Help

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Hoi, 25 jul 2019.

Tags:
  1. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Hoi ik ben hoi en ik wil deze hobby starten! Ik heb een budget van 150 euro exclusief extra zoals accu's! Hij moet aan een paar dingen voldoen,
    Ongeveer 50 km per uur
    Een buggy
    RTR maar wel te upgraden en aan te sleutelen
    Elektro
     
  2. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Gewoon een goed beginners autootje Ik weet 150 is niet veel maar heeft iemand een idee wat voor auto goed is met zo'n budget?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat heb je zelf al opgezocht? Vragen is goed maar een eigen initiatief is beter en voor ons ook beter te beoordelen.

    Heel eerlijk? Met dat budget heb je niet veel soeps. Misschien zal het wel voldoen maar je komt bij merken uit waarvan de winkeliers alleen online de dozen schuiven en direct afstand nemen van enig support.
     
  4. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Wat raden jullie aan met een beginners auto rond de 200 euro?
    Is dat wel genoeg?
    Zo niet met welk budget kan ik een autootje kopen waar ik beetje ervaring mee kan opdoen en zelf aan kan sleutelen en stukjes mee kan rijden?
    Welken merken en sites zijn betrouwbaar?
    Zelf kom ik er niet meer uit
    Ik vond himoto er goed uitzien?
    Bij traxxas invoer rechten dus dat wil ik niet
    In mijn eerste bericht staat wat ik wil als het daar ONGEVEER aan voldoet ben ik blij
    Zelf weet ik dus niet wat wel en niet goed is dus wat ik wel of niet moet kopen
    Ik zag de site monstertrucks.nl die zegt week korting te hebben en dat al 2 maanden kan ik die site bv wel vertrouwen? Van himoto bv en ook anderen merken die hier worden aangeraden zie ik wel buggy van 140 150 euro is dit dan geen goede kwaliteit? En welke merken zijn goed zonder invoerrechten enzo alvast bedankt voor de reactie
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kijkt dus over de grens omdat dat goedkoper is. Voor een ervaren modelbouwer prima, voor iemand die net begint is dat niet aan te raden want goedkoop is meestal duurkoop. Ga gewoon naar een modelbouwwinkel en laat je daar voorlichten. Doe je daar je aankoop zijn ze ook bereid om je te helpen als je terugkomt met problemen.
     
  6. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Nee juist niet wand dan heb je invoerrechten dat kost meer en dat wil ik niet. In vs bv 100 euro invoerrechten en btw. Dat maakt stuk duurder. Ik wil dus niet in buitenland. Naar zo een winkel kost weer een hele tank en ben 12 dus kan niet zelf rijden hebben mijn ouders niet echt zin in. kan je nog wat van mijn bovenstaande vragen beantwoorden? Dankjewel voor de hulp. @Roelof
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  7. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Ik zit namelijk nog wel met wat meer vragen;)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Abshima (oa. modellen van de oude Team-C) is wel aardig:
    https://www.toprc.nl/rc-autos/
    Vereist nog accu's en lader.

    Tamiya maakt leuke bouwpakketten:
    https://www.speelgoedenmodelbouw.com/tamiya/tamiya-rc-buggys
    Let op, hier moet je dus nog zenderset, accu's en lader bij kopen

    Veel van dit is ook bij de Conrad te vinden.

    Nitrotek, en Acme kan je beter links laten liggen. Leuk en betaalbaar spul maar zeker ook alleen door dozenschuivers verkocht. Himoto (HSP) zit in diezelfde orde maar kent goede kanalen voor onderdelen en upgrades (Aliexpress staat er vol mee)
     
  9. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Zijn bouwpakketten niet te moeilijk voor beginners? En wat voor gereedschap heb ik dan nodig? Himoto is dus goed te doen? Oja en is monsterscore.nl te vertrouwen? Er staat speelgoedmodellen bouw dit is wel echt rc en geen speelgoed uit een speelgoed winkel? Sorry voor als ik beetje veel vraag haha
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  10. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Als u zegt dat bouwkitten als beginner wel te doen is kan ik daar voor kijken maar zie toch her en der dat je als start Er beter een RTR kan nemen? Zoals ik al zij heb ik veel vragen sorry hiervoor @Roelof oja heb deze gevonden maar weet niet of bij dit merk dus wel btw en invoerrechten komen kijken kan jij me helpen? (Bij het merk wat je me aanraden niet alleen deze auto) de auto/merk is dus
    Tamiya The Grasshopper II (2017) - 58643
    Ik wil dus GEEN invoerrechten/btw of moet maar beetje zijn zoals 20 30 max 40 euro
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Op zich niets mis met de Grashopper maar dit model komt met een 380 motor en mag je blij zijn als die de 25 tot 30km/u haalt. Normale 1/10 modellen komen met een 540 motor waarmee een 40km/u haalbaar is.

