HELP ! Welke Extra is dit ?

Beste kenners :-)

Ik kan deze Extra 300 kopen (vraagprijs EUR 350,-), maar de verkoper weet niet van welke fabrikant deze is.
Ik weet dat lastig is, maar weet iemand van jullie van welke fabrikant deze kist mogelijk zou kunnen zijn ?
Wellicht een belangrijk item is de aangebrachte detaillering in de GFK romp met popnagels en panellines.

75264954db62d2c49.jpg
75264954db62eedb1.jpg

75264954db7892937.jpg
75264954db6317864.jpg

75264954db7858364.jpg
75264954db7873ccb.jpg

75264954dca32f8cd.jpg

Dit zijn de specs:
- Spanwijdte: 2,10 m
- Lengte: 1,75m
- Gewicht romp met roerdelen, motorkap en cockpitkap: 2530 gram
- Gewicht vleugels: 2 x 500 gram
- Totaal gewicht leeg dus 3530 gram

En nu de reden waarom deze vraag hier in de F3A-X afdeling: kan iemand een gok doen of deze kist voor F3A-X geschikt zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt !

Vriendelijke groet,

Bob

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Extra 300s van Lagemann gehad die deze afmetingen had. Echter deze had geen 'nagels' die ik op jouw foto kan zien en de vleugel zat niet zo hoog in de romp.
Deze is het dus niet.

Als ik op de site van Zoder kijk:
Home

Dan kan je zien dat het geen 300s en 330s is. Daar zit de vleugel lager.
Bij een 300L zit de vleugel nog lager.

Wel lijkt de vorm sterk op de gewone Extra 300 van Zoder, maar dan met een afwijkende maat aangezien de Zoder wat kleiner is.
EA 1,8

Wel niet de oplossing, maar geeft mogelijk wel wat richting aan je zoektocht.

Dank je Hans....alle info is welkom ! :-)
Ik hoop dat er nog meer mensen met een idee reageren.

Klopt dat het een gewone 300 is.....de verkoper verkocht hem als 300L....maar ik heb hem gezegd dat dit niet kon vanwege de hoogte van de wortel op de romp :-)

Heb je trouwens een foto van de voorkant van jouw Lagemann Extra ?
Zou je die dan via PB naar mij willen sturen ? (om te voorkomen dat dit draadje onduidelijk wordt)

Vriendelijke groet,

Bob

Hmmm....zou kunnen Gerben....hoewel de maten iets afwijken.
Dank je voor je input ! :-)

Altijd lastig dit soort vragen....

Maar iemand mij een kant opsturen als het gaat om mogelijk F3A-X te vliegen met dit ding ?
Ik bedoel...hij is volgens mij licht genoeg....afmetingen zijn okay.
Neutraal vlieggedrag is moeilijk van een foto af te lezen ;-)

Zijn er andere zaken waar ik op moet letten ?

Groet,

Bob

Door de " nagels " en de afmetingen kom Ik op de Airfly Extra .

Ik heb zelf de Cap 10 en de Cap 21 van Airfly gehat en Ik zou ze niet meer nemen .

Geprobeert omdat ze goedkoop en snel te bouwen zijn .
Ik vind ze ook " goedkoop " vliegen .

Extra 300

Mvg johan

Hmmmm....hij lijkt er op Johan, maar het is hem niet.
De popnagelstructuur is anders en de canopy heeft een ander systeem.
Verder ligt bij de Airfly het landingsgestel op de buik. Bij mijn potentiele kist zit het "door de romp" aan de onderkant. :-)

Evengoed bedankt voor je info.

Ik denk dat ik er maar mee moet leven niet te weten welke fabrikant het betreft.....of niet kopen en er niet mee leven :D.

Johan, kan jij mij vertellen of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten bij het kopen van een kist voor F3A-X ?

Bedankt !

Vriendelijke groet,

Bob

Zou het niet een eigenbouw kunnen zijn, dus van een kit? Misschien je zoektocht vergroten naar bouwkits van de Extra 300 met de door jou genoemde afmetingen?

hoi

Ik heb wel een beetje een idee maar ben door de klinknagels niet helemaal zeker.
Het lijkt mij wel een zelfgesopte romp,die dus in de mal aangepast kan zijn met klinknagels.
Naar mijn idee is het een Metterhaussen model.
Ik heb zelf F3a-x mee gevlogen.
Ik kan je via email wel foto's sturen mijn mail adres vind je in je PB box

m.vr.gr. Michel Haast

Ik denk zelf dat het een Kangke is.
Er is me ooit een mal aangeboden van een Extra, span 210, met nagels in de romp.
En dat was een kopie van Kanghke.
De originele had ook piep vleugels.

En als ik de foto's goed bekijk is de kleur niet goed in de romp gezet, ik zie kwaststrepen, klopt dat?
Zo ja... dan is het een kopie.

GJ

Toch lachen om te zien hoe snel we off topic kunnen raken :D.

Nu we toch off topic zijn....heeft iemand ervaring met de Composite Extra 300 2,12 m ?? :-)

Back