Henseleit verkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik besloten om de Henseleit XL-E te verkopen. Inmiddels is deze ook daadwerkelijk verkocht en komt er een leuke vervanger in de plaats.
Nou kan ik me wel voorstellen dat men zich afvraagt, waarom? Sinds een tijdje heb ik de XL-E uitgerust met stabi elektronica en de daarbij behorende kop van Henseleit. Het heeft 4 weken geduurd om deze kop te krijgen, goed dat is nog te doen. Had al eerder een ombouwkop bij een zaak in de UK gezien en die was er dus 3 weken eerder.
Op mijn aanraden heeft een vriend van me ook een Henseleit gehaald, de kleinere MP-E. Ook is het de bedoeling om deze om te bouwen naar stabi. Deze ombouwkit heb ik 2,5 maand geleden voor hem besteld. Meerdere malen gemaild met vrij trage reacties, of zelfs geen. Ook heb ik met Henseleit getelefoneerd.
Nu kreeg ik deze week een emailtje terug met daarin het volgende:
Hi Bart,

sorry I would have send it if there were any chance for me but it was
impossible until yet.
I can choose between getting killed from about 3 people waiting for a
servo conversion kit, or
getting killed from 300 people waiting for a Rigid kit.
I will try my level best to get it ready asap.

BR

Jan

Nu kan ik het me best voorstellen dat iemand het vrij druk heeft met de release van een nieuw product maar dit mag natuurlijk niet ten koste gaan van bestaande klanten. Goede service is juist iets wat belangrijk is bij een eenmanszaak. Dit alles was voor mij genoeg om met een andere heli te gaan vliegen en flink te oefenen.
Bij Henseleit ben je dus zeer zeker niet verzekerd van goede product ondersteuning. Mailtjes worden traag of niet beantwoord en de levering van onderdelen laat (te) lang opzich wachten. Voor het geld verwacht je een topheli met topservice. Helaas is het pakketje van Henseleit lang niet compleet.

p.s
Dit is niet om te flamen maar mijn ervaring met Henseleit.

Persoonlijk wil ik enkel bedanken voor de mededeling. Evil thrives when good men do nothing dus als klant vind ik het haast uw plicht om dit soort informatie zoveel mogelijk te verspreiden.

Echter;

8. Geen winkelbesprekingen op het forum

Winkelbesprekingen op het forum zijn niet toegestaan. Heeft u problemen met een winkelier, regel dat met de betreffende winkelier/leverancier. De winkelier/leverancier is vaak niet op de hoogte van het feit dat zijn winkel/webshop hier op het forum word besproken en uit voorgaande gevallen is gebleken dat voornamelijk de negatieve verhalen dan besproken worden zonder dat de tegenpartij commentaar kan leveren. Juist vanwege deze reden wil ik geen winkelbesprekingen op dit forum. Dit forum is een TECHNISCH forum.
Ook bedrijven die sponsoren zijn van dit forum mogen niet worden besproken, ook hier dient u geschillen rechtstreeks met hen op te lossen, zonder tussenkomst van dit forum.
Het zal wellicht ten overvloede zijn, maar ook hier mogen moderators topics sluiten of verwijderen die voldoen aan de kwalificatie winkelbespreking.
Ik ben bang dat dit forum het niet zo hoog op heeft met het idee van persvrijheid.
De nieuwsplicht van de krant word hier onderdrukt door de adverteerders, en ben dus bang dat dit bericht binnen enkele uren geheel verwijdert zal zijn.

Spijtig.

Nogmaals, bedankt.

Laatst bewerkt:
Hey Bart,

Spijtig te horen dat je deze maatregel hebt genomen vanwege de ondersteuning van henseleit, over de heli was je wel tevreden toch?

Het is zeker een slechte zaak als bestaande klanten lijden onder de intro van een nieuwe product, maar het kan natuurlijk van tijdelijke aard zijn, en ga er eerlijk gezegd ook wel een beetje van uit.
Hoe lang dat allemaal duurt en hoeveel hinder je er in de tussentijd van ondervindt is koffiedik kijken, maar wanneer dat het vliegen in de weg gaat staan wordt dat flink irritant.

Maar goed, heb je al een nieuwe heli op het oog?

Gr, Roy

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd vroeg ik me niet af waarom je de heli verkocht hebt ;) Ik begrijp de frustratie maar even voor de duidelijkheid: je verkoopt jouw Henseleit omdat spullen voor heli van vriend te lang op zich lieten wachten??? Stond die de heli van die vriend daardoor al die tijd aan de grond?

