Herbouwverslag Kyosho burns

maat, jij was voor die 17mm hexes aan het kijken. Kijk eens op de eerste pagina van dit topic. Shades in black heeft er een hele mooie oplossing voor gemaakt.

ps: mooie foto's :)

ja had ik al gelezen kerel, Jammer genoeg vind ik het niet echt super. Al dat zelf beunen is niks voor mij haha:P Kzoek gewoon even verder naar bandjes met 19mm hex joh da komt ook wel goed. Shades in black toevallig ook nog op dit forum? Want dat is toch wel de oldskool rc kampioen in mijn ogen. Miss als die dit leest en nog 2 banden (of velgen) met hex 19mm voor de burns heeft? zou echt nice zijn.
thanks zijn inderdaad leuke foto's, was mooi weer in het zonnetje, kap is helaas wel beetje gaar, iemand heeft de boormachine gevonden en er een berg gaten in geboord.. dus kan ik weer gaan strakmaken een keertje.
:)+:)=:D greetz van littlebird

Ik ben er!
Leuk om wat verse wind te hebben hier :)
Maar als ik het goed begrijp wil je toch je eigen burns terug rijdend bouwen mbv de nieuwe onderdelen? Of wil je je oude laten zoals hij is? Dat verklaart waarom je die extra onderdelen nodig hebt.
Toevallig heb ik zelg ongeveer zo'n lijstje gemaakt (en ondertussen verzameld ) voor, inderdeed een oude inferno DX. Helemaal compleet, in goeie staat. Maar up te graden met een gesloten radiobox (het is een protech toevallig, van een enigma:)) en een tankje (ik denk ook enigma). De sideguards van een enigma passen er trouwens ook perfect op. Ja ik verzamel wel wel enigma onderdelen voor de mijne gezien deze niet meer op de markt is en ik verwacht dat onderdelen vinden moeilijker zal worden. Ondertussen wat kleine lots en een oud chassis als donor gekocht.
Ik heb even geleden bij wijze van test eens eens stalen tandwiel van een (waarschijnlijk modernere) inferno gekocht, maar dat paste niet. Wellicht wel passend te maken, maar ga ik nu niet doen.

Edit: ik heb deze even geleden al eens gepost: check: kyosho-inferno

Ik heb nog niet zo veel gereden met mijn burns (heb zowiezo niet veel tijd om te gaan rijden spijtig genoeg), maar het tandwiel dat ik laatst gemaakt heb, houdt het perfect voorlopig! En als alles goed afgesteld staat, valt dat slijten toch ook redelijk mee?

Ik heb nog een setje velgen 19mm hex, maar die horen bij de inferno DX, en daar heb ik nog geen kleinere hexen voor, dus die houd ik best nog even bij.
Inderdaad, ik heb er wel gemaakt 17mm, maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon los kopen. De asdiameter zelf is dezelfde als van moderne buggy's, dus normaal moet je dan niets veranderen. Ik wilde ze gewoon zelf maken ipv te kopen. Ze zijn nu natuurlijk gigantisch sterk (de alu versies moet je toch altijd met een beetje liefde behandelen), wel wat zwaarder en hebben gewone standaard moeren (voor als je eentje kwijt speelt).
Maar ik weet niet of ik er nog ga maken voor de inferno DX, het is wel wat werk ja.

