Help welke LIPO moet ik kiezen

Hoi Medeleden en passanten:D, wie kan mij wegwijs maken in het LIPO bos:confused:. Er zijn zoveel merken, en ik heb nog nergens kunnen vinden welke goed zijn en welke absoluut niet:sad:. Ik ga de Lipo gebruiken in een EasyStar met brushless motortje. Als ik eens rondkijk kom ik heel veel soorten en maten tegen, ik zit te denken aan een 3s en dan ongeveer 2000Mah. Maar dan welk merk kan ik gerust kopen, ik zie het merk Zippy vaak en kwam bij een vlieger uit de buurt de ECPower lipos tegen. Maar nu de vraag welke kies ik en weten jullie links naar sites met testen oid hierover.

Alvast bedankt voor alle moeite en info

Met een Zippy accu heb je voor jouw toepassing een goede en goedkope accu, over deze accu loopt momenteel een draadje.

Zeker voor een ez kun je elke lipo kopen, ik vloog altijd wel met een grotere dan 2000. Eerder iets van 3000... Makkelijk je zwaartepunt goed te krijgen.

Ik ben erg tevreden met mijn zippy's. Ik haal ze hier: Hobbycity Online R/C Hobby Store :
Kwaliteit van de zippy-r en de zippy-h is zeer goed, en de prijs is een van de laagste.

Ik wil niet zeggen dat kokam niet beter is, maar voor 2-3x de prijs is het verschil te klein.

Ok heren bedankt voor de snelle reactie, de EC power maar helemaal vergeten dus en gewoon een Zippy halen.
Ik zal en bij hongkong karel op de site kijken.

Bedankt voor jullie antwoorden

Ps nog even voor de experts wat kan ik beter kiezen een 2200maH 25c of een 4000maH 15c, deze laatste is nl maar ietsjes duurder dan de 2200maH 25c (3,50 euro)

Laatst bewerkt:
Puur theoretisch gezien als het gewicht geen probleem is de 4000 natuurlijk, de lagere C rating word ruimschoots gecompenseerd door de hogere capaciteit waardoor hij eigenlijk 5 ampere meer aankan als de 25C 2200maH. Maaaaarrrr... wat ik wel heb gehoord is dat de 15C's sneller opzwellen, maar in dat geval werd wel een 15C en 25C van dezelfde capaciteit vergeleken dus misschien kon hij gewoon de gevraagde stroom niet aan.Ofwel is er wel degelijk een groot verschil in samentstelling waardoor de 15C's na een aantal cycli toch zwellen al ben je er voorzichtig mee. Dus m.a.w ik vermoed dat mits de veel hogere capaciteit dat het geen probleem mag zijn als hij dan niet te zwaar word maar ik weet het niet zeker :rolleyes:

(ik ben niet verantwoordelijk als hij toch zwelt :D)

Hoe hoger de C-waarde hoe meer ampere/uur de lipo kan leveren.
De betere cq duurdere zijn meestal 20C of hoger.
Ik heb zelf net 2 stuks 2S (7,4v) 8000mA gekocht bij PK racing, deze Intellect/Robitronic Lipo,s zijn 25C voor een scherpe prijs.
Ze hebben ook de 25C 5000mA type,s

Mijn E Firestorm met Mamba5700 vliegt ermee, kan er makkelijk half uur op rijden en dan is ie nog niet leeg !!

Laatst bewerkt:
(ik ben niet verantwoordelijk als hij toch zwelt :D)
Hi Flexis,

tja die max stroom ga ik nooit redden, komt in een EZ. motortje kan volgens opgave max kortstondig 25A trekken. En ben allang blij met advies op dit forum dus zal niemand verandwoordelijk houden.

Marinj,

Ik zal eens kijken op de site van PK racing, kijken wat ze hebben voor welke prijs.

:Dbedankt allemaal voor deze informatie.

Back