ruudxd
Forum veteraan
Hallo,
Hierbij mijn bouwverslag van afgelopen winter:
Hier zal ik zoveel mogelijk dingen bij houden over / van mijn LST.
De LST ( Losi Super Truck ) is origineel een Nitro Monster truck, maar deze is omgebouwd naar Electrisch met de betere manier van een LST ombouwen.
De Losi Ombouwkit is niet heel erg goed, omdat deze de batterijen achterin de auto legt, waardoor je veel wheely's krijgt.
Ook de motormount is niet goed, als de motor die erin gaat is smaller is in diameter, gaat de motormount als een soort oven werken, waardoor er motor nog heter word..
Daarom is deze LST omgebouwd met een The dude's racing motor mount, en een Losi E-8ight battery tray, en een home made ( niet de mooiste, maar hij werkt ) ESC houder.
Even wat specs:
ESC : Tekin RX8
Motor : NEU 1521/1Y
Accu : Turnigy 6S 5000mah 40C LiPo
Servo : Hitec 7950TH
De auto ligt nu uit elkaar omdat ik erg veel speling in de stuurinrichting heb.
Ik kreeg daar diverse tips over op het LST forum, en daardoor heb zoal deze enorme lagers (
) gekocht voor in de steering bellcranks:
De oude lagers:
En de nieuwen ( en nee ik heb geen hele grote vingers )
Omdat de auto toch uit elkaar lag heb ik gelijk de transmissie opengehaald en schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Zonder Vet:
En met:
En weer dicht gemaakt en met WD40 ingespoten, waardoor hij weer mooi glimt:
En met het tandwiel:
En even een vergelijking met onze oude Ipod Touch ( let ook op het lagertje op de Ipod, zo klein zijn ze dus )
Nu ik alles toch los heb liggen, heb ik gelijk de diff cases los gehaald.
De Diff cases met ingaande en uitgaande assen:
En los, met het diff nog in de housing:
Ietwat slijtage in de diff cup, maar het kan nog prima, het lijkt op de foto meer dan het is:
Alles schoongemaakt:
En als we toch alles los hebben ook maar even kijken of de olie nog goed is ( niet dus het is gewoon witte POEP geworden :shock:
)
Een close up van, wat is het eigenlijk?!, waarschijnlijk heeft de olie zich vermengd met wat vet oid:
Alles los gehaald, en in een bakje gedaan om het schoon te maken:
Alles schoon:
En de lagers opnieuw in olieén:
Het lager en de outdrive weer in de HD diff cup:
Het tandwiel er weer op/in gemonteerd:
Tandwielen er weer in, en de olie ( Traxxas 10K ( eigenlijk wil ik dikker, maar ik had dit nog staan ) er weer in:
En weer in elkaar:
Weer in de diff housing, en wat vet op de tandwielen:
Weer dicht:
Weer in de auto gedrukt:
En de bumper en alles er weer voor en klaar:
Nieuwe bestelling binnen
Een Castle BEC, om een gelijke spanning te geven aan de ESC, zonder spannings dipjes, en het niet meer doende servo's en/of ESC, voor een paar seconde, en 7,4V te kunnen geven.
Traxxas Jato steering link, deze moet nog even ingekort worden:
Wat schroefjes, en een Losi Servo armpje, om het BEEST mee vast te zetten:
En het BEEST, DE Hitec 7950TH servo, Titanium gears, 35KG in 0.13 Seconden :twisted:
Mooi ingepakt trouwens, bijna zonde om hem eruit te halen

Wat specs:
En hierom de nieuwe ontvanger en BEC, de servo draait het best op 7,4V:
En , sesam op u:
Wat een zooi uit zo'n klein doosje
:
En de bovenkant van de Servo:
Vorige week ben ik begonnen met het klaarmaken van de voorkant, en het installeren van de BAC steering link.
Maar eerst ben ik begonnen met het installeren van een Thrustbearing op de bak.
Er zat een plasticen op, maar daar was ik een klein balletje van kwijt, dus ben ik ook maar meteen gegaan voor een metalen versie.
De metalen versie, naast de plasticen:
En geïnstalleerd:
Daarna ben in verder gegaan met het installeren van de BAC steering link, een dikkere, langere link om meer stuuruitslag te hebben, en de nieuwe servo aan te kunnen.
Even een vergelijking, Boven de BAC en onder de standaard versie:
Omdat hij dikker is moeten de gaten waar hij in komt wat moeten opgeboord.