Twee kanttekeningen/relativeringen:
Wat zijn de levertijden van exclusieve automerken?
Voor een kleine onderneming zijn veranderingen nu eenmaal minder makkelijk op te vangen dan voor een grotere onderneming.

@styreta
Forum is geen krant, krant hanteert 'hoor en wederhoor'. Zou je dat hier willen toepassen, dan moet Henseleit op dit draadje geattendeerd worden. Dat Henseleit op Duitse evt. USA heli-fora aktief is, zou ik me voor kunnen stellen maar met dit Nederlandstalige forum, zitten we in uithoekje van de wereld. De man kan zijn tijd beter aan andere dingen besteden :)
Henseleit adverteert hier niet en als je eerdere 'winkelbesprekingen' had meegemaakt, zou je de maatregel heel logisch vinden. In dat artikel 8 staan goede redenen.
En als het forum de oren naar adverteerders zou laten hangen, zou produktkritiek hier ook niet toegestaan moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Kreeg genoeg pbtjes met de vraag, waarom? Vandaar ;)

Over de heli was ik tevreden, muv het staarttandwieltje waar ik toch wat probs mee heb gehad. Maar dat is dan ook het enige.

Levertijd van een exclusief product is voor de aankoop, maar op de service sta je naderhand niet in de wachtrij. Nogal een significant verschil. Het is ook niet alleen de tijd, maar ook de houding. Als je zo'n mailtje stuurt naar een klant, dan heb ik zo mijn conclusies getrokken. Zo ben ik dan weer ;)

Een kleine onderneming zoals Henseleit weet dat er genoeg vraag is naar reserve onderdelen. Lijkt me nou niets bijzonders.

@roy: zie bouwverslag draadje ;) ( logo600 )

Laatst bewerkt:
henseleit

Ron: Ben het met Bart eens,De bestaande klanten zijn juist zijn klanten en als je dit voor de lol doet ok maar henseleit is toch een "prof."bedrijf waar hij zijn boterham mee verdiend toch,moet je je aftersales wel op orde hebben en niet iemand met een heli van een enorm bedrag in de kou laten staan.Heb zelf een eigen bedrijf en het belangrijkste zijn mijn klanten zowel nieuwe als zeker bestaande klanten!

Ik ben het eens met Bart. Als je 3 of 4 of nog meer helis hebt staan, dan maakt het misschien niet zoveel uit. Maar als ik een crash of een defect heb, dan heb ik graag binnen de week mijn heli terug vliegklaar. En dat lukt met zowat alle merken. Ik hoop nog steeds ergens volgend jaar een Rigid te bestellen (om 'm ergens in 2011 te hebben), en die levertijd stoort me niet. Maar als er iets kapot is wacht ik niet graag een maand of langer op mijn parts...

Een heli verkopen omdat een vriend zijn onderdelen niet krijgt ? vreemde reden
ben het wel eens slechte service en een email die je niet mag verwachten van een leverancier maar vindt het een vreemde reden

Voor de wat mindere lezers.. hij doet z'n heli niet weg omdat een vriend op onderdelen moet wachten, maar vanwege het feit dat Jan Henseleit bestaande klanten laat wachten ivm. een nieuwe release; hij is het dus niet eens met de service-instelling.

Moet zeggen dat ik er een beetje dubbel over denk. Enerzijds wil je niet lang moeten wachten op onderdelen, anderzijds is het hier gepostte e-mailtje van Jan wel ontzettend eerlijk.. dat is ook wat waard. Genoeg mensen die niet zo eerlijk zouden zijn geweest..

Eerlijkheid duurt het langst, klopt helemaal. Maar zeg dan gewoon vanaf dag 1, het duurt waarschijnlijk een x aantal dagen/maanden. Pas na 2.5 maand reageren met de echte reden ( die niet zo moelijk zelf te bedenken is) vind ik een beetje laf. Laat staan de woordkeuze ;)

Zoals hezik aangaf, dat een vriend de onderdelen niet krijgt is 1 maar de rest laat het emmertje overlopen ;)

bart , jan's engels is niet zo goed .
ik heb ook wel eens op nt onderdelen moeten wachten . wat was er besteld en hoe lang duurde het dan ?

Mijn mening.

