Herintreden zweefvliegen

Het vliegen met de SG38 op het VGG treffen is feitelijk mijn stap terug naar de roots waar het allemaal mee begonnen is.

Heb letterlijk leren kruipen en lopen tussen de 1:1 zweefkisten en dankzij mijn vader ook opgegroeid in die wereld. "Helaas" had de modelvliegclub die niet ver van de zweefvliegclub zit ook grote invloed en zodoende ben ik op mijn 14e begonnen met zweven. Mijn eerste kistje, een Svenson Sunny samen met mijn vader gebouwd en de boel gefinancierd middels mijn krantenwijkje :-)

Zo'n Graupner FM314 was destijds best nog prijzig!

Foto van vlak voor de maiden... Ow wat was dat spannend!

ehupaqu3.jpg

In de jaren daarna veel met F3J gevlogen, geen wedstijden gewoon lekker thermieken en zo nu en dan nog 1:1 zweefvliegen.

Denk dat ik dit jaar op Marknesse eens een cursus pak en zien wat me dat brengt!

Anyway, na het motorvliegen wat ik nog steeds doe en wat jaar helivliegen begint toch te blijken dat het (schaal)zweven misschien toch wel het mooiste is.

Nu ben ik voor het B4 project op zoek naar wat items, waarschijnlijk open ik een draadje daarover maar ben alvast benieuwd naar winkels in Duitsland, Tsechië e.d. die specifiek gericht zijn op zweven of er veel onderdelen voor hebben.

Winkels zoals Paritech, Topp Rippin, Shambeck ken ik maar vaak zijn het net even die net wat minder bekende winkels waar je de mooie dingetjes kan vinden...

Wie heeft er nog wat mooie adressen cq websites?

Gr. Merlijn

Back