Een precies klusje want haal je er te veel af, krijg je speling, haal je er te weinig af dan draait hij te moeilijk.
Maar uiteindelijk is het goed gekomen.
En geïnstalleerd:
Ook het achter diff heb ik los gehad.
En wat krijg je als veel power hebt, Dit dus:
Oké! Opbouwtijd!
Het bijna kale chassis:
De Transmissie er in:
Daarna de Achter aandrijving / suspension weer in elkaar na een check.
Het diff, de bulkhead en de backplate weer in de achter suspensie:
En de achter bumper er weer op, samen met de spoiler mounts:
En de complete achterkant:
En de achterkant op het chassis monteren:
Eerst de Jato steering link op maat gedremelt:
En toen het afgeslepen laten vallen in de vloerbedekking, gewoon een klein gat erin gebrand!
Die was dus heet, er zit nog stof op:
Een beetje vet er op, zodat het erop draaien van de ball cup makkelijker gaat:
En in elkaar gedraaid:
En dan aan de bellcranck, en de servo horn aan de andere kant:
De servo gemonteerd:
De BAC steering link nu goed gemonteerd, die zat namelijk verkeerd:
En dan kan de voorkant op het chassis!:
Nog even de achterkant:
:
Zo, gisteren de Tekin RX8 ESC binnen gekregen, met Tekin Hotwire.
Was een reserve van een racer, en is nog helemaal nieuw!
Wat foto's:
En gelijk maar de motor draden er aan gesoldeerd ( wat trouwens een rot klusje is, je moet de draad precies zo dik hebben dat hij in het gleufje past ( dat klink heel fout als het zo weer lees
) anders soldeer je draad erop, in plaats van erin )
Maar de motor is er!:
Op de draden komen gewoon 6,5MM bullets gesoldeerd, dat is wel zo makkelijk.
En 4 nieuwe originele NEU lagers erbij, dus ik kan weer ff vooruit
Vanmiddag nog een mounting plaatje gemaakt voor de ESC, het is niet heel mooi, maar het werkt, misschien maak ik hem wel eens zwart oid.
Het moet natuurlijk eerst eens mis gaan
:
En dit is hem geworden:
En het komt uit dit:
Zo, we zijn weer een stukje verder.
Het plaatje is gemonteerd, met een stukje klittenband erop:
Ook de motor even gemonteerd, en de ESC motor draden afgeknipt op de juiste lengte:
De motor en ESC:
En vanuit een andere hoek:
Weer wat verder, de motor draden vanuit de ESC voorzien van Castle Connectors:
En ik vond die blote solderingen op de ESC toch niet helemaal fijn/veilig lijken, dus maar even een laagje Liquid Tape erop gesmeerd:
Ik ben bezig met een shock rebuild, ik heb ze al leeg, schoon en de veren eraf.
Vandaag de 35Wt olie van LiquidRC binnen gekregen, en de RCRaven veren en nog wat klein spul.
Foto's:
Oke, de shocks zijn gevuld, en gemonteerd.
Het servo armpje is vervangen, en de servo afgesteld, de Dragbrake van de ESC wat lager gezet, de gearmesh goed gezet, en hij is klaar!
Foto's:
De vier nieuwe shocks, met mooie zwarte RC raven veren:
Met de zender
Zoals hier te zien is heb ik een spoiler kitje gemonteerd:
Zonder de zender in de weg
De achterkant:
En een vergelijking met een bus spuitverf van de action, om de grote te kunnen zien:
En zonder de body, zoals te zien is, heb ik ook de 2e mudguard gemonteerd:
Close up van de accu, en de ontvanger:
V.L.N.R. : Accu ( Turnigy 6S 5000mah 40C, Tranny, NEU 15211Y, en de Tekin RX8, met wat Liquidtape over de solder posts, voor de zekerheid:
En de onderkant:
Tot zover het bouwverslag, bedankt voor het lezen!
Als er vragen zijn over de auto hoor ik het graag!
Ruud
Hierbij mijn bouwverslag van afgelopen winter:
Hier zal ik zoveel mogelijk dingen bij houden over / van mijn LST.
De LST ( Losi Super Truck ) is origineel een Nitro Monster truck, maar deze is omgebouwd naar Electrisch met de betere manier van een LST ombouwen.
De Losi Ombouwkit is niet heel erg goed, omdat deze de batterijen achterin de auto legt, waardoor je veel wheely's krijgt.
Ook de motormount is niet goed, als de motor die erin gaat is smaller is in diameter, gaat de motormount als een soort oven werken, waardoor er motor nog heter word..
Daarom is deze LST omgebouwd met een The dude's racing motor mount, en een Losi E-8ight battery tray, en een home made ( niet de mooiste, maar hij werkt ) ESC houder.
Even wat specs:
ESC : Tekin RX8
Motor : NEU 1521/1Y
Accu : Turnigy 6S 5000mah 40C LiPo
Servo : Hitec 7950TH
De auto ligt nu uit elkaar omdat ik erg veel speling in de stuurinrichting heb.
Ik kreeg daar diverse tips over op het LST forum, en daardoor heb zoal deze enorme lagers (

De oude lagers:

En de nieuwen ( en nee ik heb geen hele grote vingers )

Omdat de auto toch uit elkaar lag heb ik gelijk de transmissie opengehaald en schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Zonder Vet:

En met:


En weer dicht gemaakt en met WD40 ingespoten, waardoor hij weer mooi glimt:

En met het tandwiel:

En even een vergelijking met onze oude Ipod Touch ( let ook op het lagertje op de Ipod, zo klein zijn ze dus )

Nu ik alles toch los heb liggen, heb ik gelijk de diff cases los gehaald.
De Diff cases met ingaande en uitgaande assen:

En los, met het diff nog in de housing:

Ietwat slijtage in de diff cup, maar het kan nog prima, het lijkt op de foto meer dan het is:

Alles schoongemaakt:

En als we toch alles los hebben ook maar even kijken of de olie nog goed is ( niet dus het is gewoon witte POEP geworden :shock:


Een close up van, wat is het eigenlijk?!, waarschijnlijk heeft de olie zich vermengd met wat vet oid:

Alles los gehaald, en in een bakje gedaan om het schoon te maken:

Alles schoon:



En de lagers opnieuw in olieén:

Het lager en de outdrive weer in de HD diff cup:

Het tandwiel er weer op/in gemonteerd:

Tandwielen er weer in, en de olie ( Traxxas 10K ( eigenlijk wil ik dikker, maar ik had dit nog staan ) er weer in:

En weer in elkaar:

Weer in de diff housing, en wat vet op de tandwielen:

Weer dicht:

Weer in de auto gedrukt:

En de bumper en alles er weer voor en klaar:

Nieuwe bestelling binnen

Een Castle BEC, om een gelijke spanning te geven aan de ESC, zonder spannings dipjes, en het niet meer doende servo's en/of ESC, voor een paar seconde, en 7,4V te kunnen geven.

Traxxas Jato steering link, deze moet nog even ingekort worden:

Wat schroefjes, en een Losi Servo armpje, om het BEEST mee vast te zetten:



En het BEEST, DE Hitec 7950TH servo, Titanium gears, 35KG in 0.13 Seconden :twisted:
Mooi ingepakt trouwens, bijna zonde om hem eruit te halen


Wat specs:

En hierom de nieuwe ontvanger en BEC, de servo draait het best op 7,4V:


En , sesam op u:


Wat een zooi uit zo'n klein doosje


En de bovenkant van de Servo:

Vorige week ben ik begonnen met het klaarmaken van de voorkant, en het installeren van de BAC steering link.
Maar eerst ben ik begonnen met het installeren van een Thrustbearing op de bak.
Er zat een plasticen op, maar daar was ik een klein balletje van kwijt, dus ben ik ook maar meteen gegaan voor een metalen versie.
De metalen versie, naast de plasticen:


En geïnstalleerd:

Daarna ben in verder gegaan met het installeren van de BAC steering link, een dikkere, langere link om meer stuuruitslag te hebben, en de nieuwe servo aan te kunnen.
Even een vergelijking, Boven de BAC en onder de standaard versie:

Omdat hij dikker is moeten de gaten waar hij in komt wat moeten opgeboord.

Een precies klusje want haal je er te veel af, krijg je speling, haal je er te weinig af dan draait hij te moeilijk.
Maar uiteindelijk is het goed gekomen.
En geïnstalleerd:

Ook het achter diff heb ik los gehad.
En wat krijg je als veel power hebt, Dit dus:

Oké! Opbouwtijd!
Het bijna kale chassis:

De Transmissie er in:

Daarna de Achter aandrijving / suspension weer in elkaar na een check.
Het diff, de bulkhead en de backplate weer in de achter suspensie:

En de achter bumper er weer op, samen met de spoiler mounts:


En de complete achterkant:

En de achterkant op het chassis monteren:


Eerst de Jato steering link op maat gedremelt:

En toen het afgeslepen laten vallen in de vloerbedekking, gewoon een klein gat erin gebrand!
Die was dus heet, er zit nog stof op:

Een beetje vet er op, zodat het erop draaien van de ball cup makkelijker gaat:

En in elkaar gedraaid:

En dan aan de bellcranck, en de servo horn aan de andere kant:

De servo gemonteerd:

De BAC steering link nu goed gemonteerd, die zat namelijk verkeerd:

En dan kan de voorkant op het chassis!:


Nog even de achterkant:




Zo, gisteren de Tekin RX8 ESC binnen gekregen, met Tekin Hotwire.
Was een reserve van een racer, en is nog helemaal nieuw!
Wat foto's:



En gelijk maar de motor draden er aan gesoldeerd ( wat trouwens een rot klusje is, je moet de draad precies zo dik hebben dat hij in het gleufje past ( dat klink heel fout als het zo weer lees


Maar de motor is er!:





Op de draden komen gewoon 6,5MM bullets gesoldeerd, dat is wel zo makkelijk.
En 4 nieuwe originele NEU lagers erbij, dus ik kan weer ff vooruit


Vanmiddag nog een mounting plaatje gemaakt voor de ESC, het is niet heel mooi, maar het werkt, misschien maak ik hem wel eens zwart oid.
Het moet natuurlijk eerst eens mis gaan


En dit is hem geworden:

En het komt uit dit:

Zo, we zijn weer een stukje verder.
Het plaatje is gemonteerd, met een stukje klittenband erop:

Ook de motor even gemonteerd, en de ESC motor draden afgeknipt op de juiste lengte:

De motor en ESC:

En vanuit een andere hoek:

Weer wat verder, de motor draden vanuit de ESC voorzien van Castle Connectors:

En ik vond die blote solderingen op de ESC toch niet helemaal fijn/veilig lijken, dus maar even een laagje Liquid Tape erop gesmeerd:


Ik ben bezig met een shock rebuild, ik heb ze al leeg, schoon en de veren eraf.
Vandaag de 35Wt olie van LiquidRC binnen gekregen, en de RCRaven veren en nog wat klein spul.
Foto's:




Oke, de shocks zijn gevuld, en gemonteerd.
Het servo armpje is vervangen, en de servo afgesteld, de Dragbrake van de ESC wat lager gezet, de gearmesh goed gezet, en hij is klaar!
Foto's:
De vier nieuwe shocks, met mooie zwarte RC raven veren:

Met de zender
Zoals hier te zien is heb ik een spoiler kitje gemonteerd:


Zonder de zender in de weg



De achterkant:

En een vergelijking met een bus spuitverf van de action, om de grote te kunnen zien:

En zonder de body, zoals te zien is, heb ik ook de 2e mudguard gemonteerd:

Close up van de accu, en de ontvanger:

V.L.N.R. : Accu ( Turnigy 6S 5000mah 40C, Tranny, NEU 15211Y, en de Tekin RX8, met wat Liquidtape over de solder posts, voor de zekerheid:

En de onderkant:

Tot zover het bouwverslag, bedankt voor het lezen!
Als er vragen zijn over de auto hoor ik het graag!
Ruud