Help!, voerboot project...

• Topicstarter Topicstarter Munky
  • Startdatum Startdatum
M

Munky

Guest
Hallo,

Ik ben voor school een voerboot ( bootje dat visvoer kan vervoeren en dumpen op een gewenste plaats in het water) aan het bouwen, maar zit met wat vragen:

Ik moet de schroef berekenen voor deze boot maar kan nergens formules vinden die voor toepassing zijn op kleine bootjes, heeft een van jullie misschien een formule of weet een boekje waar dit instaat?

Ook ben ik nog opzoek naar de berekeningen of richtlijnen voor een roerblad

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik zal later nog wat schetsen posten ter verduidelijking

Formules heb ik nog nooit over gehoord (of tenzij als je het moeilijk wil maken en de lessen fysica aandachtig wil volgen).

Maar geef eens wat afmetingen, foto's. Want op zo'n vraag kan je nu heel moeilijk antwoorden, normaal ga je op gevoel van wat het beste bij dat schip past (maar dat moet je niet aan mij vragen want ik heb op dat vak geen ervaring).

Zoekfunctie (rechtsboven)
typ in: voerboot
Neem halverwege de avond gerust een kop koffie

Een schroef berekenen gaat niet zonder afmetingen, vorm, gewicht en gegevens van de motor.
Een roer hoef je (op schaal) niet te berekenen; je maakt er gewoon een, en als hij niet het gewenste effect heeft, maak je 'm groter. (of kleiner, dikker, dunner of dieper)

Roel van Essen zei:
Een schroef berekenen gaat niet zonder afmetingen, vorm, gewicht en gegevens van de motor.

Dat snap ik, maar ik heb alleen de formule nodig, de afmetingen en dergelijke weet ik wel, of wil je hem voor me gaan berekenen :P

Zo ik heb even snel een schets gemaakt (mijn paint kunsten zijn helaas niet van topkwaliteit maar had helaas geen autoCAD bij de hand...)

paint%20boot.JPG

owja en de 10kg is als hij helemaal afgeladen is, dus met voer, elektronika accu etc...
Misschien dat dit helpt

de motor word een accuboor motor, gegevens volgen snel