Heng Long tiger 1 tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bakel, 15 okt 2005.

  1. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Hallo,

    Ik heb vandaag een Heng Long tiger 1 tank gehad 1:16..

    Maar de bbgun zou niet werken en dat doet die inderdaad niet, maar ik heb hem opengeschroeft en ik zie dat de koepel wel kan draaien etc.etc. maar ik krijg het niet aan de gang :(

    Iemand enig idee hoe dat moet?


    Mvg, Stefan
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb een vermoedden dat et zon tank is met pistool zender? Met gele balletjes dr bij?

    [​IMG]

    Zoja dan moet je even goed op die zender kijken, daar zitten als et goed is 3 knopjes op voor de koepel, 2 om de koepel te draaien, en 1 om de loop op en neer te laten knikken.
     
  3. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Nee die heb ik niet, ik heb deze

    [​IMG]

    naja het zal wel gewoon kapot zijn, maja hij rijdt en draait :D
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Oh die is ook mooi! Maar je hebt em al open gehad, zat er wel een heel motor mechanisme in om em te laten draaien? Dan zou et me sterk lijken dattie zijn koepel niet kan draaien. Zitten er geen vreemde knopjes aan je zender? Of wordt het mischien door een van de sticks gestuurd? (linker stick = voor de rupsbanden, rechter stick = voor de koepel en loop?)

    Dr zal wel iets aan de hand zijn met de tank anders had je dat al wel gevonden op je zender denk ik hoor. :)

    Wat mischien wel een vet project is, is die tank ombouwen naar een "echt" RC systeem. Ik ben zelf al heel lang naar zon ding opzoek, maar ik vind ze teduur als ze nieuw zijn. Heeft ie mischien nogmeer miskleunen? :p
     
  5. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Hey hij is zeker mooi ja, en rijdt ook perfect, en ja ik heb hem opengehaald en er zit idd een motor voor de koepel te laten draaien, maar ik denk dat er een fout in de elektronia zit, maja dat maakt niks uit...en echt om laten bouwen naar rc lijkt me zeker vet..alleen beetje prijzig denks?
     
  6. E.P

    E.P Guest

    Hoi Bakel

    Ikzelf ben ook in bezit van een Heng Long Tiger Tank.
    Om te schieten moet je de linker stic omhoog doen en vasthouden
    dan moet hij vuren, zo niet dan zit er een defect in de print .
    en dat zal denk ik de aanstuurings IC zijn.

    Groetjes Emiel

    PS zijn er ook tankers in Delft ??????????
     
  7. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Hey bedankt voor je reactie, maar helaas zit er idd een defect in de printplaat..dus waarschijnlijk dat ik hem ga ombouwen naar gewone rc besturing :)
     
  8. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Hoi Bakel, misschien heb je hier wat aan?
    http://www.auto-banden.nl/rc/viewtopic.php?t=508
    Is wel geen Tiger maar een Pershing, maar qua electronica identiek.
    Mijn ontvangerprint was ook kapot. Heb hem wel eerst omgeruild voor een werkende tank, daarna omgebouw.

    Groeten,

    Robert.
     
  9. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Hey,

    Dat ziet er goed uit,..

    Alleen hoe gebruikt hij die relais voor de koepel want dat snap ik niet, en weet iemand mss welke regelaars die jongen gebruikt van conrad?

    Dit is zijn schema plus inbouw van die jongen
    [​IMG]
    [​IMG]

    Danku alvast:)
     
  10. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Meneer Bakel,

    die "jongen" ben ik.
    Als je kijkt op http://www.vanweteringen.com/robert/web
    zie je een document dat heet 'Ombouwen van een Heng Long naar proportionele besturing.doc'.
    Dat documentje heb ik gemaakt voor ons clubkrantje.
    Daarin staat precies beschreven hoe ik het gedaan heb en wat ik heb gebruikt. Er staan ook artikelnummers etc. voor de regelaars.
    De relais heb ik gebruikt voor het aansturen van de toren omdat ik nog een memory module en relais had liggen. Je kan uiteraard ook een regelaar gebruiken. Maar zoals gezegd: alles staat in het documentje.

    Groeten,

    Robert.
     
  11. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    PS.

    Het principe van de relais is simpel.
    De spoelen van de relais zijn aangesloten op de memoryswitch.
    Wanneer ik de of knuppel op mijn zender naar boven doe
    wordt 1 relais geactiveerd. Doe ik de knuppel naar beneden wordt het andere relais geactiveerd. Knuppel in het midden gebeurt er niets.
    De schakelpolen van beide relais zitten op de motor en in ruststand staat op beide polen een min (-). wordt 1 relais geactiveerd komt aan die kant de plus (+) waardoor de motor loopt. Wordt het andere relais geactiveerd (en de eerste automatisch gedeactiveerd) komt op de ander kant de plus (+) waardoor de motor de andere kant op loopt.
    Het is eigenlijk een gewone wisselschakeling (hotelschakeling) die in ieder huis te vinden is.

    Robert.
     
  12. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Hallo,

    Je bent inderdaad geen "jongen" meer hehe :oops:

    Maar goed,

    Ik zie dat ik veel aan je documentje heb bedankt:D..

    Alleen hoe zou ik het moeten doen als ik geen module switch gebruik, en geen regelaar voor de toren,..zou je daar ook in de plaats ook gewoon 2 regelaars, zoals zulke van de motor kunnen gebruiken?
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die conrad regelaartjes kunnen 2 kanten op, dus dat kan heel mooi. :) Proportioneel gestuurde koepel, das ook stoer. :)
     
  14. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    ja regelaartje kan prima, nog beter eigenlijk. Is makkelijker aan te sluiten en kost minder ruimte in de tank. Staat ook in het documentje.
    Maar omdat ik de spullen nog had liggen heb ik die maar gebruikt.

    Groeten,

    Robert.
     
  15. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Oke dan, dan zal ik het eens gaan proberen, maar moet eerst even me scooter reviseren hehe :roll:
     
  16. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Opvoeren bedoel je...... :lol:
     
  17. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Soort van :oops: zit een andere cilinder op die moet ingereden worden etc etc. en de juiste afstelling zien te vinden
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Weet je mischien toevallig waar je nogmeer van dit soort "wrakjes" kunt opkopen? :p

    Ik ben al een paar jaar aan et zoeken naar zon ding, ik heb zelfs al 3 conrad regelaars, een paar relays, een 5 kanaals ontvanger, een 2100mAh 8cell accupack en een pot 5mm paintballs klaar liggen. :twisted: Ik kan alleen niet zon "kapotte" tank vinden. :cry:
     
  19. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
  20. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Ik had het via een klant van me vader :p
     

Deel Deze Pagina