Help Wanted bij bouw Astro Hog

Hoi allemaal,

Ik ben op met moment een SIG Astro Hog aan het bouwen. Link

De bouw schiet al aardig op, ben bijna aan het bespannen toe.

Nu heb ik alleen één probleem: Het bijgeleverde landingsgestel is bedoeld voor een driepoot met neuswiel. Ik bouw mijn Hog echter als staartsleper, omdat het origineel zo was en het natuurlijk veel mooier is :cool:

De pootjes die erbij zitten zijn alleen te kort voor deze configuratie. Ik zal dus nieuwe moeten maken. Het gaat hier om twee stukken verenstaal van ongeveer 4mm doorsnee en zo'n 30cm lengte.

Mijn vraag is: Heeft iemand dit materiaal voorhanden, en/of het gereedschap om ze te buigen?
Hier nog een linkje naar een deel van de bouwhandleiding. Op ongeveer tweederde naar beneden staat het landingsgestel afgebeeld.

Alle hulp en tips zijn van harte welkom!

Jelmer

Metaalwinkel verkoopt Ø4 mm verenstaal per meter. Maar het buigen is dan een probleem. Deze draadafmeting buig je ook niet met zo maar een buigijzertje. Je zou het ook aan hun kunnen vragen, want ze doen ook bepaalde bewerkingen op order. Even bellen naar de Amsterdam vestiging (lijkt me voor jou het eenvoudigst) dan weet je dat.

Groet,

Ad Bakker

Verenstaal koop je bij iedere goed gesorteerde modelbouwzaak. Het kost bijna niets.
Buigen kun je het met een buigijzer of met een bankschroef en een flinke hamer. Even goed uitmeten en je tikt mooie haakse hoeken.

Niet te moeilijk over nadenken, twee landingspoten maak je zo in ca. 30 minuten. Wel even opletten dat deze exakt gelijk zijn anders staat je model scheef.

Grt,

Arnoud.

Verenstaal koop je bij iedere goed gesorteerde modelbouwzaak.

Het (echte) verenstaal waar ik het over heb, en dat ook bij de Metaalwinkel wordt verkocht heeft een treksterkte van 1500 MPa of hoger. Dat krijg jij niet met een niet-professioneel buigijzer zomaar gebogen.

Groet,

Ad Bakker

4mm verenstaal voor de toepassing waar je het voor wilt gebruiken lijkt mij ook aan de zware kant. Daar zijn vast wel licht-gewicht alternatieven voor die ook voldoen. Kijk anders 's bij Planes & Parts (HK).

Back