Hallo allemaal,
Ik ben een zogenaamde herintreder (20 jaar geleden veel gevlogen bij de ACK in Alkmaar maar ben er een tijdje uit geweest) na wat wikken en wegen heb ik een cularis gekocht om eerst wat wild te vliegen maar wellicht hapt het virus weer toe (wat is er veel veranderd zeg de afgelopen jaren)
even een paar vraagjes
ik heb geen ervaring met elektro aandrijving, voor de klapschroef moet de regelaar in gesteld worden met een rustige aanloop en rem bij het stoppen of mag hij gewoon aan en uit?
ik wil graag mijn flaps / crow op de gasstick zetten voor het landen, dit ben ik zo gewend van vroeger met het zweefvliegen (remkleppen), kan de motor gewoon op een schakelaar (aan / uit) of adviseren jullie het anders te doen (zender is een spectrum DX7s) ik kan me voorstellen dat je de motor toch alleen maar op vol vermogen gebruikt om te stijgen.
bedankt voor jullie reactie
Groet
Niels
Ik ben een zogenaamde herintreder (20 jaar geleden veel gevlogen bij de ACK in Alkmaar maar ben er een tijdje uit geweest) na wat wikken en wegen heb ik een cularis gekocht om eerst wat wild te vliegen maar wellicht hapt het virus weer toe (wat is er veel veranderd zeg de afgelopen jaren)
even een paar vraagjes
ik heb geen ervaring met elektro aandrijving, voor de klapschroef moet de regelaar in gesteld worden met een rustige aanloop en rem bij het stoppen of mag hij gewoon aan en uit?
ik wil graag mijn flaps / crow op de gasstick zetten voor het landen, dit ben ik zo gewend van vroeger met het zweefvliegen (remkleppen), kan de motor gewoon op een schakelaar (aan / uit) of adviseren jullie het anders te doen (zender is een spectrum DX7s) ik kan me voorstellen dat je de motor toch alleen maar op vol vermogen gebruikt om te stijgen.
bedankt voor jullie reactie
Groet
Niels