Herintreder met vraagjes

Hallo allemaal,

Hier dan eerst maar es even voorstellen:

Mijn naam is Ton,39 jaar en herintredend in de rc nitro auto's.
Ik heb dus eigenlijk gewoon een paar vraagjes :

1) Mijn Tamiya TG10MK1 met FS12LT motor heeft een nieuwe gloeiplug nodig,ik heb gelezen dat er verschillende merken en types zijn.
Ik heb voorheen altijd rossi pluggen gebruikt (R2),nu lees ik mbv zoekfunctie dat de 2,1 tm 3,5 cc motoren t best op R3 draaien?
Het motortje is net in basisafstelling ingereden en loopt op 16% trornado fuel
Welke pluggen zijn aan te raden? en wanneer gebruik ik deze?

2) Zijn de pluggen van de verschillende fabrikanten universeel genummerd?
en heft iemand daar een lijstje van?

3) Is er ergens een lijstje te vinden van de verschillende Rossi pluggen en wanneer je deze beste gebruikt? Ik las net dat je bij warmer weer een "koudere" plug moet gebruiken,nu is de vraag wat is de verdeling van de pluggen b.v. op temperatuur?

Groet,
Ton

GlowPlug.jpg

@ Bart, thanks!
Zo,dat is alvast op een van de vele vragen een antwoord, iemand nog tips/trucs?

Groet, Ton

Tuurlijk lees ik de stickies door,ik stel de vragen omdat hetme niet helemaal duidelijk is,of het niet kan vinden.
Evengoed is het een goeie tip om de stickies te lezen,staat veel in

Groet,
Ton

hoe warmer het buiten is hoe hoger plugnummer (koudere plug)
hoe kouder hetbuiten is hoe lager plugnummer (hetere plug)

mvg hans

Een betere tip kon ik niet geven :)

Het is gewoon echt een kwestie van lezen, proberen en begrijpen..

En als je er niet meteen uitkomt, nog een keer lezen en de zoekfunctie gebruiken op het forum... Bovenaan is een google bar ingebouwd die alleen zoekt op dit forum..

@ Caretaker,klopt hoor heb er veel uit kunnen halen toch vind je soms niet de info die je eigenlijk zoekt of tegenstrijdige verhalen maar toch....zoek en gij zult vinden :-)

1) Mijn Tamiya TG10MK1 met FS12LT motor heeft een nieuwe gloeiplug nodig,ik heb gelezen dat er verschillende merken en types zijn.
Ik heb voorheen altijd rossi pluggen gebruikt (R2),nu lees ik mbv zoekfunctie dat de 2,1 tm 3,5 cc motoren t best op R3 draaien?
Het motortje is net in basisafstelling ingereden en loopt op 16% trornado fuel
Welke pluggen zijn aan te raden? en wanneer gebruik ik deze?

Hallo Ton.

Het klopt dat die motoren het best op een R3 van rossi of HPI lopen.

M.v.g. Mark

@ Mark,
ik rij voorlopig alleen maar recreatief(bugettair verandwoord zeg maar :-) ) ou t raadzaam zijn om ook bijv een r4 plug in de vooraad te leggen?

Wat ik bedoel is als ik in de herfst/winter rij welke plug gebruik je t best?

groet,

Ton

In de winter staan de meeste auto's stil , vaak voor groot onderhoud en dergelijke. in de herfst zou je ook gewoon nog wel met een r3 kunnen rijden. ligt een beetje aan het weer.

Laatst bewerkt:
Ik rij zowat het hele jaar met een R3 plug in mijn 2,5 cc motoren. In de winter krijgen de auto's een grote beurt;)

Je zou wat R4 pluggen kunnen nemen en op voorraad leggen. Ik heb altijd een aantal pluggen bij me van R2 tot en met R5.
Zo heb ik altijd wel de juiste plug bij me.

M.v.g. Mark

Back