Heng long Walker Bulldog upgrade/rebuild

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tijs0101, 21 mei 2023.

  1. Tijs0101

    Tijs0101

    Lid geworden:
    22 jun 2022
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Elst
    Gister heb ik op militracks vrij spontaan een heng long gekocht. Ik wilde eigenlijk de upgrade versie maar die was er niet meer dus dan maar de plastic fantastic verzie. Thuis de doos uitgepakt en opzich hartstikke leuk ding met een hoop tering herrie, maar heel erg mooi om te zien vind ik hem niet. Het groene plastic is niet egaal van kleur en de details vallen wat tegen. Vandaar dit topic in een poging er iets gaafs van te maken.
     
  2. Tijs0101

    Tijs0101

    Lid geworden:
    22 jun 2022
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Elst
    Stap 1:
    Tankje maar eens helemaal strippen zodat we hem morgen op kunnen schuren en kunnen spuiten. Die plastic Tracks en suspensie delen zijn trouwens wel echt armoedig, daar misschien maar eens de upgrade voor bestellen.
    Verder zou ik eigenlijk graag een led en rook uit de loop hebben inplaats van de BB gun die er nu in zit. Iemand tips voor hoe je dat op het standaard heng long systeem zou kunnen maken??
    En ohja: welke tamiya groen kleur kan ik het beste gebruiken voor een Amerikaanse tank??

    groetjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Tijs0101

    Tijs0101

    Lid geworden:
    22 jun 2022
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Elst
    En na weer een dagje aan de tank gewerkt te hebben is dit de tussenstand. De groffe delen alvast opgeschuurd en in de juiste kleur groen gespoten. Ik ben daarbij ook zo vriendelijk geweest om even dat afzichtelijke heng long logo op de onderkant weg te schuren.daarnaast ook nog een heel poosje bezig geweest met het roestig make-uppen van de uitlaten, dit met behulp van pigment poeder.

    Groetjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    De Walker Bulldog werd was US Army over het algemeen Olive Drab gespoten. (Tamiya XF 62) Verkrijgbaar in Acryl, in potjes of spuitbusjes. De spuitbusjes zijn duur.
    Advies: alle spuitgietdelen goed afspoelen met lauw water met een beetje afwasmiddel zonder siliconen.
    Goed laten drogen en dan grondverf erop. Dan pas de XF-62.

    Een LED én rook zal wat moeilijk worden, vrees ik. En als je rook wil gebruiken moet je daar een flinke rookgenerator achter zetten. En je hebt nóg een probleem: de Walker Bulldog heeft een mondingsrem. (dat T-stuk op de loop) Als er een schot afgaat, wordt een deel van de kracht (en dus ook de rook en wat vuurverschijnselen) achter de granaat door de mondingsrem naar opzij afgebogen. Dat lijkt me bijzonder moeilijk te realiseren.

    En wil je goeie tips om je tank technisch te upgraden: Lex Verkuyl heeft daar ondertussen ruime ervaring mee.
     
  5. Tijs0101

    Tijs0101

    Lid geworden:
    22 jun 2022
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Elst
    ah bedankt voor de tips,
    Die volgorde heb ik idd aangehouden bij t spuiten en had de juiste kleur ook al gevonden. De Mindeingsrem is inderdaad een uitdaging maar daar had ik al wel een beetje Overmaat gedacht, ik zou alleen überhaupt niet weten hoe ik ledjes en dergelijke aansluit op de alles in een unit van Heng Long. Of is dat gewoon geen optie??
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Daar heb ik ook geen idee van; ik ken die unit niet. Overigens (maar da's een persoonlijke mening) vind ik het effect van een schot bij modeltanks over het algemeen zwaar tegen vallen. Ik heb de Tamiya Type 10 gehad; prachtige techniek, compleet met stabilisatie en terugslag van het kanon én een felle LED in de loop...
    Maar het blijft een lampje wat een keertje opflikkert.
     

Deel Deze Pagina