Als eerste, wat is het merk Henseleit tov de meeste andere merken in mijn ogen,

Henseleit is een klein exclusief merk wat heli's maakt van zeer hoge kwaliteit .

Henseleit maakt heli's die totaal geen tuning nodig hebben, er zijn legio voorbeelden van
merken die uiteindelijk de prijs van een Henseleit overschrijden vanwege de tuning-parts
die naderhand nog aangeschaft worden.

Een Henseleit straalt kwaliteit eenvoud en functionaliteit uit, met als keyword les is better!!
waardoor het uiteindelijke vlieggewicht van een Henseleit op zijn minst concurrerend te noemen is.

Een Henseleit is absoluut niet duur!! neem elk onderdeel maar eens apart in je handen en je gaat
je dan vanzelf afvragen hoe hij het voor elkaar krijgt om dit te leveren voor zo'n prijs.
De nieuwe Rigid is wel een heel goed voorbeeld in deze!!
Ook de prijzen voor spare-parts zijn erg redelijk te noemen, als voorbeeld een ombouw van een
flybar naar een rigid kop voor de XL,

XL-2120 V-Stabi Zentralstück 1x
XL-2103 Rotorbremse 1x
XL-0140a Mitnehmerhebel 2x
XL-0140b Bundlager 3x7x3 8x
XL-2140c Gewindebuchse 2x
XL-0140d Verlängerungsbuchse 2x
XL-0140e Passscheibe 3x6x0,3 2x
XL-2140e Passscheibe 3x6x0,5 2x
XL-0140f Linsenkopfschr. M3x10 4x
XL-0140g Schlitzschr. M2,5x20 2x
XL-0140h Kugelgelenk 2x
XL-1116 Blattgriffarm 2x
XL-1116a Kugelbolzen 7mm 2x
XL-1116b Kugelgelenk 4x
XL-1116c Steuergestänge 2x
XL-1116d Kugelbolzen 4mm 2x

Dit heeft mij totaal €75,00 gekost, momenteel kost het €85,00 wat nog steeds zeer scherp te noemen is.
Bij andere merken valt mij op dat de prijzen aangepast worden aan de hype die er op dat moment heerst,
dit zal je bij een Henseleit niet tegen komen!!

Elke Henseleit heli is voorzien van een zeer uitvoerige bouwbeschrijving
die niets te wensen overlaat, inclusief een uitvoerig geteste setup voorkeur.
Hou je je hier aan dan heb je een perfect vliegende heli die je jaren van probleemloos vliegplezier zal geven.

Dan nu de problemen waar Jan momenteel mee te kampen heeft.

Met de nieuwe Rigid in combinatie met de Vstabi Henseleit 4.0 setup heeft Jan een heli op de markt gezet
die op zijn minst uniek te noemen is, hierdoor heeft er voor Henseleit begrippen een explosie plaats gevonden
voor wat betreft de vraag naar deze heli.

Je zou zeggen dat dit hartstikke mooi is voor Jan, maar daar kleven natuurlijk ook veel nadelen aan voor zo’n
klein bedrijf wat voorheen al volledig draaide op de bestaande heli’s die hij al verkocht.
Jan doet er alles aan om toch aan de vraag te kunnen voldoen, maar een ieder kan op zijn vingers na tellen
dat dat een onmogelijke opgave is voor één persoon, ondanks de voorproductie die Jan al een half jaar voor
de introductie had gestart.
Weten jullie dat Jan momenteel 7 dagen per week maar 6 uur per dag slaapt en de rest van de tijd besteed aan
de productie van de Rigid en daar naast ook nog de tijd neemt voor de ondersteuning via tel en mail!!??
Neem hierbij ook nog eens de problemen die hij ondervind van de te grote toleranties van bepaalde merken
en toeleveranciers, die hij zelf oplost!!

Ik heb in ieder geval volledig begrip voor de situatie waar Jan momenteel in verkeerd, en neem de nadelen die hier
nu eenmaal bij horen op de koop toe!!tevens ben ik er ook van overtuigd dat alles met de tijd volledig opgelost
gaat worden zoals Jan al meerdere keren in het verleden bewezen heeft.

Mvg,

Mario
[FONT=&quot]

[/FONT]

Los van de heli, het zal een prima ingenieur zijn, bedrijfskundige is hij totaal niet. Zoals ik aangaf in de eerste post, het is geen flame of iets dergelijks. Ik heb het niet over de prijzen, niet over de heli maar over de service.

