R
Rolf
Guest
vandaag eindelijk mijn eerste nitro auto in bezit, hpi trophy 4.6 truggy
had al aardig wat over opgezocht en tevens over gelezen op dit forum (waaronder alle stickys ;p)
maar heb toch nog enkele beginner problemen denk ik zo:
voor de duidelijkheid, ik heb hem nog niet gestart of gereden (morge avond kan ik pas) maar ik dacht ik test de zender ontvanger al maar even+ veringen hoger gezet omdat ze zeer laag stonden, maar dan:
heb nieuwe (herlaadbare) batterijen in de auto en de zender gestoken, zender geeft het juiste lichtje, maar de auto doet niets, de batterijen zijn wel degelijk opgeladen en de juiste, nu merkte ik op dat in de manuel die erbij zat altijd over de TF-40 zender gaat, echter heb ik de TF-20E erbij gekregen, ik keek net wat op het internet en blijkt dat het een goedkoper type zender is? heeft die modelbouwwinkel me hier bedroge? heb trouwens ook té veel ervoor betaald..
of mis ik hier iets en doe ik iets verkeerd? (geen ervaring)
ook lijkt iedereen hier de WOT inrij methode aan te bevelen of een variant ervan, maar wat zijn de voordelen hier nu echt van tegenover de fabrikant zijn manier? want die van de fabrikant is toch wel een wat snellere manier hé (na 3 tanken)
alsook moest ik nog een gat boren voor de antenne, maar dit blijkt standaard te zijn bij de 4.6 truggy?
nog laaste vraag, bij de auto zaten ook nog wat extra onderdelen, moeten deze allemaal gemonteerd worden? want er staat niets over in de de handleiding (ik bedoel niet de luchtfilter uiteraard
)
hopelijk iemand die deze auto kent en me het even allemaal kan zeggen? merci alvast
had al aardig wat over opgezocht en tevens over gelezen op dit forum (waaronder alle stickys ;p)
maar heb toch nog enkele beginner problemen denk ik zo:
voor de duidelijkheid, ik heb hem nog niet gestart of gereden (morge avond kan ik pas) maar ik dacht ik test de zender ontvanger al maar even+ veringen hoger gezet omdat ze zeer laag stonden, maar dan:
heb nieuwe (herlaadbare) batterijen in de auto en de zender gestoken, zender geeft het juiste lichtje, maar de auto doet niets, de batterijen zijn wel degelijk opgeladen en de juiste, nu merkte ik op dat in de manuel die erbij zat altijd over de TF-40 zender gaat, echter heb ik de TF-20E erbij gekregen, ik keek net wat op het internet en blijkt dat het een goedkoper type zender is? heeft die modelbouwwinkel me hier bedroge? heb trouwens ook té veel ervoor betaald..
of mis ik hier iets en doe ik iets verkeerd? (geen ervaring)
ook lijkt iedereen hier de WOT inrij methode aan te bevelen of een variant ervan, maar wat zijn de voordelen hier nu echt van tegenover de fabrikant zijn manier? want die van de fabrikant is toch wel een wat snellere manier hé (na 3 tanken)
alsook moest ik nog een gat boren voor de antenne, maar dit blijkt standaard te zijn bij de 4.6 truggy?
nog laaste vraag, bij de auto zaten ook nog wat extra onderdelen, moeten deze allemaal gemonteerd worden? want er staat niets over in de de handleiding (ik bedoel niet de luchtfilter uiteraard

hopelijk iemand die deze auto kent en me het even allemaal kan zeggen? merci alvast