Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door MARTIN290470, 19 okt 2013.

  1. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    hoi Jongens,

    hee Ed das een goed idee van om van die gekleurde vellen te halen,dat ga ik doen,ik heb er ook nog niets opgeplakt dus ik kan nog alle kanten op,ik heb wel gezien dat je alle stickers zelf uit moet knippen,het is dus niet voor gestanst(minpuntje).Maar de eerste Funjet was een grijze,dit was ook ander matriaal volgens mij,het was iets zachter en die witte is keihard.Volgens mij was de eerste funjet een retour gestuurd ding want de ene vleugel was licht gebogen,volgens mij door dat het mischien verkeerd verpakt was want die vleugel zat ook klem in de doos.Ik heb van Conrad wel de verzendkosten teruggehad,dit vind ik wel netjes.De funjet staat in elkaar alleen nog niet gelijmd want de motor(3200kv)inrunner die ik besteld had draaide niet goed en werd heel snel warm(heet) dus deze heb ik teruggestuurd naar de webshop voor een andere motor(2500kv)helaas want hij had geen 3200kv meer liggen,maar 2500kv inrunner moet ook wel goed zijn,hij hoefd van mij niet gelijk 300km/pu te gaan want ik ben nieuw met dit soort vliegtuigen en ben niet van plan om hem gelijk met 300km/pu de grond in te boren,op de PhoenixRC simulator gaat het perfekt maar in het echt is toch anders...
    Ik vind het wel een supergaaf ding,hij is ook groter dan ik had verwacht,dus nu even wachten op de nieuwe motor in elkaar lijmen en dan....de maiden....;););)

    Enne wachten op beter weer jongens:cool::cool:

    Groetjes,Martin.
     
  2. Flying dutchmann

    Flying dutchmann

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    155
    2500 kv gaan niet minder snel martin, alleen minder toeren .. Wat je nu moet doen is uitzoeken welke prop in jouw geval t beste is .Je heb nu ook gelijk de optie op m op 5s te vliegen zonder iets te hoeven veranderen.
    3200 inrunner max 4s. De grens van wat zo'n motor aankan ligt rond
    De 50 000 rpm . 3200 kv op 4s zit op 47360 rpm. Op t randje dus.
    2500kv op 4s dat kom je in theorie op 37000 rpm. En op 5 s 46250rpm.
    Ik denk dat je een goede keuze heb gemaakt doro de 2500kv te nemen omdat je nu evt naar 5 s kan gaan uitbreiden zonder motor te hoeven vervangen.
    Houd er wel rekening mee dat je esc dan minimaal 70/80 amp gaat trekken! (Dit afhankelijk wat voor prop je heb maar dit verdient aandacht!)


    Mijn nieuwe setup is met een 2250kv inrunner op 6s= 22.2V x 2250kv = 49950 rpm!
    Dit is dus het maximale wat de motor aan zal kunnen dus ik zal m veel koeling moeten geven en dat doe je door m alleen op de rechte stukken open te trekken en de rest uit laten zweven en af laten koelen . Maximaal 5 seconden volgas !


    Ben benieuwd naar de maiden van jouw funjet.
    Laat het me weten als je gaat dan kunnen we m ff nalopen.
    Ik zal ook opmeten wat de uitslagen zijn van de ailerons op mijn funjet.
    Waarom zeg ik dit? De maten volgens het boekje zijn gebazeerd op een 3s .
    Hoe sneller het toestel hoe meer invloed de aileron. Is eigelijk logisch.. Maar zou t zonde vinden als je dezelfde fout als mij maakt en m gelijk crash.
    Ik heb de mijne nu zo dat die "smooth" stuurt en reageert met zeer hoge snelheid.
    Doormidel van dual rate en expo kan je dit afstellen.
    Op t veld checken we dit wel allemaal na . Is zo gepiept!


    Zo ik ben weer even uitgetypt .


    De groeten,


    Nick
     
  3. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    ha mannen, lekker bezig met dit rot weer?

    mijn jet vliegt op een 2200kv motor, nu is de wattage van de motor ook groot belang, ik kom op zon 325 watt.
    advies prop van deze motor was 5x5.... nou, gillen man, geen snelheid. ik vlieg nu met 6x6 prop, en 40 amp esc op 3s.
    gaat prima, als de motor maar genoeg koeling heeft, en de esc ook.
    zeer belangrijk.

    ik denk dat jij martin een beetje een prop nodig hebt van 5x5 of mischien 5.5x5.5. maar dat is eigenlijk proberen. of goed kijken of er een advies prop opgegeven wordt bij de motor gegevens. en er dan een klein beetje boven gaan zitten.

    daar kom je wel uit, je merkt gauw genoeg als je prop te zwaar is, je motor komt dan niet op toeren, en dat heb je gauw genoeg door.

    ook tot zover, groet van ed
     
  4. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hallo mannen,

    De motor is een B3640-2500kv inrunner,vermogen 1155watt,afm36x42,asdiameter 5mm en gewicht 178gram in combinatie met een 100A ESC 110A voor 12sec werkt met 2-6 cellen Lipo,prop 5x5 had ik nog liggen,hij staat inmiddels in elkaar alleen nog op de motor wachten,die verwacht ik morgen en dan samen even nalopen met nick.