Bon, weer een heel verhaal, maar ik krijg net wel weer zin om hem eens terug ter hand te nemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
welcom back shades in black!
Het was blijkbaar neit helemaal duidelijk; de oude burns blijft zoals die is, de nieuwe aanwinst word weer verbouwt. Hopelijk kan ik binnenkort eens testen met stalen tandwiel van een kyosho inferno mp 5/6? op de foto ziet deze er verdacht veel het zelfde uit. Zal morgen een de tandjes tellen. Weet niet of dit wat uitmaakt voor de werking? alleen dat het harder zal lopen natuurlijk met kleiner tandwiel. De velgen heb ik ook al gevonden (lang leve mede modelbouwforum lid) nou alleen nog een mooie prijs zien te maken en dan ben ik alweer een stap verder. De tank en radiobox van een enigma zijn inderdaad uitermate geschikt. Ikzelf vind persoonlijk sideguards niet mooi. En ach vies word ie toch wel. Dus nou nog een radiobox van een ultrex en een tankje van een ultrex (protech) zien te vinden en dan ben ik bijna zover om te gaan bouwen!
Geweldig project weer van shades! hij blijft me verbazen met zijn collectie klassiekers!
Btw op de nederlandse marktplaats staat een inferno te koop (losse auto voor 60 euro) ook een oud model. Mocht het {niet} lukken met de tandwielen komt dat natuurlijk gelijk hier te staan. mis nog wel een vervloekt klein onderdeel van de voorste diff behuizing. Het deel wat boven de as zit waar de upperarm in vastzit.
Morgen even een dagje niet knutselen (andere verplichtingen) vrijdag hopelijk weer hard aan de slag. Het word toch te slecht weer, goede reden om in de garage druk te klussen weer.
Mocht je ooit nog onderdelen overhebben van een burns ofzo laat het eventjes weten. Misschien zoek ik op dat moment nog iets en je weet maar nooit natuurlijk. Ik zou namelijk al blij zijn met dat plastic deeltje. En als ik shades mag vragen hoeveel dat een tandwiel kost bij hem? want de plaatselijke modelbouwboer vraagt er 12 euro voor. Dan krijg ik hem van kyosho orrigineel plastic. En inderdaad het afstellen komt goed. Me maat robin_phaser heeft goeie oplossing gemaakt bij het vorige model (die sleet tandwielen bij het leven) dus bij dit model word dat ook gelijk gemaakt en hopelijk met stalen maingear.
We houden u op de hoogte verder van de vorderingen uit het regenachtige nederland. Meerdere mensen omgeving tilburg die een kyosho burns rijden toevallig?

haha nooit zie je shades in black iets typen maar zodra er iets over een burns verschijnt...Ik heb er alle vertrouwen in dat Littlebird zijn nieuwe aanwinst over een poosje rijdend ten tonele zal verschijnen. En mooier dan hij ooit uit de fabriek kwam:)

zo is dat maar net robin_phaser. De assen en de rest van de staal onderdelen gepolijst, en man wat glimt het weer mooi. Zal strx fototje schieten heb nog wel ergens een onderdeeltje liggen want niet gedaan is. Daarna even met blanke lak erover gegaan zodat het netjes blijft glimmen natuurlijk anders word binnenkort dof.
Maar over een poosje zal die waarschijnlijk gaan rijden aangezien ik nog een hoop onderdelen moet zien te scoren. zoals een tankje, radiobox, 12 kogellagers, allu plaat (voor chassis) en nog wat klein spul wat niet zo spannend is. Maar eenmaal klaar zal die zeker schoon zijn en beter dan vanaf de fabriek.
Shades is de koning van de klassiekers, die heeft er ondertussen ook een hele schuur van vol denk ik zo:P

ik zit ver van elke dag op het forum, maar zet nu en dan wel iets neer hoor. Daarvoor niet altijd bij de auto's.

@Littlebird: maak eens een foto van dat onderdeeltje dat je te kort hebt? Ik zie niet goed wat je bedoelt, maar mogelijk heb ik er wel eentje, wie weet. Vooral van de mechanische stukken heb ik iets van reserve.
En voor €12 moet je die kopen hoor. Buiten de voldoening van zelf gemaakt te hebben en mogelijk dat het langer mee gaat, is het qua uren veel meer werk om eentje te maken. Betreft stalen tandwiel: voor zover ik weet, vormt het tandwiel bij een inferno ook de afsluitwand van de diff, terwijl er bij de burns een apart kunststof kapje is. Ik heb toch noig niets echt passend gevonden zonder meer. En even boren/slijpen in een stalen tandwiel is sneller gezegd dan gedaan.

