Herintreder modelauto

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Omdat het vliegen niet voor me weggelegd is en ik methanolmotoren niet de baas ben wil ik 1 elektro auto kopen. (eigenlijk twee maar de directie vindt dat een slecht plan :)).

Ik twijfel tussen een racing truck van Team Associated 1:10 en een Tamiya TT01e Suzuki SX4.

Ik weet ook niet welke accu's ik het best kan aanschaffen, NiMh of Lipo.

Ik vind zelf de racing truck het mooist maar met een 4wd kun je denk ik lekker gummen.

De truck lijkt me ook breder inzetbaar omdat ik denk dat deze ruwer terrein aankan.

Ik wil:
auto rijdend (de truck wordt hierin erg compleet geleverd)
spare parts
2 st accu
lader welke op het lichtnet en op een voeding/accu kan werken

Budget (uiterlijk 500 euro om mee te starten)

Wat zouden jullie adviseren?

Leo

Omdat het vliegen niet voor me weggelegd is en ik methanolmotoren niet de baas ben wil ik 1 elektro auto kopen. (eigenlijk twee maar de directie vindt dat een slecht plan :)).

Ik twijfel tussen een racing truck van Team Associated 1:10 en een Tamiya TT01e Suzuki SX4.

Ik weet ook niet welke accu's ik het best kan aanschaffen, NiMh of Lipo.

Ik vind zelf de racing truck het mooist maar met een 4wd kun je denk ik lekker gummen.

De truck lijkt me ook breder inzetbaar omdat ik denk dat deze ruwer terrein aankan.

Ik wil:
auto rijdend (de truck wordt hierin erg compleet geleverd)
spare parts
2 st accu
lader welke op het lichtnet en op een voeding/accu kan werken

Budget (uiterlijk 500 euro om mee te starten)

Wat zouden jullie adviseren?

Leo

hallo leo,

had je ook al aan een traxxas slash gedacht?
ik heb er zelf ook een en die rijdt heerlijk!
ik ga er binnenkort brushless inbouwen en dan maar es op de baan rijden,
ik raad hem dus echt aan en er zit een 50% mode op de regelaar zodat je even kan oefenen als je hem pas binnen hebt ;)

ik zou zeggen traxxas slash met brushless (2,4ghz?), en lipo's
(2s is het beste om te beginnen)

Zou voor een Mini E-Revo gaan. Kun je gelijk rijden. Lipo's kopen in HK incl. lader. Rij je voor 350 heel erg leuk. Snelheid genoeg, kunt er overal mee rijden. Gewoon een leuk pakket. Weet niet of je "kleine" kinderen hebt maar deze vinden het heel erg leuk om er mee te rijden. Gelukkig zit er een training mode op.

Ja, dat raad ik ook aan. Weinig geld, veel plezier!
Het mag dan wel een 1/16 zijn, hij is wel 33cm lang, dat is groter dan de meeste 1/16 of 1/18. Mijn 1/18 (zie onderschrift) is 27cm, dus 6cm kleiner. Best wel wat verschil...

P.S. De mini e-revo staat op nr.:1 bij mijn verlanglijstje. Het is nog wel niet van toepassing want ik heb net mijn Shark-18 geupgrade naar brushless...

Grts, edo...

Bedankt voor de reacties. De mini is leuk maar ik wil eigenlijk voor de 1op10 gaan en de Traxxas spreekt me erg aan. Ik weet niet of ik mee ga doen maar ik wil de mogelijkheid hebben (een keer) mee te doen aan de rally cup. Ook denk ik dat een 1op10 makkelijker door een bospad komt dan kleiner maar dat kan ik mis hebben.

Bedankt voor de reacties. De mini is leuk maar ik wil eigenlijk voor de 1op10 gaan en de Traxxas spreekt me erg aan. Ik weet niet of ik mee ga doen maar ik wil de mogelijkheid hebben (een keer) mee te doen aan de rally cup. Ook denk ik dat een 1op10 makkelijker door een bospad komt dan kleiner maar dat kan ik mis hebben.

Mini revo is niet veel kleiner dan één normale 1:10 auto.
Hij gaat lekker op een zandpad. Maar als je nog lekkerder over een zandpad wilt rijden zou je ook voor een E-revo Brushed kunnen gaan.
En er komen vast en zeker races voor de Mini Revo's.

De grootste vijand van de mini's is gras.
Alle andere dingen vallen wel mee, zeker als je 4WD hebt. Als ik met mijn 1/18 zachtjes tegen een muur rij, gaat ie er gewoon rechtop tegen staan...
Marre, als je een 1/10 Traxxas wilt, is de keuze niet zo moeilijkdenk ik, dan zijn de beste volgens mij de Slash, de Stampede VXL en de Rustler VXl.
De grote E-Revo kan natuurlijk ook, maar die gaat meer richting 1/8, en de prijd is ook wat 'groter'...;)

HPI is ook een goed merk, de HPI E-Firestorm Brushless lijkt mij ook super.

Grts, edo...

EDIT: Tegelijk :D...

De HPI E-Firestorm is ook wel wat. Kost in de Benelux 400€ maar is RTR. Dan heb je nog 100€ over voor 2 accu's en een lader. In tegenstelling tot de Traxxas Slash is deze brushless!!

Zou zelf gaan voor een associated b4 of b44 kun je ook wedstrijden meerijden bijvoorbeeld bnk. Macvlijmen.nl. Je hebt al een auto voor 500 euro. Rijdt erg lekker.

Zou zelf gaan voor een associated b4 of b44 kun je ook wedstrijden meerijden bijvoorbeeld bnk. Macvlijmen.nl. Je hebt al een auto voor 500 euro. Rijdt erg lekker.

Zijn idd geweldige auto's, samen met de Losi's. Maar ik denk dat de TS eerder opzoek is naar een auto om te bashen.

@ Edo : De HPI E-Firestorm kost idd maar 330€, ik had me vergist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn idd geweldige auto's, samen met de Losi's. Maar ik denk dat de TS eerder opzoek is naar een auto om te bashen.

10 punten, Ik wil een race truck waarmee ik kan raggen (het autootje heeft geluk, ik vind het al snel spannend) en die ik in conditie kan houden. Het zou leuk zijn in de buurt een aantal soulmates te vinden om mee/tegen te rijden maar veel verder wil ik niet gaan.

of een 1:8 buggy kijk maar op minicars.nl >rc>elektro>eerste auto die er staat

is een mooi ding gelijk 2 lipo's er bij en een lader voor maar €544

en anders een e-savage?
€400 bij pkracing

als ik het geld had zou ik het wel weten:p

Laatst bewerkt:
Back