Heng Long tiger 1 tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bakel, 15 okt 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    rtempel: Ik heb kostenlijk zitten lachen om de prijzen die sommige mensen voor die dingen vragen. :p Echt schandalig gewoon. Ik heb ze een tijdje zelf uit hongkong geimporteerd, en die dingen kosten GEEN 125 euro.:p Nog niet eens de helft zelfs.

    Bakel: Oh, ga nog eens peuteren voor zon ding? ik heef je dr 20 piek voor als ie uiterlijk en mechanisch nog inorde is. :p
     
  2. Dus jij hebt ze ook zakelijk uit Hong Kong geimporteerd, invoer en douane heffing betaald en 19% BTW afgedragen op het verkoop bedrag, er dan een geweldige winst van 10 euro op gemaakt waar je dan uiteindelijk ook nog eens inkomstenbelasting over moet betalen.
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Yup. Zelfs dan kosten ze nog hooguit 40 euro. LANG geen 115....
     
  4. Nou dan heb jij duidelijk een 10x beter inkoop adres gehad dan ik 8O
    Ik stop ook met die Hen Long dingen want het is het gewoon niet waard.
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Als goed zoekt in china, is bijna alles belachelijk goedkoop. :p Helicoptertjes, vliegtuigen, RC onderdelen, je wil niet geloven hoe goedkoop dat allemaal kan. Ookal is et niet direct door de retailer, er wordt helaas echt HEEL dik verdiend op modelbouw. Eer dat et bij de klant komt is er al ruim 200% van et orginele fabrieks bedrag aan verdiend. En ik had een plekje gevonden om vroeg in die ketting in te springen. :p Helaas zijn ze gestopt met tanks wegens teweinig interesse. :cry:
     
  6. Ik ga toch nog 's ff goed verder spitten dan :wink: (niet om aan Hen Long te komen want dat vind ik eigenlijk helemaal niet interessant, houd het liever bij Tamiya en andere bekendere merken qua kwaliteit) want ik moet ook nog zenders e.d. in mijn leveringsprogramma zien te krijgen.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die HS-50 hitec servotjes, die chinezen hebben er steengoede clones bij zitten. :p Ik heb dr eens een stel besteld, er zijn dr inderdaad bij die al uit elkaar vallen als je ze oppakt, maar er zitten ook veel goede bij, vlug als water en hard als beton. :p Ik heb 9 grams clones van maar 8 dollar, 0.8sec/60' 1.3kg/1cm en een vrij zuivere stelling (geen houterige beweging), en die hebben al 3x in een ongenadig harde klap gezeten met mijn picojet, bovendien land dat ding altijd op de servo hoorntjes. Ze lopen nog altijd als een zonnetje. :p

    En daar sta je dan, met je 3x zo dure orginele hitecjes. :lol:

    Ik zeg je, Hongkong is een goudmijn. :p
     
  8. Arjan Hansen

    Arjan Hansen Guest

    Hallo, ben ook in bezit van een Hen Long tank :lol:
    bij mn Panter zit er echter een switch in de toren om t kanon in/uit te schakelen...
    zit t m niet gewoon daarin :wink:

    en ja ik weet t, de HL Panter is eig een hybride tussen
    een Tiger 1 en een Panter, heb m daarom gewoon omgebouwd....
    zie beneden t resultaat :lol:


    In aangeschafte staat:

    [​IMG]

    Omgebouwde staat:


    [​IMG]

    nu nog alleen de enkele loopwielen dichtmaken ;)

    Greetz,

    Arjan
     
  9. Nivo

    Nivo Guest

    Hoi,
    Daar moet heel wat werk aan geweest zijn, maar het eindresultaat mag er zijn, heel mooi gedaan
    Groet
     
  10. Arjan Hansen

    Arjan Hansen Guest

    T valt wel mee hoor, eerder de lef om er de zaag in te zetten nodig dan tijd, ben er ongev 5 dgn mee bezig geweest ( in de avond uurtjes en weekend... maar ben er zelf idd tevreden mee en thnx :lol:


    zie deze link van mn ombouw "verslag":
    http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=8381

    greetz,

    Arjan
     
  11. m kerk

    m kerk Guest

  12. leovolkering

    leovolkering Guest

    Goed nog maar een duit in de zak: De Heng Long waaraan ik me waagde, een Pershing, reed en schoot prima, maar de koepel draaide maar in 1 richting.
    Zender openschroeven. Geen potmeters onder de joysticks, maar koperen contactvlakjes. Schoonmaken met een heel fijn stukje schuurpapier of glasborsteltje, en dat was weer dat. Werkt weer.
    Overigens ga ik 'm ook wel ombouwen naar proportioneel bestuurd, maar eerst de zeswieler weer aan de praat. Onderhoudslurpend bakbeest...
    Hou 't rustig...
    Leo
     
  13. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Ik heb ook 2 kapotte tanks, een panther en een tiger. Verder een goede M41. Deze is met rook en geluid.

    Mijn vraag. Wat voor soort eenvoudige regelaars kan ik gebruiken op de rijmotoren? Bij sommige regelaars praten ze over turns.
    Hoeveel turns is zo'n standaard rijmotor?
    Zijn de regelaars van 20 of 30 euro per stuk van Conrad goed genoeg?

    Gr.
    Taco.
     
  14. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Ik heb 2 regelaars van 19,95 van Conrad erin zitten. Werkt perfect.


    Groeten,


    Robert.
     
  15. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Gaat de tank met een goede regelaar ook nog wat sneller rijden?
    Heb je de koepel aangestuurd met een regelaar of een 3 standen regelaar, dus links stop en rechts, zals dat origineel ook is bij een heng long tank?
    Ik zie 3 soorten regelaars voor 20 euro, welke gebruik jij? Deze:SPEED ATTACK STD SPEED CONTROLLER 540??
    Taco.
     
  16. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Ja, inderdaad, de 540.
    Lekker compact en werkt perfect. Tank gaat ook harder ja, sneller dan schaalsnelheid.
    Voor de toren en de loop heb ik ook twee regelaars gebruikt, maar die had ik nog liggen.
    In principe kun je voor de toren ook een 540 gebruiken.
    Wel heb ik bij de tandwielkrans (om de toren te draaien) de nok weggehaald en er twee tanden ingevijld zodat de toren 360 graden kan draaien.
    Voor het afvuren heb ik gewoon een schakelmodule (conrad) gebruikt.

    Robert.
     
  17. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Welke geluidsmodules zijn te gebruiken, en een beetje rieel?

    Ik wil als eerste eens een Panther ombouwen.
    Hier de loop:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Wie weet waar het gaatje in de aluminium loop voor is?????
    Geeft dit geen drukverlies in de loop?

    Hoe maak ik de loop zodat de terugslag te zien is? Ik bedoel aan de loop.
    Zou dat met een extra servo met tijdvertraging te doen zijn?
    Is de loop trouwens op de goede lengte? Want ik zie wel eens verlengstukjes te koop.

    Taco.
     
  18. De loop is beslist niet op schaal, veel te kort en te dik.
     
  19. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Ik denk niet dat het makkelijk gaat worden om de terugslag te realiseren.
    Je zal dan het hele schietmechanisme mee naar achteren moeten laten gaan.
    In de WSN T34/85 tank gaat de loop ook naar achteren tijdens/na het vuren,
    maar deze kan niet "echt" schieten. Hier wordt de loop naar achter getrokken door
    een motortje die hem ook weer plots loslaat. Ik weet niet hoe Tamiya het doet.
    Heb er ook over zitten denken (voor mijn Pershing) maar heb het idee laten varen.
    Succes ermee in ieder geval.


    Robert.
     
  20. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss

Deel Deze Pagina