In mijn Trex600 vlieg ik een TT Redline. Super motor en bevalt me op zich beter dan de hyper. De Redline trekt beter door, toerental zakt niet in of minder snel dan bij de hyper.
Afstellen was wat meer werk maar daarna loopt alles mooi constant.
Maar natuurlijk is niet alles zo mooi.
Oke, daar komt mijn hersenbreker:
De servo krijgt de het gas soms niet versteld. Het slaat soms vast. Gelukkig voor mij steeds op einde van de vlucht.
Servoverbinding losgemaakt en inderdaad, gas liep erg stroef en zat soms vast.
Carb. eraf gehaald om schoon te maken want misschien zit ergens vuil tussen.
Alles was schoon! Toch nog even gekuisd en terug ingebouwd.
Een paar vluchten later weer hetzelfde. Het lijkt wel of er wat speling is. Niet door slijtage maar standaard. Door het verstellen van het gas draait en schuift het ene onderdeel in het andere en lijkt er axiale speling te zijn. Dus push-pull erop gebouwd. Ging weer even goed en was toen weer geblokkeerd. Heli stond met toeren op de grond en ging niet uit.
Intussen zijn er 2 servo's op het gas gesneuveld. Een 9250 en een analoge 7kg servo !!!
Het probleem schijnt vrij veel voor te komen. Op een duitse site lees ik dat meerdere dit probleem hebben. Niemand heeft DE oplossing.
Schoonmaken, push-pull, polijsten, niets helpt.
Welke knappe kop heeft wel een oplossing ?
De oplossing : Hyper inbouwen ken ik al maar dat is wat te gemakkelijk opgelost.
(de servo loopt niet aan bij vol gas of geen gas dus dat is niet de oorzaak van het sneuvelen van de gasservo)
Afstellen was wat meer werk maar daarna loopt alles mooi constant.
Maar natuurlijk is niet alles zo mooi.
Oke, daar komt mijn hersenbreker:
De servo krijgt de het gas soms niet versteld. Het slaat soms vast. Gelukkig voor mij steeds op einde van de vlucht.
Servoverbinding losgemaakt en inderdaad, gas liep erg stroef en zat soms vast.
Carb. eraf gehaald om schoon te maken want misschien zit ergens vuil tussen.
Alles was schoon! Toch nog even gekuisd en terug ingebouwd.
Een paar vluchten later weer hetzelfde. Het lijkt wel of er wat speling is. Niet door slijtage maar standaard. Door het verstellen van het gas draait en schuift het ene onderdeel in het andere en lijkt er axiale speling te zijn. Dus push-pull erop gebouwd. Ging weer even goed en was toen weer geblokkeerd. Heli stond met toeren op de grond en ging niet uit.
Intussen zijn er 2 servo's op het gas gesneuveld. Een 9250 en een analoge 7kg servo !!!
Het probleem schijnt vrij veel voor te komen. Op een duitse site lees ik dat meerdere dit probleem hebben. Niemand heeft DE oplossing.
Schoonmaken, push-pull, polijsten, niets helpt.
Welke knappe kop heeft wel een oplossing ?
De oplossing : Hyper inbouwen ken ik al maar dat is wat te gemakkelijk opgelost.
(de servo loopt niet aan bij vol gas of geen gas dus dat is niet de oorzaak van het sneuvelen van de gasservo)