Kort geleden heb ik weer mijn oude hobby opgepikt. Bij Hobbyking ben ik inmiddels al "gold member" terwijl ik daar een maand geleden nog nooit van had gehoord.
Ik heb nog weinig gevlogen omdat ik me niet richt op 1 model en wat pech heb met de gekozen combinaties.
Gisteren heb ik via dit forum een mooie electrozwever gekocht. Een "Junior Limit" van de Modell Studio uit Tsjechië.
Het model heeft nog wel een regelaar, motor, batterypack en klapprop nodig.
In de handleiding staat een advies om met 8 NiCd te vliegen.
Dat gaan we natuurlijk niet doen. Ik dacht zelf aan 3S packs waar ik er inmiddels al een aantal van heb.
Nu moet ik dus nog een motor en propellor uitzoeken.
Zou iemand me een advies kunnen geven? Ik heb al even gekeken naar de Excel-sheet, maar daar staat deze niet bij. Ook ben ik wat overdonderd door de grote keuze die ik heb. Over een tijdje valt alles wel weer op zijn plek, maar nu is het even allemaal teveel aan info.
Het originele advies van Modell Studio is:
Motor: Mega AC 22/10/6/3E
Prop: 10x6
Accu: 8 x NiCd (> 400 gram)
De prop kan denk ik hetzelfde blijven, maar ik zal veel gewicht besparen door een 3S (210 gram) die uiteindelijk meer energie heeft met meer dan 12 Volt en dezelfde 2.2 Ah. Zelfs met 4S blijf ik met 300 gram nog ver onder de 400 gram. Maar uiteindelijk had men destijds geen keus en over 5 jaar halen we die capaciteit misschien wel met 50 gram aan accu's.
De Junior limit:
Spanwijdte: 1770mm
Lengte: 995mm
Profiel: MH32
Besturing: rolroer & hoogteroer
Bij voorbaat dank voor alle tips....
Ik heb nog weinig gevlogen omdat ik me niet richt op 1 model en wat pech heb met de gekozen combinaties.
Gisteren heb ik via dit forum een mooie electrozwever gekocht. Een "Junior Limit" van de Modell Studio uit Tsjechië.
Het model heeft nog wel een regelaar, motor, batterypack en klapprop nodig.
In de handleiding staat een advies om met 8 NiCd te vliegen.
Dat gaan we natuurlijk niet doen. Ik dacht zelf aan 3S packs waar ik er inmiddels al een aantal van heb.
Nu moet ik dus nog een motor en propellor uitzoeken.
Zou iemand me een advies kunnen geven? Ik heb al even gekeken naar de Excel-sheet, maar daar staat deze niet bij. Ook ben ik wat overdonderd door de grote keuze die ik heb. Over een tijdje valt alles wel weer op zijn plek, maar nu is het even allemaal teveel aan info.
Het originele advies van Modell Studio is:
Motor: Mega AC 22/10/6/3E
Prop: 10x6
Accu: 8 x NiCd (> 400 gram)
De prop kan denk ik hetzelfde blijven, maar ik zal veel gewicht besparen door een 3S (210 gram) die uiteindelijk meer energie heeft met meer dan 12 Volt en dezelfde 2.2 Ah. Zelfs met 4S blijf ik met 300 gram nog ver onder de 400 gram. Maar uiteindelijk had men destijds geen keus en over 5 jaar halen we die capaciteit misschien wel met 50 gram aan accu's.
De Junior limit:
Spanwijdte: 1770mm
Lengte: 995mm
Profiel: MH32
Besturing: rolroer & hoogteroer
Bij voorbaat dank voor alle tips....
Laatst bewerkt: