Heng Long tiger 1 tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Bakel, 15 okt 2005.

  1. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    hallo iedereen,
    heeft er iemand hier nog een versie van "Ombouwen van een Heng Long naar proportionele besturing.doc", nl het documentje waar naar verwezen wordt in een post op p1 van dit draadje? de website waar naar wordt verwezen is blijkbaar niet meer te bereiken...

    en verder ...
    ik heb sinds enkele dagen ook een heng long tiger 1 met rx-18 board. Ik heb het probleem dat mijn tank enkel naar achter kan rijden. Heb de motors getest en de motor die aan de linkerkant zit is in orde, als ik hem aansluit op een gewone spanningsbron kan ik hem naar voren en achter laten lopen. Ik denk dus dat het probleem zit bij de communicatie tussen zender en ontvange, misschien een defecte potentiomet in de zender. Kan iemand mij de spanningswaarden geven die ik moet meten tussen de punten van de potentiometer waarmee ik forward/ backwards stuur?
    Alvast bedankt,
    D
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Er staan i.d.d. een aantal links in die niet meer werken o.a. door wederom hacken van de MHC site en het op non actief zetten hiervan.
    Helaas ben ik geen electronica whizzkid en de 2 Hl tanks die ik heb doen het zonder haperen, beide met RX-18 en proppeschieter, een Panzer III en de KV-1 Ehkranami.
    Inzake niet vooruit willen lopen van de tank, is het niet makkelijker om even een andere Hl zender (mits je die hebt) te pakken en daarmee te testen? Ik heb er hier 5 op rij staan dus reserve zat lol. Ombouw naar 40 Mhz kan voor rijden bij evenementen zoals van BTN dan wel weer interessant zijn, de Hl variatie in 27Mhz kristallen is vzv ik weet slechts: kristal nr 01..02 en 03 LOL.
    Inzake terugslag van de loop (rohrrückzug) zijn er momenteel ook turrets compleet met voorgemonteerde
    electronica te koop. Voorzover mij bekend is een rrz systeem van Tamiya niet compatibel met de RX-18 van Hl,
    dit zit 'm in het stuursignaal (enkel bij Hl en dubbel bij Tamiya). Bij aanschaf direct een IR versie kopen voorkomt latere ombouwkosten, deze uitvoeringen hebben standaard rrz + led flits ingebouwd + battle unit.
    Hier nog een leuke link om zelf rrz in een Hl tank te maken (in het Duits) http://heng-long--tiger-page.chapso.de/der-rohrrueckzug-s282077.html. Reden voor de auteur om dit zelf te maken: Hl rrz is nogal vaag, Tamiya rrz is erg duur en ook niet 100% bevredigend, Asiatam is redelijk prijs/kwaliteit maar ook niet je dat dus...zelfbouw!

    Danny, jouw link werkt dus ook al niet LOL!
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
  3. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    Mud flaps heng long tiger 1

    Ik heb bij mijn heng long tiger 1 twee linkszijdige mud flaps gekregen. Heb dus een rechtszijdige nog nodig. Ormandy eentje in overschot na metal upgrade of voor een wissel? Mooie tank maar kwaliteitscontrole hebben ze nog nooit van gehoord blijkbaar bij HL...
     
  4. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Moi David,

    Dat is dan een mooie aanleiding om die plastic flapjes in de prullenbak te gooien...even naar RCTank.de en daar de metalen versie kopen. Blijven ook erg veel beter zitten.
    Als je daar toch bent...metalen uitlaten zijn ook veel mooier dan dat plastic spul!!
    Groeten weer,

    Bram
     
  5. Judgerico

    Judgerico

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1
    Als je de knop onder de kleine klep op on zet en de linker hendel naar boven drukt dan schiet hij en als je hem lang genoeg naar boven drukt schiet hij vaker.
     

Deel Deze Pagina