Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door MARTIN290470, 19 okt 2013.

  1. Flying dutchmann

    Flying dutchmann

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    155
    Donderdag vanaf 14:00 is een mooie tijd .. Max 15km/h wind. Die dagen erna ziet het er weer zeer slecht uit dus die donderdag zet ik vast om te vliegen!
    Hoe het er nu uit ziet 1400 op t veld?


    Gr nick
     
    Stekkereend vindt dit leuk.
  2. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
  3. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hey Mannen,

    Net nog even 2 lipo's met de Robin Dr400 op het veldje leeggevlogen,ging prima,ondanks de wind van 31km/pu.Veld lag er mooi droog bij,op een enkele paddestoel na,maar deze staan achterin een hoekje,dus daar hebben we geen last van.

    Op een gegeven moment stond er een vrouw te kijken(niet onknap),toen ik geland was kwam ze naar me toe en zij dat is een mooie Robin 400 en nog met echte flaps ook...... ????????dacht ik bijmezelf een vrouw die weet waar ze over praat,dus we raakte een beetje aan de praat over vliegtuigen en ze wist overal wat betreft vliegtuigen een uitgebrijd antwoord op.Ik vroeg aan haar of ze ook aan rc vliegen deed,waarop ze antwoorde"nee hoor,Ik ben copilote op een boeing 737-800 van Transavia......"Dan sta je even met je bek vol tanden want je weet je echt even geen houding te geven met je rc vliegtuigje,ik keek haar zo een beetje aan en zei,ik dacht al zoiets,een vrouw die verstand heeft van vliegtuigen,dat zal dan wel stewardes,luchtverkeersleider zijn of op een luchthaven werken ofzo,maar piloot had ik niet verwacht.

    Zo zie je maar,dit is er weer eentje voor in de boeken!!

    @Nick nog geen FunJet binnen!!!!gggrrrrrrr!!!

    Verder zie ik dat iedereen weer "on air"is gelukkig!!!

    Donderdag 14:00 ben ik er ook.

    Groeten,
    Martin van der Heijden.
     
  4. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    kans dat ik ook kom, even de heli remaiden na een foutje bij landen, en totaal schoonmaak en afstel op tafel... :D
    heli loopt wel weer dacht ik zo..

    laters
     
  5. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hoi Mannen,

    Nog steeds geen Funjet!!!Ik heb vandaag met de klantenservice van Conrad Electronic Benelux gebeld en deze meneer wist het ook niet.Nu sturen ze mij een nieuwe op,kan wel weer een week duren,ik had er ook een autoradio bij besteld en die heb ik vandaag wel binnen gekregen,terwijl de Funjet en de autoradio 1 bestelnr was,de man zei ook dat er wel eens vaker spullen in het sorteerproces van TNT zoek raken.Ik word er nu wel een beetje ziek van,ik hoop dat hij nog bezorgd word en dan heb ik er 2 voor de prijs van 1 (hoop ik).

    Morgen 14:00 ben ik er ook.

    Martin.
     
  6. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    @Ed,

    Hoi Ed,ik heb hier thuis nog wat heli onderdeeltjes liggen van de Walkera Dragofly HM004 en de HM#4-3,je mag ze zo hebben,ik doe er toch niks mee.
    Ik hoor het wel.

    Groeten,Martin.
     
  7. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    TNT-post is ooit in het verleden in het nieuws geweest.
    In het sorteer centrum verdwenen spullen.
    Met name sieraden. 1 medewerker was opgepakt wegens diefstal.
     
  8. Flying dutchmann

    Flying dutchmann

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    155
    En toen zat jij ineens zonder werk zeker haha.mannen ik zie jullie straks ! Gr nick
     
  9. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    haha, precies.... maar inderdaad verdwijnen er veel rc spullen via de post.

    @martin, je kunt ze meenemen, maar ik heb niet die heli's waar de onderdelen van zijn....
    dus kan ik er ook niets mee.


    tot straks mannen.
     
  10. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hallo Jongens,

    Wat voor mij een leuke middag zou worden is verpest door een collega die even dik 2 uur te laat op z,n werk verschijnd,bij ons is het een regel voor de kraandrijvers dat je blijft zitten tot je afgelost wordt dus ik heb het maar met veel tegenzin gedaan omdat m'n baan toch al op de tocht staat dus stap nu net thuis binnen.En dan nog met een lach op z'n muil de kraantrap op komen lopen ook,met een slechte smoes dat het in het ziekenhuis uitliep met zijn vrouw.Maarja van je collega's moet je het hebben,toch?Dit was ook al de zoveelste keer.
    Maar wel 1 pluspunt,mijn FunJet is binnen en de motor en ESC ook,nu nog wachten op de servo's en dan kan ie.
    Nick ik wacht met de maiden op jou tot jij erbij ben,dan kun je even kijken of alles ongeveer goed afgesteld staat.
    Edje ik stop die onderdeltjes wel in m'n tas,mischien heb je er wel wat aan.
    Ik ga nu lekker met m'n Funjet aan de slag en wacht wel op de volgende mooie vliegdag.
    Nick als ik vragen over de FunJet heb hoor je het wel.
    Verder hoop ik dat jullie alles heel mee naar huis hebben kunnen nemen en veel vliegpezier hebben gehad,maar dat zal wel.....