    Dat bouwen stelt niet veel voor maar met alleen de kit ben je er nog niet, je moet alles erbij kopen zoals een zender, servo, accu en lader. Bouwen is wel goed voor je want als je iets kapot rijdt moet je het ook weer kunnen herstellen

    En ander model waar je nog naar kunt kijken waar ik ooit een brushless versie voor een review heb gehad:
    https://www.monstercars.nl/product_...MIreSLpePQ4wIVGud3Ch0vLwzREAQYASABEgIrMvD_BwE
    Over Arrma loopt een groot topic in het elektro offroad deel.
     
  12. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Tamiya trekt me meer vind het een mooi merk voel me er fijn bij dit is het eerste merk waarbij ik dat ook echt gelijk had kan ik zo een andere motor (540) er zelf inzetten? En zijn er betere motors/accus die hem sneller maken? @Roelof zitten er invoerrechten of btw aan deze auto (de tamiya)? Deze voelt goed aan namelijk ofzo
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Alles kan je sneller maken, uiteraard kan er een gewone 540 in ter verbanging van de 380 motor maar met eventueel een brushless moet je niet te extreem gaan, daar zijn deze auto's niet voor gemaakt.

    Invoerrechten zijn er alleen als je buiten Europa koopt.
     
  14. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Oké denk dat dit goede optie is is dit ook een waar je beetje mee kan upgraden zoals aluminium onderdelen dat soort dingen? Is dit goede keus dan Meschien? Wat denkt u, goede starters auto volgens mij voldoet hij redelijk aan de voldoeningen is tamiya Nederlands weet dus niet of tamiya buitenlands is of europees komen op speelgoedenmodelbouw.com invoerrechten enz? Gaat dit per site of per merk?

    https://www.speelgoedenmodelbouw.com/tamiya/tamiya-rc-buggys/tamiya-the-grasshopper-ii-2017-58643

    Op deze site vind wel erg goedkoop namelijk. Natuurlijk komt nog nieuwe motor bij maar toch. Komen hier dan geen btw of/en invoersrechten
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  15. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    De grasshopper is een auto die reeds lang meegaat, met starre achteras, en geen losse voorste wielblokken, hard plastic kap. .. leuk bouwpakketje, nostalgisch, maar om te rijden zou ik in de zelfde budgetklasse eens naar de tamiya dt-02 buggy kijken. Denk dat je hiermee een volwaardigere 1:10e buggy hebt.

    Lees deze eens door: https://www.modelbouwforum.nl/threads/tamiya-dt-02-topic.126571/

    Er is zelfs een DT-03, daarvan is hiet ook al een topic/bouwverslagje, moet je maar even opzoeken.

    (Tamiya Racing fighter, Neo Fighter, Sand Viper,...)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2019
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor deze auto zal je weinig "aluminium" upgrades vinden en eerlijk, je zult het met deze auto ook niet nodig hebben. De Fighter buggy is denk ik ook een betere optie.

    Tamiya is Japans maar dat zal je een zorg zijn, invoerrechten betaal je alleen als je bij een winkel buiten Europa koopt. En er is zelfs een kans dat de douane het doorlaat zonder naheffingen, afhankelijk waar je het koopt. Koop je in Nederland of bij een winkel in een ander Europees land heb je dat gedoe niet.
     
  17. Hoi

    Hoi

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Breda
    Oke dan ga ik daar even naar kijken:yes: zijn hier dus meer upgrades voor?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Weinig denk ik.
     
  19. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Jawel, ook deze auto's kun je deels ombouwen met alu parts (google eens op alu parts tamiya dt02), maar dergelijke upgrades zijn soms wat overroepen en veel voor de show, wat is wel nuttig en tevens universeel: elektronica, kogellagers, schokdempers, verstelbare stuurstangen,... enz

    Bedenk dat je ook wat langer kunt sparen, en een duurder model kunt kopen, i.p.v. een basis model upgraden tot het maximum, maar je moet natuurlijk ergens beginnen, google en youtube wat op deze modellen, je zult snel in en indruk krijgen van rijgedrag, snelheid, grip, ...
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2019
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar niet in de vorm van aluminium draagarmen etc.
    Sowieso als er geen kogellagers in zitten kan je het beste direct een lagerset erbij halen en bij de bouw direct monteren ipv de glij-bussen.
     

Deel Deze Pagina