Heropbouw EMHW Funtana na crash

Hoest met deze kist? Ben wel geïnteresseerd! Ik heb net een kopie romp van de EMHW Funtana S aangeschaft, maar die is van gewapend gietbeton gemaakt. Bijna overal massief nergens gaten om te verlichten. Zou je wat aanzichtfoto's van de hele romp kunnen plaatsen?

Dank,

Hugo

Ga straks wel een romp foto maken .

Ben bij de laatste deeltjes van de romp bezig . (nieuwe servo gaten)

En van de nieuwe vleugels nog de rolroeren , dan kan het in de folie .

Wat weegt jou romp met stabilo ?

Mvg Johan

Romp met stabilo en kielvlak, zonder roeren, gefolied, met carbon landingsgestel en wielen: 1366 gram. Ik ga hem eerst maar eens ont-folieen. De triplex zijplaten van dit toestel zijn wel van latjes 'vakwerk' voorzien, maar tussen de vakwerkcontructielatjes (3x woordwaarde) is de triplex plaat gewoon dicht. Ik denk dat de 2mm dremel-frees-met-voet daar verandering in gaat brengen.

Foto's worden zeer gewaardeerd!

Hugo

Ik wilde je nog vragen waar jij de ribbenset vandaan had, maar toen zag ik je sig weer. Even googlen op 'funtana rippen satz' (ja, ik spreek vloeibaar Germaans) en voila, setje gevonden bij Flugwerf, en besteld. Daar kan je zelf niet tegenop werken! Met een setje vleugelservoinbouwkastjes mee besteld, is denk ik wel handig.

Hugo

Onderkant .
673849a510666137f.jpg

Zijkant .
673849a510661d49f.jpg

Dit was ook gelijk mijn laatste projekt van andere bouwers .
Het valt echt op dat de meeste niet een model goed kunnen bouwen .

De laatste die ik gekocht heb ligt nu in de kliko .
was net zo schlecht gebouwt als de Funtana .

673849a51066a45a3.jpg

Van tekening nieuw bouwen gaat dan sneller of een frees setje gaat nog sneller . :mrgreen:

Mvg Johan

Ps: heb je een buis voor de funtana ? en de hulsen voor de vleugels ?

Laatst bewerkt door een moderator:
johan, wat is de diameter van de vleugelbuis en lengte?? ik heb n mailtje gestuurt naar brendel of ze buis en hulzen appart verkopen....maar nog geen antwoord! succes met de verdere opbouw

Dank voor de foto's, super! Ik heb een 30mm alu buis met huls. Cockpitkap ook, alleen de motorkap die erbij zit is 'nogal ver opengewerkt'. Daar wil ik t.z.t. een nieuwe voor. Ik weet nog niet of ik de oude ga afmallen en zelf maken, of eentje bestel.

Ik ben het wel met je eens over andermans bouwsels. Deze die ik gekocht heb zit niet slecht in elkaar, hoor, maar met een beetje aandacht en wat meer tijd kan hij een stuk beter. Dus die aandacht en tijd krijgt hij van mij.

Hugo

Stecksystem voor de 2 m van brendel heeft 30 mm en de buis is 75 cm lang .

Buis met hulsen voor de vleugels kosten 25,75 + 9,80 porto

Mvg Johan

oke bedankt johan! ik zal eens vragen naar die van de 2m45funtana... de 75cm is me net iets te kort voor mijn project... heb jij die besteld mss? zoja wat is het gewicht van buis en hulzen? groeten en we proberen allemaal ons best te doen, maar hoe jij bouwt johan... supergoed, ik moet zeggen na een aantal kisten lukt dta idd beter:p

De buis weegt 178 gram , hulsen stuk geschatte 25 gram (zijn ingebouwt)

Je kan vast wel een langere buis bij brendel krijgen , ik neem aan dat hij ze zelf op maat snijd .

Mvg Johan

Kaal weegt de romp met kielvlak en stabilo (zonder roeren en zonder afneembaar voordek) 1043 gram. Heb nog wel wat ideeën over lichter maken. Wat weegt die van jou nu? Ik start vanavond even een eigen draadje, om vervuiling van deze te voorkomen.

Hugo

Wat is de motordom? Is dat wat ik het afneembare voordek noem (waar de cockpitkap in/aan zit), of de motorkap (het glasvezel ding dat over de motor komt)?

Dank,

Hugo

Bij jou dat zwarte geval waar de motor op komt . :D

Die is bij EMHW in het model verwerkt en niet demontabel .

Dat moet ook stijf en goed verlijmt zijn .

Mvg Johan

Hé Johan, ben helemaal niet nieuwgierig, hoor, maar hoest met deze? Vooral met de vleugels? En om helemaal precies te zijn met de rolroeren en de aansturing daarvan?

Hugo

Back