Zelf vaar ik met een vrienden clubje met rc zeilboten. Meestal op een grote vijver. Het is slechts één maal voorgekomen dat de besturing van een boot uitviel en (karma) naar de overkant afdreef. Dan is het toch een eindje lopen. Dus rees het idee om een soort van resque boot te nemen. Een gemotoriseerd model dus. Een bouwt een groot jacht, de ander een Amerikaanse visboot en zelf opteerde ik voor een slepertje. Zo viel de keuze op de Henglong harbour tug. Redelijk betaalbaar en ready to run (RTR). Nou weet ik, goedkoop is meestal duurkoop, dus de verwachting was niet hoog. Dan komt PostNl. Later staat een in 5 kleuren gegoten play mobile achtig slepertje op de werktafel. De meegeleverde pistoolzender is van die kwaliteit dat je bang ben de trekker de eerste keer door midden te breken. Hup kliko in. Ready to run? Er zit een zak onderdelen bij om zelf te monteren waar je 1,5 uur zoet mee ben. Volgens handleiding de bijgeleverde accu 4 uur laden de eerste keer. Eén voordeel; niets is gelijmd (op een trap na) maar is alles geschroefd. Niet veel later ligt in 5 voorraaddozen alle onderdelen. Na het losschroeven van het dek komt het inwendige tevoorschijn. De ontvanger zit als een blok boven tegen de roerkoning. Een roer wat overigens of vol bak- of vol stuurboord gaat. En vol is 1 cm. Ook de motor gaat of vol vooruit of vol achteruit. Boven op de toren zit een werkende brandspuit. In de romp ligt een box met opening naar water zodat de box fungeert als ballast en de pomp haalt hier het water voor de spuit uit. Op www al diverse malen gelezen dat de ballqst te weinig is. Het spuiten schijnt pulserend te zijn en gaat ten koste van motorvermogen. Hup slopen en kliko in. Afijn, ik ben momenteel de sleper onder handen nemen en er in ieder geval een iets meer realistischer boot van te maken. Geen airbrush deze keer maar gewoon met de kwast. Keep you posted.