    Moet je hier eens naar kijken[URL="[/URL] Dit zijn kinetic zweefvliegtuigen(zonder motor)468m/ph,dit is gewoon net zo snel als een boeing,dit vind ik echt bizar,kijk en geef je oordeel...

    GRoeten Martin:):)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Om 16.00 ben ik op het veld.
     
  6. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Sorry,ik kan niet helaas.
    Vliegze..:):)

    Martin
     
  7. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    @Jaginder,

    Heb je nog gevlogen?En alles weer heel mee naar huis kunnen nemen?Helaas kon ik niet om 16:00.
    Weet je of het gras al was gemaaid want de laatste keer dat ik er was was het al aardig lang.:D:D

    Groeten,
    Martin.:cool::cool:
     
  8. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Ik heb niet kunnen vliegen.
    Er waren 2 jongens aan het vliegeren.
    Ik wachte, en wachte, en wachte........
    En toen was het half donker.
    Toen ben ik naar huis gegaan.
    Wat het gras betreft: die is aardig lang.
    Wordt tijd dat het gemaaid wordt.
     
  9. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Zonde van je tijd Jaginder,ik heb ook wel eens dat ze aan het vliegeren zijn maar dan ga ik toch gewoon vliegen,het veld is groot genoeg en zodra je vliegtuig de lucht in gaat stoppen ze meestal met vliegeren en anders ga je wat hoger vliegen dan de vliegers.

    Wat betreft het gras,dat moet gemaaid worden,dat dacht ik wel,vorige keer hebben ze het ook niet zo netjes kort gemaaid,normaal is het korter.Ik denk dat ze volgende week weer komen maaien.Als het gaat vriezen zetten ze er een laagje water op zo'n 10cm en dan maken ze er een ijsbaan van,als de boel weer gaat smelten en het water weg is,dat is vrij snel dan is het gras dood en heb je een hele mooie egale vlakte,dan is het veld eigenlijk op zijn best,maar in de zomer ook dan maaien ze het 1x in de 2 weken,nu zo'n 1x per maand.

    Groeten,
    Martin:cool::cool:
     
  10. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Morgen (zaterdag) ziet het er goed uit.
    Als het zo blijft ben ik op het veld.

    jaginder
     
  11. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Als het morgen goed weer is ben ik rond 14:00 op het veld.

    Inmiddels staat de Funjet in elkaar,alleen nog wachten op een propelleradapter,Instellingen staan goed,motor en esc werken prima.

    Tot morgen(als het goed is).
    Martin.:D:D
     
  12. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ik ben er Rond 15:30,kan niet eerder,moet op m'n auto wachten.
    Het gras is ook nog erg nat.

    Martin.:rolleyes::murder:
     
  13. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Heb nog 3 vluchten met de Robin DR400 kunnen maken,ik was er om 16:30 toen het weer een beetje opknapte,ging verder prima,alles weer zonder brokken mee naar huis.
    Alleen het gras is nu wel aan de lange kant,je kon precies zien waar m'n prop tijdens het opstijgen het gras had gemaaid,er moet nu echt gemaaid worden.

    Dus jongens,als er iemand niks te doen heeft en nog een grasmaaier in de schuur heeft staan"leef je uit"

    Hopelijk snel weer eens met elkaar te vliegen.

    Groetjes,Martin.:shock::shock:
     
  14. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Trouwens?
    Leven er nog mensen hierzo?:confused::confused::confused:
     
  15. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Ik en Ed hebben gevlogen. Het begon op een gegeven ogenblik te regenen.
    Toen zijn we naar huis gegaan.
    Wat het gras betreft: het moet inderdaad gemaaid worden.

    jaginder
     
  16. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    jawel, we leven nog, maar er valt niet zoveel meer te vertellen, gisteren idd gevlogen met jaginder.
    5 vluchtjes gedaan met mijn bobcat sinds een maand of 3 weer eens, daar ik geen heli vliegen wilde omdat gisteren mijn voeding van mijn comp weer uitfikte.... een pech en crash op 1 dag wilde ik niet.
    wel weer met een noodoplossing aan de gang gekregen. er is iets in de voeding gekomen wat dus smolt, en 1 van de gewikkelde spoelen aan elkaar smolt...
    de vraag is wat en hoe kwam het erin.

    anyway... nog geen nieuwe projecten hier, en de verkoop van vliegtuigen stagneerd ook....

    groet van ed
     
  17. MARTIN290470

    MARTIN290470

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    O,gelukkig is er nog leven hier,ik schrok al......