Is een radiobox van een ultrex geschikt? Dan moet je allicht een stuk afzagen of zo?
Sideguards voorzie ik liever als het kan, want anders ziet de uitlaat en de servo's toch meer af, vooral als je in plassen en steentjes rijdt. En de kap zit wat meer ondersteund.

Bedankt voor de complimenten hoor, maar moet je eens kijken naar de dudes op RCmagvintage daar in het forum. Soms zie je foto's passeren van een hele zolder vol rekken... Dat hoeft voor mij niet. Ik heb er liever een klein aantal goed werkende. En ik ben ook niet echt voor de originele look, ik verbouw naar hartelust. De oudere modellen zijn meestal cheap en leuker om te verbouwen. Heb er nu een 3-4 die rijdbaar zijn denk ik.

Benieuwd naar de vorderingen!

ja ik zal eens het onderdeel van mijn oude burns afhalen en foto van maken.
Banden zijn ondertussen al geregeld.
En shades je hebt een pb met daarin foto van het tandwiel voor de inferno, naar mijn idee moet dit toch echt gewoon passen. Alleen ben ik niet zo op de hoogte van de tandmaat en dergelijke. Maar volgende week hopelijk even testen.
De radiobox van een protech ultrex past zonder aanpassingen op mijn zelfmaak chassis. (waar orrigneel het tankje stond naast de motor) sideguards vind ik niks. ze beschermen inderdaad de uitlaat en servo's wel iets.. maar de servo's worden toch wel vies van de onderkant. dus zou het alleen voor de uitlaat zijn voor steentjes enzo. en aangezien ik nog 3 uitlaten heb voorzie ik geen problemen. en waarschijnlijk zal de auto sneller kapot gaan als de uitlaat. (laten we hopen van niet deze keer) want mijn vorige burns kan nog rijden alleen de basis is stukke minder dus altijd hevige slijtage en schades. Dus deze moet gelijk goed gebeuren.

Zal shadesinblack straks een pb sturen met foto van spur en van het onderdeeltje wat ik nodig heb. (zondag, aangezien ik vandaag geen zin meer heb om usb kabels te gaan zoeken en dergelijke voor foto's)

Laatst bewerkt:
excusé mooi, radiobox van een enigma, tankje van een ultrex evo. Nouja die zoek ik nog dus als iemand er eentje overheeft voor mij hoor ik dat graag. Wielen worden geregeld. marc2 had nog een setje liggen dus da kwam goed uit! spur word getest, binnenkort daar de uitslag over. lijkt toch verrekte veel op van de burns (alleen wat kleiner) foto's onderweg, die worden zo toegevoegd.

kleine update: gistere de LELIJKE gele verf van de vering af gehaald. gelukkig met wat thinner en een hoop geduld en een berg servetjes helemaal blinkend schoon gekregen. gelijk de veren weer in elkaar gezet en afgevuld. nou mis ik natuurlijk precies weer 1 ding. zon ringetje die net boven de veer zit om hem tegen te houden. grrrrrrrrr!!
Velgen ben ik ook mooi klaar mee.. de grapjas waar ik hem van heb gekocht heeft deze een extra offset willen geven door er een ring van andere velg tegenaan te lijmen. Nouja even opgeschuurd en wat zwart gekliedert dus zal wel goed zijn, volgende week kome er toch nieuwe hopelijk. foto's volgen allemaal nog wel van velgen en banden en dergelijke.

Gepolijst, helaas op foto niet echt duidelijk het verschil te zien. Het deel waar de pin nog aanzit is niet gedaan
http://img51.imageshack.us/img51/4839/foto0032eu.jpg
nogmaals
http://img853.imageshack.us/img853/862/foto0033i.jpg
Mijn eerste burns project nogmaals, zo moet die ongeveer weer worden (maar dan in elkaar gezet)
http://img810.imageshack.us/img810/7131/foto0031py.jpg

shadesinblack je hebt pb ontvangen.

Laatst bewerkt:
ik lees net dat de auto niet origineel hoeft te worden.
dan denk ik dat een radiobox en tank ook wel gaat lukken.
heb ik nog van een 7,5 liggen

ik lees net dat de auto niet origineel hoeft te worden.
dan denk ik dat een radiobox en tank ook wel gaat lukken.
heb ik nog van een 7,5 liggen

ja zou mooi zijn. als je voor alles een leuk prijsje voor mij maakt komt helemaal goed;) en natuurlijk even kijken of het past binnen mijn ideale beeld natuurlijk. Harstikke bedankt alvast!

inderdaad, zo'n dingen zijn wss wel passend te maken. Persoonlijk vind ik het ook niet zo belangrijk om alles origineel te houden. Maar deze zaken kun je toch gerust van je oude burns nemen, met zijn kap erop in de kast zie je dat toch niet. Ik zou niet lang twijfelen, functionaliteit boven alles.
En ja, was vergeten, maar zie net dat jij de bodemplaat groter had gemaakt en dus geen sideguards er kunt opzetten zelfs, hoeft ook niet. Ga je nu ook een nieuwe bodemplaat maken?

neejj ik hoef zeker niet alles orrigineel te maken, en precies wat robin_phaser zegt, het is om meer ruimte te krijgen voor de indeling, en het orrigenele chassis heb ik zo me twijfels over omdat deze sterk twist als ik gas gaf.. dus zekere voor onzekere gewoon een nieuwe maken. De ouwe burns blijft in de orriginele staat van de buitekant (zit wel kapot blokje op en de kogellagers zijn eruit en glijlagers) maar die blijft dus echt op de kast staan als show model. Dus daar wil ik geen onderdelen vanaf gaan halen of iets dergelijks. Maar komt goed. Volgend weekend weer verder aan de burns hopelijk dus dan komt er vast wel een update.

Beide burns even uit elkaar liggen. Kogellagers die ik net had gekocht voordat ie de kast op ging maar even over gezet. En nou even rustig aan de rest van de onderdelen bij elkaar zien te scoren. Dus de volgende update komt over een tijdje pas weer denk ik. Marc2 de banden wil ik nog steeds en ik hoop dat je ze voor mij reserveerd. Moet alleen even kijken wanneer de portomonee gevuld is zodat ik gauw even langs kan komen. Hopelijk is dat geen probleem? Ik laat zo spoedig mogelijk weten.
Verder weinig updates te melden van de burns. Robin phaser kijkt binnenkort hopelijk nog naar een allu plaatje voor de bodemplaat.
Het enige wat er van de week nog gaat gebeuren is zelf een onderdeeltje maken voor de voorkant de upperarm.

oow okeejj nice ouwe! ja 3mm of 4mm zoiets.. maar heeft geen haast! Thanks voor het kijken. ik zal strx eens langs de verzamel opa gaan.. wie weet heeft die nog wel ergens een plaatje liggen.. kzal strx even maten opmeten want ik heb even geen flauw idee hoeveel cm het uberhaupt ergens in de richting komt:P
Anders kijken we op de zaak nog wel keertje robin_phaser;) wie weet ligt daar nog wel iets ergens verstopt ofzo. ikke danke u weer zeer

ja daar zou ik ook eens kunnen kijken ja. Mijn opa verzameld ook een hele hoop spullen. je weet wel garages vol. En robin_phaser en ik werken in bedrijf met alluminium dus ook dat hoeft geen probleem te zijn. het enige is wel dat ze het toevallig moeten hebben liggen dat het net weer binnen is. Maar dat komt wel goed. Heb zelf toevallig nog staafjes liggen waar in nog dat ene onderdeeltje precies uit kan maken zonder al teveel slijpwerk dus dat komt goed uit. even wat boren en dat afwerken en klaar als het goed is. daarover binnenkort weer meer. Nou eerst even andere dingen aan mijn hoofd dus de burns moet eventjes wachten. Wil ook nog steeds heel graag de bandjes van marc 2 overnemen alleen zit even met privé stuff dat niet gelijk kan. Maar ook dat komt helemaal goed die komen binnenkort!

Back