Hersenbreker in de vorm van een redline.

In mijn Trex600 vlieg ik een TT Redline. Super motor en bevalt me op zich beter dan de hyper. De Redline trekt beter door, toerental zakt niet in of minder snel dan bij de hyper.
Afstellen was wat meer werk maar daarna loopt alles mooi constant.
Maar natuurlijk is niet alles zo mooi.
Oke, daar komt mijn hersenbreker:

De servo krijgt de het gas soms niet versteld. Het slaat soms vast. Gelukkig voor mij steeds op einde van de vlucht.
Servoverbinding losgemaakt en inderdaad, gas liep erg stroef en zat soms vast.
Carb. eraf gehaald om schoon te maken want misschien zit ergens vuil tussen.
Alles was schoon! Toch nog even gekuisd en terug ingebouwd.
Een paar vluchten later weer hetzelfde. Het lijkt wel of er wat speling is. Niet door slijtage maar standaard. Door het verstellen van het gas draait en schuift het ene onderdeel in het andere en lijkt er axiale speling te zijn. Dus push-pull erop gebouwd. Ging weer even goed en was toen weer geblokkeerd. Heli stond met toeren op de grond en ging niet uit.
Intussen zijn er 2 servo's op het gas gesneuveld. Een 9250 en een analoge 7kg servo !!!
Het probleem schijnt vrij veel voor te komen. Op een duitse site lees ik dat meerdere dit probleem hebben. Niemand heeft DE oplossing.
Schoonmaken, push-pull, polijsten, niets helpt.
Welke knappe kop heeft wel een oplossing ?
De oplossing : Hyper inbouwen ken ik al maar dat is wat te gemakkelijk opgelost.
(de servo loopt niet aan bij vol gas of geen gas dus dat is niet de oorzaak van het sneuvelen van de gasservo)

Ik ken deze specifieke motor niet, maar neem aan dat ie ook een 'barrel' heeft in de carb en een schroef met 'barrel stop'.

In de barrel zit dan een groef geslepen waar deze schroef invalt. Als je carb gaat klemmen, zou het daardoor kunnen komen. Iets bijveilen van de schroef en iets opveilen van de groef wil dan helpen.

Weet dus niet of dat hier aan de orde is.. maar ja.. het moet ergens vandaan komen, toch?

hallo ec135
ik ken je motor niet , maar heb iets dergelijks ook al 2 keer gehad.
op een rossie 11.5 cc motor en op mn loterle carb . hij ging stroef en als je hem loshaalt zie je niets mechanisch wat een oorzaak kan wezen .
ik heb laatst een keer gelezen dat hogere nitrogehaltes bij een loterle carb dit kan veroorzaken.
heb hem trouwens toen helemaal gedemonteerd en goed schoongemaakt , en dat deed het hem toen wel.
mss is dit ook voor jou de oplossing .
mvg ferry

Runryder even lezen.
Dit komt erg vaak voor bij de redline.
Ik heb een week of zo gelezen dat er een gratis carb replacement is.

Hallo
ik denk dat het komt van de 2 bevestigingsbouten die het huis vervormen als het warm wordt, probeer de bouten eens minder vast aan te draaien.
het kan ook zijn dat het huis inwendig niet geanodiseerd is waardoor hij vreet, maar dit is speculatie.
gr Cees

RunRyder - tt53 CARB DIFFERENCE

Hier vind je alles over de verschillen tussen de nieuwe en de oude carb.

Ik ben ns benieuwd of de service van thundertiger-europe ook zo goed zal zijn dat ze de carbs gratis vervangen?
Wel vervelend als je eerst je carb moet opsturen om daarna pas een ander te krijgen, dan kun je de heli wel enkele weken aan de kant laten staan!

Er zijn alle soorten meningen over de oorzaken van de sticky carbs, maar de barrel van de nieuwe carbs zou blijkbaar een speciaal coating laagje hebben.

Groeten Gio.

Tja , ik vraag het mij ook af . Ik zie het ook niet zitten om de heli voor kweet nie hoelang aan de kant te zetten tot dat we de nieuwe carb ontvangen !:(
Ik heb nog een Hyper en een YS liggen maar die Redline is de max !!!

Bij mij is de "sticky carb" ook al voorgekomen maar dan een push-pull erop en t'werk nog altijd goed ! Bovenstaande tips zeker toepassen en ik zou nog iets toevoegen , de complete barel en groef met dik vet insmeren en monteren!
Grafietvet werkt ook super!
Er zijn er die zelf de veer eruithalen maar ik zou dat niet doen .

Ze zijn ook berucht dat er een "lean spot"zit in het middenbereik wat ik laatste tijd mee geplaagd zat . Wat info gezocht op Runryder en dan heb ik mijn verborgen naald 1/4 draai open gezet . Na mijn testvlucht vanavond geloof ik dat dit probleem opgelost is ! Morgen wat verder testen .:thumbsup:
Ik kijk uit naar de TTRedline 106 voor in mijn Kasama R90 , schijnt bij de eerste tests is hij niet plat te krijgen .

He, bedankt voor jullie reactie.
Als er inderdaad een nieuwe carb. is zal er wel iets serieus mis zijn met de oude.
Ik had vrij kort na het uitkomen mijn redline al dus ik zal zeker de oude hebben.
De beste optie lijkt me inruilen voor een nieuwe.
Ga meteen eens even mailen.

Die tijd stilstaan...ach...het wordt HOOG tijd dat ik mijn Trex700 ga invliegen.
Heb daar een YS 91 SR op zitten....schijnt wat kritisch te zijn met afstellen maar dat gaat wel lukken. Alleen nog even voldoende vrije tijd regelen.

Hmm, hoe halen ze het in hun hoofd om dat motortje in produktie te nemen met dit soort DOMME mankementen.
gr matthijs

Back