    Groet,Martin
     
  11. Air-Blade

    Air-Blade

    Lid geworden:
    7 nov 2012
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo medevliegers
    Ik heb jullie ;);)
     
  12. Rase

    Rase

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Rotterdam
    Was het nog druk geworden gisteren.
    Ook ik zou komen, maar net als Martin is het op het werk uitgelopen en werd het laat. Naar H.I.Ambacht zou gewoon veel te laat worden.
    Ben gewoon in een klein parkje effe gaan spelen met mijn helis.
     
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.832
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Kan je bij jullie veld dichtbij parkeren?
    En wat zijn de afmetingen van het veld?
     
  14. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    @Bertus,

    Je kan gelijk tegen het veld parkeren,je hoeft alleen maar het veld op te lopen,de groote van het veld is zo'n 200x250 meter en je kunt van alle kanten aanvliegen en opstijgen.
     
  15. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hallo jongens,

    De Funjet is helaas teruggestuurd naar Conrad,er zat namelijk een kromming in de linker vleugel en die zat er in de rechter vleugel niet,net of er voor lange tijd een groot gewicht op de verpakkingdoos had gestaan.
    Gelukkig zag ik het nog voor hij in elkaar was gezet want het viel bijna niet op,deze kleine afwijking had gegarandeerd invloed op het vlieggedrag gehad,vooral bij hoge snelheid.
    Dus nu maar wachten op de tweede Funjet die ze op hebben gestuurd i.v.m het lange wachten op de eerste.

    Groeten,
    Martin.:-|:-|
     
  16. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Heb net de Track & Trace status van de tweede Funjet bekeken en luid,bezorgdatum,nog niet bekend en status zending,zending wordt voorbereid door de verzender.:(:(

    HET ZAL TOCH NIET WEER ZO LANG GAAN DUREN.......:confused::confused::confused:
     
  17. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    hoop dat het je meevalt martin, we hadden je gemist op het veld.
    het zou best wel eens goed weer kunnen worden voor de bouw van een vliegtuig.
    heb hem van nick zien vliegen :) er stond een soort van opa en oma te kijken, die man vond het geweldig, en dat heeft hij ook een paar keer flink geuit... prachtig :) wat een mooie reactie.

    morgen de boel maar effe vast binden op balkon haha... idd komt er stormpje aan.

    groet van ed
     
  18. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Tringggg.....om 17.00 vanmiddag ging de deurbel met jawel hoor de TNT bezorger met m'n nieuwe Funjet!!!!Gelijk alles goed bekeken en deze is zo als hij wezen moet,alleen nu heb ik een witte en de eerste was grijs,maarja ik ben blij dat helemaal goed aan is gekomen.Ik zie wel dat er veel randjes e.d weggesneden moeten worden,dit heeft een positieve invloed op de aerodinamica bij hooge snelheden denk ik zo.
    Nu kan ik me op mijn gemak de komende dagen op het bouwen storten,lekker 4 dagen vrij en het wrodt de komende 4 dagen toch geen vliegweer wat Ed al zij,(Maandag tot windkracht 10)lekker hoor,ik hou wel van dat extreme weer.;);)

    @Nick,welke kleur FunJet heb jij?grijs of wit....:confused:

    Groetjes,
    Martin.:):):)
     
  19. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    mooi martin, tsja, zo alles op balkon maar effe weghalen wat klein en los zit....
    ze verwachten bft op tot 11 heb ik gezien. trouwens, het waaid nu al behoorlijk, en het is nog vroeg.

    goed dat je hem binnen hebt, kleur is niet zo belangrijk toch?
    maar, als je wijs bent ga je naar action, effe wat felle kleuren halen. en een duidelijk verschil maken tussen onder en bovenkant.
    ik ervaarde dit als prettig, zeker bij hogere snelheden.....

    al vervaagd alle kleur op grootte afstand, maar dat heeft iedereen.

    die kantjes, licht opschuren mischien met fijn schuurpapier als snijden niet lekker gaat?

    succes, groet van ed
     
  20. Flying dutchmann

    Flying dutchmann

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    155
    Wat een gedoe allemaal joh..Maar gelukkig uiteindelijk heb je een goeie mogen ontvangen. Ik heb ook een witte funjet.
    Ik moet zeggen dat de witte funjet met zijn orginele stickerset zeer goed zichtbaar is.
    Ik dacht ik plak ze er tijdelijk op totdat ik een mooie kleuren concept had bedacht maar denk dat ik m zo laat. Maar dat vind ik dan he jij kan er heel anders over denken.
    De grijze word al meer dan 6 maanden niet meer geleverd heb ik gehoord..dus jij had er waarschijnlijk 1 uit de oude doos.
    Hoever ben je met bouwen?
    Gr nick
     

Deel Deze Pagina