Een vervangende kap is geregeld.
Arjen heeft mij zijn kap geleend en mij van heel veel goede tips, lossingsmiddel, aerosyl en keperdoek voorzien.
Hierop de originele kap van lossingsmiddel voorzien, epoxy aangemaakt en ingedikt met aerosyl. De ontstane snot over de kap uitgesmeerd en voorzien van 2 lagen keper. Na een dag uitharden en het lossen van de originele kap bleef er een keurig negatieve mal over.
Hierna de mal ingesmeerd met 2 lagen keper en ingesmeerd met epoxy, na uitharden bleek dit te zwak te zijn.
2e versie gemaakt uit Carbon, dan een strook ud Carbon en keper er achter. Het resultaat mag er zijn en slechts 2 gram zwaarder als het origineel.
De kap uitknippen, schuren met waterproof 400, 600 en uiteindelijk polijsten met de dremel.
2 Carbon strookjes er achter gelijmd als sluitsysteem en zeer tevreden over het eindresultaat.
Nu de rc delen opnieuw solderen en inbouwen en er kan weer gevlogen worden. Benieuwd hoe veel gewicht deze reparatie heeft opgeleverd en hoe de flitzebogen gaat presteren.