Help - wie heeft er Tanganjica 0,5 x 4 mm voor me?

Hallo,

Ik heb een tekort aan dek latjes voor mijn Friesland van Mamoli:

• Tanganjica 0,5 x 4 mm
Heeft er nog iemand deze latjes liggen? Heb het al via Mamoli, Overbeek, Model Engineering en Cornwall geprobeerd. Helaas na 6 maanden nog steeds geen latjes dus ik kan niet echt verder.

Dank!

Chris, ik heb met die latjes dek van de Bounty beplankt, maar heb er slechts twee over, dus daar heb je niet veel aan. Maar hier zijn ze zeker te koop;
www.cornwallmodelboats.co.uk
Na bestelling ong. 5 werkdagen levertijd. Als je op de site zit, aan de linkerkant naar beneden scrollen tot je timber ziet staan. Daarop klikken en de rest wijst zich vanzelf.

Chris, ik heb met die latjes dek van de Bounty beplankt, maar heb er slechts twee over, dus daar heb je niet veel aan. Maar hier zijn ze zeker te koop;
www.cornwallmodelboats.co.uk
Na bestelling ong. 5 werkdagen levertijd. Als je op de site zit, aan de linkerkant naar beneden scrollen tot je timber ziet staan. Daarop klikken en de rest wijst zich vanzelf.

Hoi Piet,

Ik heb ze hier ruim een maand geleden besteld. Daarna zijn ze op "not in stock" veranderd. Ik krijg vooralsnog geen reactie meer...

Dat is jammer, ik had geen problemen met bij bestellen, vandaar mijn reactie.

Ik heb even rondgekeken, maar kan ze ook niet vinden. de kombuis heeft wel Abachi latjes, deze lijken het meest op tanganjica, van 0,6x 4 dat is slechts 0,1 mm dikker wat volgens mij te verwaarlozen is.

Die link had ik ook eerder geopperd, maar toen bleek dat de verzendkosten niet mals waren:
9 euro (deutsche post) of 22 euro (DHL) :shock:

Verzendkosten waren zelfs 30 euro
Belachelijk dus niet besteld. Kan ook best daarna toch niet op voorraad blijken.
Toen ik bij cornwall kocht stond erop voorraaad. Week later kreeg ik pas mail dat het er niet meer was maar heb dus wel al betaald

maar goed, niemand heeft wat overschot liggen dus?

Bestellen online heb ik pretty much opgegeven. Ga niet nog eens 30 a 50,- euro betalen voor latjes
Heb bij cornwall besteld en betaald (was ook 30,-) hoop dat die nog ooit binnen gaan komen

heeft Cornwall het bedrag niet teruggeboekt dan?
heb ook al eens een annulering daar gehad, en toen keurig het bedrag teruggekregen op mijn Creditcard
heb je per email nog contact gehad met Cornwall of alleen een melding van de webshop?

Ik denk dat Jan gelijk heeft Chris, een mailtje naar Cornwall kan uitkomst bieden. Tevens zijn aankopen met een creditcard verzekerd, dus ik verwacht wel dat je je geld terug krijgt, of misschien toch de bestelde latjes.

Uiteraard heb ik al contact met ze gehad. Ze kunnen me niets meer vertellen dan dat het niet op voorraad is en dat ze niet weten wanneer hun leverancier het krijgt. Ik kan inderdaad annulleren, maar dan weet ik zeker dat ik de latjes nooit meer ga krijgen. Mijn punt was meer dat ik ze niet ook nog eens via een andere webshop wil gaan kopen voor het geval ze bij cornwall toch nog binnenkomen.

dan blijft ook nog de vraag of het hout lijkt op wat ik in de mamoli kit heb.
grote kans dat het heel anders eruitziet en dan ben ik nog niet geholpen

Historische modelbouw heeft ze in 3x0,6.
4x0.6 is niet in voorraad, maar een telefoontje of mail levert misschien wat meer info op over levertijden dan Cornwall dit momenteel kan doen. Die 0.1mm verschil in dikte is goed weg te schuren indien al nodig zou blijken.

Historische Modelbouw

PS:
Ik kom op verschillende sites tegen dat de termen "Aniegré" en "Tanganjika Nuss" door elkaar gebruikt worden, maar of het ook echt dezelfde houtsoort is kom ik niet achter.

http://www.woodsourcing.com/species_sheet.php?species=Aniegre

Ik heb zelf nog wat Aniegré fineer liggen in 0.6mm dikte en weet dat de kleur inderdaad erg lijkt op Tanganjika. Als je wil kan ik deze week evt een stukje tonen: wie weet komt het overeen met jouw latjes? Bij het op maat snijden in strookjes van 4mm kan ik makkelijk mee helpen. Laat maar weten...

Laatst bewerkt:
Even een kleine greep uit een aantal soorten fineer die ik heb liggen:

full

Centraal op de foto is Anigré. Linksonder tamme kastanje en rechtsonder bruine eik. Deze twee soorten gebruik ik zelf het meest. Als ik jouw latjes ernaast kan leggen vinden we misschien nog een goede 'match'. Zou zonde zijn als je het dek weer moet gaan afbreken :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Diederik,

Ik ben morgen hele dag thuis, jij toevallig ook tijd?
Dank voor de hulp, wie weet zit er wat bij inderdaad!

Ik ga als laatste ook nog even Balien in Antwerpen proberen.

Groeten

Chris

GreatGalleons op ModelShipWorld gaf me de tip om via ebay gebruikte mamoli kit op te kopen. Volgens hem gebruikt mamoli in bijna al haar kits het zelfde hout met zelfde afmetingen, ongeacht de schaal. Ook een leuke manier om misschien goedkoop een nieuw projectje op de kop te tikken :)

Back