Help!

• Topicstarter Topicstarter MrMisha87
  • Startdatum Startdatum
M

MrMisha87

Guest
Heey ik was vanavond even aan het rond crossen,
tot opeens me auto stil stond, ik kan gas geven wat ik wil motor draait gewoon volletoeren, dus loopt goed, maar hij komt niet vooruit,
nu heb ik zelf al even gekeken en met de versnelling of me aandrijving is niks mis, nu zie ik alleen bij me koppeling dat er veel speling is en dat hij niet over de tandjes heen zit zoals het wel lijkt te horen ik kan het fout hebben natuurlijk, hier wat fotos
want ik denk zelf dat me koppeling kapot is ofzo,,
Sorry voor de onduidelijke foto.
dsc01314sm.jpg

Het probleem zit waarschijnlijk wel daar waar je het zelf al aanwijst.
controleer even of je vliegwiel nog goed vastzit.
Als die nog vastzit even je koppelingsschoentjes controleren
(motortje eraf --> koppelingsklok eraf)
koppelingsschoentjes zitten op de pinnetjes op je vliegwiel.

Waarschijnlijk heb je dan twee koppelingsschoenen, daar zou een lange veer omheen moeten zitten. controleer even of die er nog zit en controleer de slijtage van je schoentjes.

Als je drie schoentjes hebt, zouden er drie kleine veertjes moeten zitten.
je zou moeite moeten doen om je koppelingsschoentjes naar buiten te bewegen.

Als dit allemaal klopt even controleren of je tandwielen (pinion/spur) goed aansluiten.
Dit staat vrij duidelijk in je gebruiksaanwijzing.

Succes!

Hey bedankt ja sorry ik doe dit net 3 dagen en had em gekregen van me neef deze wagen zat al te kijken in de manual ik ga zo even het motortje er af schroeven :)

sorry, te snel gereageerd.
Ik snap nu wat je bedoeld.

de twee tandwielen vallen niet in elkaar?
dan gewoon de vier schroevjes waar je motor mee vastzit op de bodemplaat een klein beetje losdraaien en de twee tandwielen goed op elkaar uitlijnen.

kijk hiervoor even in je gebruiksaanwijzing

Hey nee dat is het niet die zwarte kap die over mijn koppelings schoentjes zit, die heeft tandjes voor over een tandwieltje maar hij zit niet over dat tandwieltje, die anderen is goed uitgelijnt op me aandrijf tandwiel,
maar ga zo wel even kijken en als ik er niet uit kom ga ik wel even naar huider hier in heerhugowaard :)

Heey bedankt voor de tips ik heb het probleempje gevonden dat huisje wat over de koppelings plaatjes ging zat niet vast op het tandwieltje was er van af geschoten zit nu weer goed vast er op, het is volgens mij nu wel handig om een nieuwe te kopen binnekort lijkt mij zo,

Super bedankt voor de snelle reacties, ( sorry ben een beetje een newbie, ben bang dat ik het zo snel sloop :P )

Zie foto die zaten los ipv vast geklikt op elkaar zoals ook op de foto in de handleiding te zien was!

dsc01328r.jpg

Back