@holco: Marketing is leuk :rolleyes: (voor vrouwen)

ik ben oon henseleit fan en vindt het super helis .
wat mij opvalt dit jaar is , dat hij de rigid heeft ontworpen en zoals zn voorgaande modellen , is begonnen met de uitlevering ervan . nu had ik gelezen , dat hij eerst van plan was om er 3 batches dit jaar van te leveren , ieder van 100 stuks .
en na aanlijding van de animo , heeft hij besloten er 200 stuks bij te maken .
ik heb hem wel eens gevraagd waarom hij niet uitbreid aangezien ik denk dat met marketing hij er in amerika hele scheepsladingen kan slijten , als hij maar bekendheid krijgt .
dat wou hij niet , want hij wil het absoluut een 1 mans bedrijf houden .

als het productie opvoeren verhaal wat ik schreef daadwerkelijk zo is , dan is 1 en 1 gewoon 2 , en had hij dit aan kunnen zien komen lijkt me .
aan de andere kant , ik hoor geen klachten van andere eigenaren , enkel van bart , dus moeilijk te overzien of hij het nog in de hand heeft .
ik weet uit eigen ervaring dat ik altyd alles binnen 2 dagen in huis heb gehad , behalve dingen als een complete clutchunit van een nt , een heli die al 5 jaar uit de productie is .
is dat ook zo bij jou bart ? ik bedoel , ging het om een bepaald onderdeel van een heli die niet meer in productie is , of ging het er om uberhaubt onderdelen te krijgen ?

bart , zoals je het beschrijft denk ik , hmm beetje snel de moed opgegeven , maar aan de andere kant is geduld snel op tijdens het wachten op vliegen :]

Laatst bewerkt:
Ach, dat kun je verwachten bij een exlusieve heli ;)
Jan is zo eerlijk om te zeggen dat hij in de stress zit, ga jij het op een forum zetten :( Vind ik zacht gezegd onbeschoft.
Elk voordeel kan ook zijn nadeel hebben, ik zou er in ieder geval niet zo`n drama van maken. Neem er gewoon een Logo bij :D

Ik merk wel dat we een beetje verwend zijn geraakt. Wie heeft er nog te maken gehad met de 'oude' Graupner importeur? Dat waren nog eens tijden ;)

Ach, dat kun je verwachten bij een exlusieve heli ;)
Jan is zo eerlijk om te zeggen dat hij in de stress zit, ga jij het op een forum zetten :( Vind ik zacht gezegd onbeschoft.
Elk voordeel kan ook zijn nadeel hebben, ik zou er in ieder geval niet zo`n drama van maken. Neem er gewoon een Logo bij :D

Juist niet bij exclusief ;) Als je dat verwacht bij exclusief dan leef je in een andere wereld!

Eerlijk na 2.5 maanden vind ik nou niet echt eerlijk ;) En dat hij het druk heeft is geen geheim. Moet gewoon zn zaakjes op orde hebben, zo niet, dan wil ik daar geen zaken mee doen. Jan is gewoon boven zn kunnen gegaan. Daar wil ik niet de dupe van zijn.

@ferro: 2,5 maand voor een kitje wachten? ( wat nog steeds niet verzonden is ) 4 weken voor een stabi kop?

Stel je voor, je crasht nu met je MP-E en er breekt wat af van je upper frame. Deze zomer ben je dan NIET meer aan het vliegen. Daar pas ik voor ;)

Juist wel bij exclusief.. de onderdelen komen niet uit china en worden niet zo even van de plank getrokken.

Wanneer gaat iemand boven z'n kunnen? Als ie 3 klanten heeft die ontevreden zijn, denk ik niet dat ie het slecht doet.. de meeste mensen zijn volgens mij alleen maar heeeeeel erg blij met hun Henseleit heli.

Het is de keuze die je maakt. Wil je een misschien niet perfecte machine waar je altijd snel onderdelen voor kunt krijgen en waar een grote(re) organisatie achter staat, koop dan een t-rex oid. Wil je een exclusief apparaat welke technisch erg mooi in elkaar steekt, maar waarbij het kan zijn dat je op de levering (al dan niet van onderdelen) wat wachttijd hebt.. dan is Henseleit de keuze.

Je kijkt heel erg naar het moment. De wachttijden zijn heel specifiek NU langer, vanwege de Rigid. Zodra daar de eerste druk vanaf is, zal e.e.a. echt wel weer terugkeren naar normaal..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back