Help, wanted

  • Topicstarter Topicstarter DirkL
  • Startdatum Startdatum
Ik denk maar, dat die vent in het filmpje
probeert een heel hete motor te starten,
misschien heeft hij zelfs net vooraan instellingen verandert,
dan gaat een 10 cc nitro toch behoorlijk :twisted:...

groetjes, Heli-Uwe
 
dirkl , je kan zowel met een brandstof als een electroheli beginnen . ikzelf zou gaan voor een brandstofheli . deze hebben een lange vliegtijd , en daar ben je bij gebaat en ze kosten geen drol meer . je kan ook een elektro heli nemen , maar de grotere maten zijn duurder en je hebt vrij weinig vliegtijd . maar iemand zoeken die er verstand van heeft is zowieso het beste alsook mischien vliegles en zeker een sim .
mvg ferry
 
DirkL schittert al sinds zijn openingsbericht van 23 maart door afwezigheid.
LoL :D
Maar dan nog lezen mensen het wel...

Nitro / Brandstof is prima geschikt voor beginners onder begeleiding, club o.i.d..
Altijd je rotorkop vasthouden bij het starten!!
als hij dan direct afslaat heb je niet zo'n beste motor erop zitten...maar dat terzijde, en je begaat een kleine blunder op het moment dat het gebeurd want het hoort niet te gebeuren....
Komt de instructie weer bij kijken en je eigen pre-flight check en concentratie vermogen.
Staat volgens mij ook allemaal in het veiligheids draadje wat ik hier ooit heb geplaatst....
Gebeurd dit met een electro heli dan zijn de gevolgen identiek, echter heeft die veel meer direct beschikbaar koppel, dus het potje judo met je heli wordt dan een stuk heftiger, zeker als je EC5 stekkers o.i.d. moet losmaken met 1 hand :eek:
Een goede ESC (lees dure regelaar) slaat wel af als hij hoge A waarden meet in de opspoel fase.
Het is weer een typisch MBF draadje geworden, hehehe
 
Back
Top