herinneren dat de Typhoon 6 destijds ook onder andere merken en types werd verkocht, maar kan dat nergens meer terugvinden. Zou naast een 6/20 ook een 6/15 of zelfs 6/13 mogen zijn. De 6/20 was best lekker universeel: snelle toerenacceleratie maar minder hoog maximum aantal toeren.

Als propje gebruikte ik Graupner CamSpeed, 5 x 5, 5,25 x 5,25 en 5,5 x 5,5. Erg kwetsbare dingetjes maar wel perfecte prestaties.

Typhoon-micro

Ga je volgens mij niet snel vinden omdat die typhoon maar 3gaten heeft inplaats van de standaard 4 gaten :-(

Raad je aan om gewoon dit motortje er in te zetten en als je meer geld er in wil steken deze:Scorpion SII-2205-1585KV (V2) - Scorpion Power System

Zeer goede motor die je bij 180 graden pas rook geeft dus kun je ook een wat lichter model nemen, ook efficiëntie van deze motoren zijn zeer netjes door dun statorstaal en goede wikkelingen.

Moet je alleen niet groter gaan als een 5.25x5.25 prop

En anders is die motor die je had gewoon ook nog te koop ;-)

Daar zijn ze out of stock en ook elders is ie uit het programma of niet (meer leverbaar). Vandaar mn berichtje ook. Of wie weet waar ze nog daadwerkelijk (nieuw) te koop zijn?

Vreemd, het gaat toch om de Typhoon 6/20? Die kan ik daar gewoon bestellen.. Maar als je het al geprobeerd hebt en hun voorraad klopt niet dan heb ik niks gezegd.

Ik heb er nog een in stock nieuw nooit gebruikt. Ik ben nu twee jaar een nitrohaas dus het motortje ligt werkeloos. Overname is over te praten voor weinig uiteraard.

Oooooohh..kay... iemand anders nog eentje liggen toevallig, of andere tip om de Exxtacy weer in ere te herstellen met een Typhoon 6, een 6/20 was origineel maar 6/15 of 6/13 is misschien wel nog beter :D:D:D!

Wie heeft er nog een goede Typhoon 6/20 liggen of wie weet welke brushles precies dezelfde inbouwmaten heeft?

Wil er een oud kistje weer mee vliegend zien te krijgen... De Exxtacy, een van origine Speed400 kistje van tekening ooit uit FMT-magazine.

Typhoon 6/15 of 6/13 ook top! Ook evt tips waar/wie nog nieuwe verkoopt (blijken zo'n beetje overal 'out of stock' als je daadwerkelijk bestelt).

Zie ook Graupner compact 170, 235, 320 dit zijn ook de HET motoren. Op Ebay en bij de diverse winkels lopen de prijzen sterk uiteen.

Back