Heropbouw tamiya The Fox

Weer aan eentje begonnen,deze keer iets specialer qua model dan de vorige 2 (Ta01 en Tl01) maar zal wel een stukje moeilijker worden. Hiervan heb ik geen handleiding, op zich geen groot probleem want mijn vriendje Google heeft ze vast wel in de aanbieding.
Maar de wagen is eigenlijk in redelijk slechte staat. Dacht er eerst niet aan te beginnen maar vind em wel mooi dus... Deze zal wel serieus meer tijd in beslag nemen vrees ik.

Eerst maar eens afbreken die handel.

2d1ajas.jpg

Ok, vandaag maar al beginnen kuisen en wat terug opbouwen.
Ik vrees er echter wel voor dat deze niet zal blijven, denk dat het beste leven voor deze wagen een leven zal zijn als donor spijtig genoeg.
Toch wel wat schade aan chassis en bumper enz.
Veel schroefdraad dat stuk is doordat de vorige eigenaar er dikkere draad schroeven heeft ingedraaid... Armen enz zijn nog wel ok, gearbox ook nog.
Zeer spijtig dat er met deze auto zo gebashed is want wou hem wel op het schap hebben en af en toe eens een toertje doen.Ik bouw hem nu dus terug op zoals hij is.
Foto's:

2nu7pmb.jpg

2qw0cie.jpg

2sbtyqh.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
tap er dan een grotere metrische draad in, of waar je kunt, doorboren en een moertje op?
Lijkt me toch niet verloren? Heb al veel erger gehad...

Eigenlijk heb je wel gelijk hoor, zal nog zien wat ik er mee aanvang.Laat het nu eventjes rusten en bekijk het nog wel als er echt tijd voor is.

The FOX, dat was mijn eerste competitie buggy, zal ergens in 1985 zijn geweest. Leuk !
Ik kan me herinneren dat vooral de aandrijfassen dramatisch waren, en ik het chassis letterlijk in tweeën heb gereden ;)
Zie wel dat jou versie in een slechte staat is, en veel onderdelen zijn niet origineel meer.
Maar als je er toch mee aan de slag gaat veel success.

Hij is inderdaad terug uitgebracht onder de naam Nova Fox,zal eens kijken of de plaatselijke modelbouwwinkel wat heeft liggen van onderdelen.
Dat chassis is inderdaad niet zo duur zie ik,ik hou het zeker in optie.
Ben momenteel ook aan het starten met elektro vliegen en daar kruipt nu weer wat budget/tijd in.

Ok, de kogel is door de kerk, hij gaat toch de deur uit.
Auto staat terug in elkaar, kuisen heb ik niet meer echt verder gedaan. Wel het grootste vuil er al vanaf maar heb er eerlijk gezegd gewoon geen zin meer in om er tijd en geld in te steken.
Deze is dus spijtig genoeg niet af geraakt maar je moet soms keuzes maken.
Excuses voor diegenen die het topic wilden volgen.

2lt63ax.jpg

2rhl9i9.jpg

Back