Johan had deze piper al een tijdje te koop staan, en ik eigenlijk al modellen genoeg...
Maar ik heb altijd al een TC piper willen hebben.
Dus toen ik bij Johan was voor een Polo op te halen ben ik gezwicht voor de piper ;-)
Oh ja en gelijk maar een setje drijvers.
Ach ja wij modelbouwers hebben een ruggengraat van een weekdiertje..
Dus Johan bedankt! Jij hebt nu weer wat ruimte voor de cnc-frees.
Anyways nu ga ik langzaam aan de herbouw beginnen en zal hier de voortgang bijhouden.
Mijn eerste idee is om hem elektrisch te maken.
Dat moet tegenwoordig goed te doen zijn.
Tevens ben ik een spacewalker (2,6 meter) aan het bouwen die ik een zelfde setup wil geven.
Dus daar wil ik me eerst even goed in gaan verdiepen.
Ik heb alle delen gewogen en denk dat ik zo rond de 8Kg uit ga komen met 10s lipo.
Graag zou ik wat tips krijgen m.b.t. de motor.
Als het even kan wil ik hem op 10s vliegen omdat mijn funtana dat ook doet en dan kan ik gewoon meer van dezelfde accu`s kopen en gebruiken.
Mocht het echt niet anders kunnen dan zal het 12s gaan worden.
Met de AXI calculator kom ik op de volgende setups uit:
AXI 5330/24 22x10 prop 10s
AXI 5345/16 22x10 prop 10s
AXI 5345/18 24x10 prop 12s
De bedoeling is om een setup te vinden die te vergelijken is met de ZG-45 en waar ik ook mee kan slepen.
Een HC motor is ook een optie alleen moet ik daar nog wat vertrouwen in krijgen ;-)
En de laatste tijd zijn de bestellingen vanuit HC wel heel erg lang bij de douane.
Maar dat kan ook met de sinterklaas/kerst drukte te maken hebben.
Ik heb 1 voorbeeld van een TC piper op 10cellen kunnen vinden.
Die gebruikt een Graupner Compakt Control 740Z met een 20X10 Menz prop en ongeveer 50A stroomopname.
Volgens hem zit het tussen de ZG45 en ZG62 in, wat dus precies goed is voor mijn wensen.
Groet,
Edwin
Maar ik heb altijd al een TC piper willen hebben.
Dus toen ik bij Johan was voor een Polo op te halen ben ik gezwicht voor de piper ;-)
Oh ja en gelijk maar een setje drijvers.
Ach ja wij modelbouwers hebben een ruggengraat van een weekdiertje..
Dus Johan bedankt! Jij hebt nu weer wat ruimte voor de cnc-frees.
Anyways nu ga ik langzaam aan de herbouw beginnen en zal hier de voortgang bijhouden.
Mijn eerste idee is om hem elektrisch te maken.
Dat moet tegenwoordig goed te doen zijn.
Tevens ben ik een spacewalker (2,6 meter) aan het bouwen die ik een zelfde setup wil geven.
Dus daar wil ik me eerst even goed in gaan verdiepen.
Ik heb alle delen gewogen en denk dat ik zo rond de 8Kg uit ga komen met 10s lipo.
Graag zou ik wat tips krijgen m.b.t. de motor.
Als het even kan wil ik hem op 10s vliegen omdat mijn funtana dat ook doet en dan kan ik gewoon meer van dezelfde accu`s kopen en gebruiken.
Mocht het echt niet anders kunnen dan zal het 12s gaan worden.
Met de AXI calculator kom ik op de volgende setups uit:
AXI 5330/24 22x10 prop 10s
AXI 5345/16 22x10 prop 10s
AXI 5345/18 24x10 prop 12s
De bedoeling is om een setup te vinden die te vergelijken is met de ZG-45 en waar ik ook mee kan slepen.
Een HC motor is ook een optie alleen moet ik daar nog wat vertrouwen in krijgen ;-)
En de laatste tijd zijn de bestellingen vanuit HC wel heel erg lang bij de douane.
Maar dat kan ook met de sinterklaas/kerst drukte te maken hebben.
Ik heb 1 voorbeeld van een TC piper op 10cellen kunnen vinden.
Die gebruikt een Graupner Compakt Control 740Z met een 20X10 Menz prop en ongeveer 50A stroomopname.
Volgens hem zit het tussen de ZG45 en ZG62 in, wat dus precies goed is voor mijn wensen.
Groet,
Edwin
Laatst bewerkt: