Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik besloten om de Henseleit XL-E te verkopen. Inmiddels is deze ook daadwerkelijk verkocht en komt er een leuke vervanger in de plaats.
Nou kan ik me wel voorstellen dat men zich afvraagt, waarom? Sinds een tijdje heb ik de XL-E uitgerust met stabi elektronica en de daarbij behorende kop van Henseleit. Het heeft 4 weken geduurd om deze kop te krijgen, goed dat is nog te doen. Had al eerder een ombouwkop bij een zaak in de UK gezien en die was er dus 3 weken eerder.
Op mijn aanraden heeft een vriend van me ook een Henseleit gehaald, de kleinere MP-E. Ook is het de bedoeling om deze om te bouwen naar stabi. Deze ombouwkit heb ik 2,5 maand geleden voor hem besteld. Meerdere malen gemaild met vrij trage reacties, of zelfs geen. Ook heb ik met Henseleit getelefoneerd.
Nu kreeg ik deze week een emailtje terug met daarin het volgende:
Hi Bart,
sorry I would have send it if there were any chance for me but it was
impossible until yet.
I can choose between getting killed from about 3 people waiting for a
servo conversion kit, or
getting killed from 300 people waiting for a Rigid kit.
I will try my level best to get it ready asap.
BR
Jan
Nu kan ik het me best voorstellen dat iemand het vrij druk heeft met de release van een nieuw product maar dit mag natuurlijk niet ten koste gaan van bestaande klanten. Goede service is juist iets wat belangrijk is bij een eenmanszaak. Dit alles was voor mij genoeg om met een andere heli te gaan vliegen en flink te oefenen.
Bij Henseleit ben je dus zeer zeker niet verzekerd van goede product ondersteuning. Mailtjes worden traag of niet beantwoord en de levering van onderdelen laat (te) lang opzich wachten. Voor het geld verwacht je een topheli met topservice. Helaas is het pakketje van Henseleit lang niet compleet.
p.s
Dit is niet om te flamen maar mijn ervaring met Henseleit.
Nou kan ik me wel voorstellen dat men zich afvraagt, waarom? Sinds een tijdje heb ik de XL-E uitgerust met stabi elektronica en de daarbij behorende kop van Henseleit. Het heeft 4 weken geduurd om deze kop te krijgen, goed dat is nog te doen. Had al eerder een ombouwkop bij een zaak in de UK gezien en die was er dus 3 weken eerder.
Op mijn aanraden heeft een vriend van me ook een Henseleit gehaald, de kleinere MP-E. Ook is het de bedoeling om deze om te bouwen naar stabi. Deze ombouwkit heb ik 2,5 maand geleden voor hem besteld. Meerdere malen gemaild met vrij trage reacties, of zelfs geen. Ook heb ik met Henseleit getelefoneerd.
Nu kreeg ik deze week een emailtje terug met daarin het volgende:
Hi Bart,
sorry I would have send it if there were any chance for me but it was
impossible until yet.
I can choose between getting killed from about 3 people waiting for a
servo conversion kit, or
getting killed from 300 people waiting for a Rigid kit.
I will try my level best to get it ready asap.
BR
Jan
Nu kan ik het me best voorstellen dat iemand het vrij druk heeft met de release van een nieuw product maar dit mag natuurlijk niet ten koste gaan van bestaande klanten. Goede service is juist iets wat belangrijk is bij een eenmanszaak. Dit alles was voor mij genoeg om met een andere heli te gaan vliegen en flink te oefenen.
Bij Henseleit ben je dus zeer zeker niet verzekerd van goede product ondersteuning. Mailtjes worden traag of niet beantwoord en de levering van onderdelen laat (te) lang opzich wachten. Voor het geld verwacht je een topheli met topservice. Helaas is het pakketje van Henseleit lang niet compleet.
p.s
Dit is niet om te flamen maar mijn ervaring met Henseleit.