RCEFlyer
In Memoriam
Hoi,
ik heb een gestripte Piper in m'n bezit, die ga ik wil gaan klaarmaken.
Nu hoop ik dat iemand die toestel herkent en mij kan vertellen van welk merk deze Piper is.
Foto van de romp: het motorkapje, de voorruit, het richtings- en het hoogteroer zijn er niet bij, dus die zal ik zelf moeten fabrieken. De romp weegt leeg 529 gram.
Kenmerkend voor dit toestel (denk ik), de bovenste latjes van het staartdeel zijn van rondhout.
De spanwijdte is 172 cm en de vleugel is in een deel gemaakt. De ailerons worden door het bekende haak-systeem aangestuurd. Die ailerons zal ik ook zelf moeten fabrieken, want die zijn er ook niet bij. De vleugel weegt 421 gram.
Er zit (zoals je ziet) een gat voor een servo, mijn vraag: is een standaard servo (Hitec HS 325 HB) genoeg ? Anders wil het ombouwen naar twee servo's. De vleugel is hier en daar beschadigd, die zal ik moeten repareren.
Nu heb ik nog een Saito 45 (7,5cc) 4 takt motor liggen, zou dat gaan met deze Piper of is dat te licht ? Het liefst gebruik ik deze motor, ik heb ook nog wel 2-takten liggen maar vind zo'n 4 takt mooier klinken. Past beter bij de Piper
Grtz,
Menno
ik heb een gestripte Piper in m'n bezit, die ga ik wil gaan klaarmaken.
Nu hoop ik dat iemand die toestel herkent en mij kan vertellen van welk merk deze Piper is.
Foto van de romp: het motorkapje, de voorruit, het richtings- en het hoogteroer zijn er niet bij, dus die zal ik zelf moeten fabrieken. De romp weegt leeg 529 gram.

Kenmerkend voor dit toestel (denk ik), de bovenste latjes van het staartdeel zijn van rondhout.

De spanwijdte is 172 cm en de vleugel is in een deel gemaakt. De ailerons worden door het bekende haak-systeem aangestuurd. Die ailerons zal ik ook zelf moeten fabrieken, want die zijn er ook niet bij. De vleugel weegt 421 gram.

Er zit (zoals je ziet) een gat voor een servo, mijn vraag: is een standaard servo (Hitec HS 325 HB) genoeg ? Anders wil het ombouwen naar twee servo's. De vleugel is hier en daar beschadigd, die zal ik moeten repareren.

Nu heb ik nog een Saito 45 (7,5cc) 4 takt motor liggen, zou dat gaan met deze Piper of is dat te licht ? Het liefst gebruik ik deze motor, ik heb ook nog wel 2-takten liggen maar vind zo'n 4 takt mooier klinken. Past beter bij de Piper

Grtz,
Menno
Laatst bewerkt: