herkennen trex 600

hallo iedereen,

ik ben geinteresseerd in een trex 600, maar heb me al wat geinformeerd en ze zeggen dat een trex 600 esp toch wat meer aangeraden is. ik ken iemand waarvan ik een trex 600 kan overkopen. maar hoe kan ik weten of het een esp is?

Men mag mij corrigeren, maar ik weet haast zeker dat het grote verschil is dat een Trex600 ESP de servo aansturing naar de Swash Plate indirekt heeft.Dus het gaat dmv een tussenstation hevel systeem.
De Trex600 Pro heeft het net als de Trex550 direkt aangestuurd op de Swash.
Ook vliegt de Trex600 ESP op 6S 5000Mah Lipo pack.
De Trex600 ESP vliegt stock op 12S Lipo.
Vr Gr D

Men mag mij corrigeren, maar ik weet haast zeker dat het grote verschil is dat een Trex600 ESP de servo aansturing naar de Swash Plate indirekt heeft.Dus het gaat dmv een tussenstation hevel systeem.
De Trex600 Pro heeft het net als de Trex550 direkt aangestuurd op de Swash.
Ook vliegt de Trex600 ESP op 6S 5000Mah Lipo pack.
De Trex600 ESP vliegt stock op 12S Lipo.
Vr Gr D

+1. ESP 6s. PRO 12s
De ESP heeft de accu recht op staan. Terwijl de accu's bij de PRO in het frame schuiven.
252849d1353599124-t-rex-600-esp-completo-trex7.jpg

ESP

A2-Align-Trex-600E-Pro.jpg

PRO

Grtz Marco.

Het verschil tussen een ESP en een PRO is duidelijk, dat is eigenlijk een heel andere helie. Ik heb het idee dat de vraagsteller op zoek is naar het verschil tussen een "oude" 600e en een 600ESP. In dat geval is het grootste verschil de torque tube staart aandrijving op de ESP vs een riem voor de 600e. Verder (voor zover ik weet) hebben de echt oude 600e modellen nog redelijk wat kunststof (hevels en blade grips) waar de ESP alles alu heeft (waarbij ik zeker niet wil zeggen dat alu altijd beter is). Zelfde voor de torque tube, die heeft zeker zijn voordelen maar ook nadelen (meer herrie, complexer en veel durdere reparatie na crash). Ik vlieg zelf een ESP en ben daar wel zeer tevreden over.

hallo,

ik zocht het verschil tussen de soorten trex 600 omdat ik nu 2 450's heb en ik ga vanavond gaan kijken voor een trex 600 maar de eigenaar weet zelf niet of het een cf of een e of een esp is.
de helikopter is uitgerust met futaba servo's en futbaba gy401 verder zit er een neu motor in en een kontronik regelaar. dus er zitten wel goede componenten in. Maar een vriend (heli kenner) vertelde mij als het geen esp is dat hij zou twijfelen of ik hem zou kopen of niet. omdat het moeilijk kan zijn om nog onderdelen tevinden, watdenken jullie??

Ik had ook een CF en heb hem zelf na esp gemaakt zelfs met een dfc kop :p

onderdelen voldoende te verkrijgen hoor..

m.v.g Nick

hallo, er zit een lipo die vanonder platligt en ook 1tje die rechtstaat verdrr zijn alle kuntstof ondrrdelen vervangen door alu onderdelen. Wat denken jullie??

Wat is een neu motor ?

Een Kontronnik regelaar is wel erg fijn, die heeft een mooie softstart en een heel goede governer.
Dat bepaalt toch wel voor een groot deel het vlieggedrag van de helie.

Misschien even om een fototje vragen en die hier plaatsen?

Maar als alle kunststof delen vervangen zijn voor alu is het GEEN esp. dan is het een geupgrade oudere versie.

hallo, ik heb de heli gekocht. het ging dus om een trex 600 e die geupgrade is, alles aluminium, een amerikaanse neu motor. een kontronik 90A regelaar, ook futaba servo's en een gy 401 en alle blades zijn carbon. hij is in zeer goede staat + 2 canopys en 2 keern een 5 cell lipo pack voor 350 euro, dus denk dat dit een goede koop is, ik zal mij ermee amuseren

hallo, vandaag ontvanger ingebouwd en gevlogen met de heli, en in 1 woord. SUPER!!! maar ik heb wel een vraag ivbm met het balanceren van lipos. deze lipos zijn van flightpower HACKER , het zijn 2 keer 5s lipos. maar ik heb een turnigy lader en deze lipos hebben een andere balanceer fiche. hoe lossen jullie dit probleem op?

hallo, dit ivbm de balancer is nu inderdaad opgelost. hierbij de volgende vraag. de regelaar in die trex is een castle phoenix hv85A. nu wil ik die programmeren via mijn pc doormiddel van de castle link. bij mijn trex 450 gaat dit perfect maar bij de trex 600 wil dit niet lukken, ik heb al vanalles geprobeerd. eerst de link en dan de lipo connecteren, eerst de lipo en dan de link, maar het wil niet lukken. het ledje op de castle link blijft rood flikkeren en de regelaar flikkert ook rood. op de pc brandt het lampje groen van usb connection status maar device connection status blijft rood. aan wat zou dit kunnen liggen?

Back