Help....wat nu!

• Topicstarter Topicstarter Wodan
  • Startdatum Startdatum
W

Wodan

Guest
Goedmorgen,

Ik zit met het volgende probleem, ik ben starten en heb vol goede moed een Honeybee CP3 aangeschaft met het idee dat doe ik ff....

Mooi niet dus...veel geprobeerd en 1 crash verder heb ik het nodige al vervangen en inmiddels behoorlijk veel geoefend met simulator, en dit gaat redelijk.

Maar echt vliegen.... bij het willen laten opstijgen om te hooveren merk ik dat de heli alle kanten opvliegt. Kan dit komen doordat ik niet hoog genoeg van de vloer ben en dus de naar beneden gestuwde wind weerkaatst via de grond omhoog en de heli in onbalans brengt? Ik zou misschien dus ff wat meer ballen moeten tonen en hoger gaan? :sad:

Daarnaast blijft hij roteren. Roteren zou ik kunnen bijstellen op de 3 in 1, echter ook al zet ik hem op max blijft ie draaien. Ook trim zet ik op max maar nog steeds roteren langzaam. Ook maakt motertje erg veel geluid.

Wie kan mij helpen?

Ik ken HB CP3 niet, maar ik neem aan de helie eerst afgesteld moet worden voordat je kan vliegen. Heeft de winkel personeel waar je de helie gekocht hebt geholpen met het afstellen en gevraagd of je kan vliegen? Want HB is geen beginners helie.

Heeft de winkel personeel waar je de helie gekocht hebt geholpen met het afstellen en gevraagd of je kan vliegen?

Denk het niet. Misschien toen hij hem gekocht heeft.

en 1 crash verder heb ik het nodige al vervangen
Maar hierna niet meer.

Wodan lees dit forum er eens op na vooral de Supersticky. (Ik hoop dat je Engels kunt lezen anders is het nu de tijd om dit te gaan leren :) )

HoneyBee King 3, mods, upgrades and older models. - Heliguy.com

Tnx voor de snelle reacties...

Ik heb hem op het web gekocht...en helaas tegen beter weten in geen beginners model gekocht. Maar ja das achteraf hé!

Ik woon in de buurt van A'dam, iemand suggestie voor een goede winkel waar ik anders even langs kan gaan voor afstellen?

Op zich heb redelijk wat informatie op het net gevonden en die ook toegepast maar problemen blijven. Denkd at afstelling dan ook redelijk is op het roteren na dan.

Weten jullie of de sugestie die ik gedaan heb van het Hooveren op 30 cm wel goed is. Dus te laag bij de grond en opwaartse druk die dit levert een probleem kan geven?

Moet ik dus Hooveren op bijvoorbeeld op 1 meter hoog?

Het is vrij normaal voor een CP dat deze niet blijft hangen als je de sticks loslaat, dat is gewoon één van de eigenschappen van CP. Als de heli goed is afgesteld, dan moet je een paar seconden in de lucht kunnen blijven voordat je weer hoeft te sturen. Verder heb ik niet genoeg verstand van de CP3 om je te kunnen helpen met de rotatie, sorry.

Over het hoveren: als je op 30 cm hovert, zit je nog in het grondeffect. Een beetje meer hoogte is echt aan te raden. Vlieg je trouwens met trainingskruis? Zo niet, kijk daar dan eens naar uit, dat kan je heel veel crashes schelen.

Dat vermoede ik al een beetje van dat grond effect, meer de hoogte in dus.
Heb je dat ook op 1 tot 1,5 meter? Ik vlieg met een trainingskruis.

Pitch Play, goed advies zal eens kijken hoe en wat!

Dat vermoede ik al een beetje van dat grond effect, meer de hoogte in dus.
Heb je dat ook op 1 tot 1,5 meter? Ik vlieg met een trainingskruis.

Pitch Play, goed advies zal eens kijken hoe en wat!

Dat grondeffect moet op ong. een meter wel over zijn, maar ik houd altijd ooghoogte aan sinds een zekere instructeur mij dat heeft aangeraden.

Wat ook regelmatig terugkomt bij het leren vliegen:

Eerst de heli licht maken, en dan op zijn plaats houden.
Door dit te doen krijg je een idee hoe en hoeveel tegen te sturen. Ook kun je zo de staart naar je toe houden.

Als je hem in 1 m2 kan houden, langzaamaan meer gas gaan geven tot hij los komt, zorgen dat je binnen de m2 blijft.

En het belangrijkste: hou die staart naar je toe, waar hij ook heen wil.
In de sim lijkt het simpel, maar een echte heli wijkt altijd af. ook zijn de omstandigheden in de sim beter, en door het gebrek aan crashkosten heb je ook geen angst...

Zelf doe ik inverted hooveren, tic toc's etc, maar in het echt sta ik bij een looping al met zweet in mn handen.
Op het gemak leren vliegen, niets overhaasten.
En als je ook maar denkt dat hij iets gaat doen wat jij niet wilt, gas dichtgooien (omdat de bladen dan niet worden aangedreven, heb je dan minder schade als je mocht crashen).
Dus niet meteen naar idle 1 overschakelen, blijf gewoon lekker in de normal mode leren.

Succes!

Back