help voor de derde keer crash met multiplex blizzard

• Topicstarter Topicstarter houtje
  • Startdatum Startdatum
H

houtje

Guest
hello allen

Sinds halfjaar aan het vliegen. Mijn vorige vliegtuigen zijn multiplex easystar en robbe parabolic. Ik heb de vliegtuigen goed onder controle en het bouwen gaat ook goed.

Dus nu een blizzard gekocht. bouwen was geen probleem. Nergens op bespaard, metal gear digitale servos van turnigy evenals de motor.

na 15 minuten vliegen maak ik een bocht naar rechts, terug de wind in ( genoeg snelheid ) plots valt de neus naar beneden en spint hij recht naar de grond. Ik was niet erg hoog dus kon ik het niet corrigeren.

romp gebroken maar heb dat makkelijk kunnen maken.

vandaag opnieuw gevlogen. snel hoogte gemaakt om wat dingen te testen. reageerd goed en doet precies wat ik wil.
Maar opeens het zelfde neus valt naar beneden en hij gaat draaien. ik was erg hoog dus alle tijd om te kunnen corrigeren. Wat ik ook deed hij bleef spinnen met de neus recht naar beneden.

neus ligt aan puin (snik). alle servos werken normaal, dus dat is het niet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe. het is mijn tweede blizzard en moet nu weer een derde kopen. (snik).

zwaarte punt was btw goed zoals in de beschrijving.

verder wil ik lid worden van een club, ik woon in amsterdam. iemand een suggestie?

groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Vlieg jij al 2.4 ghz ? Heb mijn Blizzard ook een aantal keren net (niet) kunnen redden toen ik op 35 mHz vloog. Nu sinds de overstap op 2.4 gHz, geen enkel probleem meer. Superfijn kistje om lekker met te dollen

overtrek verhaal ,wat ik zo kan conqluderen via dit reukscherm .

down wind geef ik altijd iets down om snelheid te verhogen met een zwever ,bij een motor toestel geef ik gas bij , je snelheid is altijd tov de wind en nooit tov wat jij ziet .

en idd lid worden van een club en dan leer je wel echt vliegen (alhoewel ik voorbeelden genoeg zie van mensen die het nooit leren )

Vlieg jij al 2.4 ghz ? Heb mijn Blizzard ook een aantal keren net (niet) kunnen redden toen ik op 35 mHz vloog. Nu sinds de overstap op 2.4 gHz, geen enkel probleem meer. Superfijn kistje om lekker met te dollen

Nee hoor, heeft er niks mee te maken. Zoals Serge al aangeeft een overtrek probleempje veroorzaakt door een te achterlijk zwaartepunt. Schuif het zwaartepunt een mm of 5 naar voren en het is weg. En ja, ga naar een club, een MPX Blizard is geen toestel dat je met alleen maar easystar en parabolic ervaring kan vliegen. De MPX Blizard is een kruising tussen een hotliner en een pylonracer.

Nergens op bespaard... servos van turnigy evenals de motor.

LOL ;) Dit is geen pleonasme ;)_ ;) .

Maar goed, even on topic. De Blizzard is niet een heel geschikte kist als derde vliegkistje na een EZ* en Robbe Parabolic. Ik ben het met de voorganger eens. De Blizzard moet snelheid houden, en hij is niet makkelijk uit een spin te krijgen. Bovendien kan hij idd gemeen wegvallen over een vleugel bij te weinig snelheid en in een spin terecht komen.

Snelheid houden, of eerst eens een snelle zwever vliegen alvorens een kistje met Hotliner eigenschappen te gaan vliegen.
Wil je het wel proberen, dan ten alle tijden iets snelheid houden.

Succes,
vriendelijke groeten,
Aldert

Zet je locatie in profiel, dan kan iedereen het zien. En bereid je voor op commentaar bij de club, qua vliegstijl. Bij een club kun je niet van alle kanten aan komen vliegen/starten/landen, en die discipline/routine moet jij je waarschijnlijk nog eigen maken. Je vliegen zal alleen maar beter worden :) En hoe kleiner het veld, hoe beter de vliegers.

Twee elkaar aanvullende en overlappende overzicht van clubs in NL&B
www.airtoi.nl -> clubs (waar vliegt Toine?)
www.modevliegsport.nl -> clubs

ik vlieg met 2,4 gHz met al mijn kistjes en dat gaat goed. denk dat overige sprekers gelijk hebben. is toch wel een toestel voor gevorderden.

overtrek verhaal ,wat ik zo kan conqluderen via dit reukscherm .

down wind geef ik altijd iets down om snelheid te verhogen met een zwever ,bij een motor toestel geef ik gas bij , je snelheid is altijd tov de wind en nooit tov wat jij ziet .

en idd lid worden van een club en dan leer je wel echt vliegen (alhoewel ik voorbeelden genoeg zie van mensen die het nooit leren )

ja ik denk ook dat het zoiets is geweest, maar dat je hem er dan niet uit kan sturen. ik was denk zeker 80 meter hoog maar als een neergeschoten eend storte hij neer.

LOL ;) Dit is geen pleonasme ;)_ ;) .

Maar goed, even on topic. De Blizzard is niet een heel geschikte kist als derde vliegkistje na een EZ* en Robbe Parabolic. Ik ben het met de voorganger eens. De Blizzard moet snelheid houden, en hij is niet makkelijk uit een spin te krijgen. Bovendien kan hij idd gemeen wegvallen over een vleugel bij te weinig snelheid en in een spin terecht komen.

Snelheid houden, of eerst eens een snelle zwever vliegen alvorens een kistje met Hotliner eigenschappen te gaan vliegen.
Wil je het wel proberen, dan ten alle tijden iets snelheid houden.

Succes,
vriendelijke groeten,
Aldert

ok ik begrijp hem... dus toch bespaard..:rolleyes:

Ik hebwat dingen op internet gelezen en jullie reactie is het waarschijnlijk dat ik te langzaam heb gevlogen. misschienis de stap iets te groot van parabolic naar blizzard.

weet je dan een leuk tussen modelletje?

Zet je locatie in profiel, dan kan iedereen het zien. En bereid je voor op commentaar bij de club, qua vliegstijl. Bij een club kun je niet van alle kanten aan komen vliegen/starten/landen, en die discipline/routine moet jij je waarschijnlijk nog eigen maken. Je vliegen zal alleen maar beter worden :) En hoe kleiner het veld, hoe beter de vliegers.

Twee elkaar aanvullende en overlappende overzicht van clubs in NL&B
www.airtoi.nl -> clubs (waar vliegt Toine?)
www.modevliegsport.nl -> clubs

ben vanmiddag naar volendam geweest vliegveld "crash". Even een beetje
oriënteren. volgende week even naar hoofddorp.

denk dat het beste is. heb ook een simprop mini excel gebouwd. durf daar nog niet mee te vliegen, wil eerst wat meer ervaring opdoen.

Bij een MPX Blizard ook op hoge snelheid geen vol hoog trekken als het zwaartepunt is zoals MPX opgeeft (70 mm), dan overtrekt hij net zo als bij lage snelheid.

Als je hoog genoeg zit de spin tegen sturen met richtingsroer en dan door een klein beetje diep geven recht leggen en terugrollen naar normaal.

Wel even een HEADS UP! De HLC (Hoofddorp) is bezig met verhuizen! Let op dat je nu in Abbenes moet zijn!

Uiteraard is de blizzard iets wat je redelijk snel moet blijven vliegen maar t klinkt mij zelfs in de oren alsof het CG verschoven is tijdens de vlucht! Lees accu niet goed genoeg gefixeerd! Die blizzard gaat natuurlijk wel onder een iets andere hoek omhoog en omlaag als de Easy of Parabolic!

Greetz RED

Wel even een HEADS UP! De HLC (Hoofddorp) is bezig met verhuizen! Let op dat je nu in Abbenes moet zijn!

Uiteraard is de blizzard iets wat je redelijk snel moet blijven vliegen maar t klinkt mij zelfs in de oren alsof het CG verschoven is tijdens de vlucht! Lees accu niet goed genoeg gefixeerd! Die blizzard gaat natuurlijk wel onder een iets andere hoek omhoog en omlaag als de Easy of Parabolic!

Greetz RED

nee dat klopt, heb een redelijk zware motor in mijn parabolic gaat onbeperkt recht omhoog. Ben wel iets gewend.

ik denk dat het een combinatie is van cg teveel naar achter en overtrekken.

ik vond dit filmpje en mijn blizzard deedt precies zoals de hawk.
Wat doe je als beginner als de neus duikt.... optrekken en dat is nu net wat je niet moet doen.

iywPZWJ9hMc[/media] - Beginners Flight School - Stalls

Laatst bewerkt door een moderator:
Back