    Ed dat zijn leuke dingen die Bobcats,ik kon dit model niet,ik heb op youtube gelijk even zitten kijken,ik zag ze met retracts,flaps,6 kanaals,ik wil zo'n ding wel eens zien vliegen van jou.Jammer dat we elkaar mis zijn gelopen Zaterdag,ik was er net na de regen,maarja toen waren jullie al weg.Het gras is nu echt te lang,ik zou in de gaten houden waneer er weer gemaaid is,ik woon er toch vlakbij en dan meld ik dat natuurlijk gelijk.De Funjet is zo goed als klaar alles is ingebouwd,ik moet alleen nog even een propadapter voor een as van 3,17mm,op de webshop stond dat er een 5mm as in zat,dat is ook wel zo,alleen in de motor zelf,het stuk waar de propadapter op moet komen is dus 3,17...Ik hoop dat mrhobby in Ridderkerk deze heeft,ik bel morgen wel even,verder heb ik de voorrand van de vleugels en de buik van de Funjet beplakt met dat zwarte elastiese tape beplakt en de 2 elevons versterkt met scharnier tape,verder heb ik de gewone stickers maar gebruikt,ik begin de maiden op een 3cel 2500maH 35c om even te wennen daarna kan ik zo naar 4 of 5 cellen.Zonde dat je voeding van je pc is doorgebrand ik heb er pas nog een weggegeven,maarja.Mijn voeding is ook eens doorgebrand en dit was mijn eigen schuld,er zat zoveel stof in dat het ventilatorje niet meer kon draaien,toen begon het te meuren en floep alles uit,gelikkig was die pc al 10 jaar oud.:confused::confused:

    Nou heb weer genoeg getypt,
    Ik hou he gras in de gate en de groeten.
    Martin.:):):)
     
  18. Rase

    Rase

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Rotterdam
    Er is inderdaad nog leven hier.
    Dus binnenkort gaan er geluiden zoals onderstaande video bij jullie klinken.
    Dat gaat echt hard.

    fUp5WLkRTLE[/media] Ultra 340 Kmh mit 6s Rockamp und Leopard Inrunner Full HD Iphone 5 Video - YouTube

    Ik vlieg bijna enkel nog helis. En kan ik gewoon terecht op kleine rustige parkjes waar ik niemand kwaad kan. Wel uitkijken voor kinderen, want deze tak van sport werkt als een magneet voor de jeugd.

    De dagen worden weer korter en kouder. Na mijn werkmaar half uur kunnen vliegen en het was al donder :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Flying dutchmann

    Flying dutchmann

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    155
    Wie kan er donderdag middag vliegen?Mocht iemand willen gaan dan ben ik ook van de partij.
    Vanaf 1300 is de wind oke.
    Hoor t wel
    Gr nick
     
  20. denof

    denof

    Lid geworden:
    22 dec 2009
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Ridderkerk
    zou graag willen nick, maar ben waarschijnlijk werken....
    340kmh.... en nog geen 2 min. vliegtijd? mmmm
    moet er niet aan denken als dat de grond ingaat.... ben bang dat je dan ineens de prop voorop hebt zitten :)

    ik heb nog wel een mini bobcat over, staat te koop/ruil op mp....
    met complete setup voor 3s. loopt rond 100km/h

    de grond is verzadigd.... ik had van afgelopen zaterdag al natte voeten...

    heb de voeding vorrige week toevallig met een compressor schoon gespoten. samen met de gehele comp.
    nu is er iets denk ik in de voeding gekomen, en 1 van die ringen waatr koper draad omheen zit ingebrand. ik zag de vonk al bij proberen op te starten.
    het verkoolde van die ring afgehaald, beetje meer ruimte gemaakt tussen de wikkeling... en tadaaa...... hij ruikt nu nog, maar doet het al weer 3 dagen haha .....
    Lucky me dit keer. mischien heb ik er wel juist iets ingeblazen....

    ik kan opeens dit topic niet meer vinden.... wel via mijn eigen naam bij berichten... vreemd
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013

Deel Deze Pagina