herintreder zoekt geschikte auto

Zo, da's weer eens een iets anders geformuleerd vraag voor: wat zal ik kopen. Maar dat is wel de vraag die al een paar weken door mijn hoofd spookt. Ik rij nu een jaartje of 3 met mijn offroad autos rond (E-revo, slash 4*4, buggy 2wd, Axial Honcho), en ik neig er nu naar om toch ook maar eens een onroad auto te gaan kopen. Ik woon maar 20 minuten van de MACH vandaan, en dat maakt het toch wel wat makkelijker om dan elke week een uurtje+ te gaan rijden.

maarrrrr, mijn budget is beperkt, evenals mijn rijders capaciteiten. Maar ik wil wel een leuke competitie. De stock TC klasse is dan heel leuk (hoor ik), en hot (zie ik) maar dat vraagt toch een redelijke investering.
Daarna komt de TT-01 klasse aan de beurt, maar hoeveel wedstrijden zijn daarvoor de komende winter en voorjaar?
Of dan toch een M-03 of M-05? Maar daar heb je weer zoveel varianten in, dat ik daar ook geen overzicht in krijg.
Wie kan mij helpen de voor's en tegen's op een rij te zetten?

koop een pancar,sucses verzekerd.

leuke competitie
goedkoop(ligt ook aan jezelf natuurlijk)
overzichtelijk 200mm indoor en evt 235mm voor outdoor (met dezelfde auto!)

4x vinkje voor pancar

alvast bedankt ;)

Goh, da's nou ook weer een hele directe vraag. E.e.a. is van een paar factoren afhankelijk:
1) wat vind mijn vrouw ervan
2) hoe leuk zijn de wedstrijden
3) wat zijn de bijkomende kosten
4) wat zijn de terugkerende kosten

Mijn tegeltjes wijsheid is: ik kan alles kopen wat ik wil, alleen niet allemaal tegelijk ;-)

De TT01 kun je waarschijnlijk op club nivo(bij de mach) rijden als instapper.
Ook kun je met deze zelfde auto en met misschien een paar kleine wijzigingen gebruiken bij de Dutch Tamiya Challenge.
Deze serie is door het hele land op verschillende circuit's
Dit komt je rijders capaciteiten zeker ten goede ivm het leren van afstellen van de auto e.d.
Ook zullen de kosten in die serie niet hoog zijn daar je maar een beperkte serie hop up parts mag gebruiken en de motor die wij afgelopen seizoen hadden maar 10 euro koste.
Erg leuk om te doen en de competitie is ook zeer leuk en sportief.
Mocht je nog kids hebben die ook willen rijden kunnen ze waarschijnlijk net als dit jaar mee rijden in de fighter buggy cup waar de auto ter beschikking word gesteld door de organisator van deze serie.

mvg Roy

+ 1 voor de TT-01
Voor de beginnende rijder binnen zeker een aanrader
omdat de auto tegen een stootje kan, en vrij gemakkelijk te onderhouden is.
Ook de onderdelen kosten niet de hoofdprijs.
Echter...
voor buiten kun je beter voor de TC gaan omdat het buitencirquit eigenlijk iets
te groot is voor de tragere TT-01
kijk is voor een Sakura s zero, die zijn niet duur en is voor een instapper een hele leuke wagen. Op de mach zijn mensen die deze wagens leveren.
Groetjes

koop een pancar,sucses verzekerd.

leuke competitie
goedkoop(ligt ook aan jezelf natuurlijk)
overzichtelijk 200mm indoor en evt 235mm voor outdoor (met dezelfde auto!)

4x vinkje voor pancar

alvast bedankt ;)

+1

Succes met je keuze en laat je goed informeren op de Mach.

Halewijn

Tsja, met zo'n sakura kom je vanzelf weer tussen de xray en de kyosho, met zeer ervaren rijders. Ik ken mezelf (gek he, 47 jaar), en dan eindig ik toch met de Xi, is nu overal uitverkocht, en ben ik toch weer 500 euro verder.
Hoe zit dat verder met de DTC?. Ik heb daar afgelopen jaar weinig topics van voorbij zien komen. Nou ik erover denk, ik heb een tijdje mee gedaan in de No-Nitro cup, en om nou het hele land door te moeten crossen, nee toch ook weer liever niet.
Kom ik vanzelf weer uit bij de Mach. Zal het toch een TC moeten worden?

Kan ook eerst overwinteren met een M-03. Daar rijden er nog wel een paar van rond. Waar moet ik dan op letten? Ze worden met grote regelmaat te koop aangeboden

Shame on me, maar ja het was ook maar één topic.
Oke DTC is dus een optie. Hoeveel deelnemers zatendaar gemiddeld in d verschillende klasses?

Bij de euro gt was het het rustigst.
De stock had vaak 2 heats soms 3.
F1 was 1 a 2 heats en de M chassis ook 1 tot 2 heats.
Al met al altijd gezellig en ontspannen.

mvg Roy

Back