De instellingen voor de KDS 450 zitten in de zender. Daarbij had ik de keuze voor wat er al in zat (demo), wat de fabriek adviseerde (kds) en wat de tutorial aanraadde (450). Al gauw bleek de "demo" niet verkeerd, want blijkbaar zijn ook bij mijn nieuwe machientje de kanalen 2 (elevator) en 6 (pitch) reversed, zoals al was ingesteld. Voor de normal curves hou ik het bij het KDS-advies (Thr: 0, 40, 65, 85, 100; Pit: 42, 50, 70, 80, 90) omdat ik daarmee met midstick op 5% uitkom en met laag op -2%, zodat hij niet als een krant naar beneden komt dwarrelen, maar met midstick wel bijna loskomt. Voor idle lijkt mij de demo-stand beter (Thr: 100, 90, 80, 90 100; Pit: 0, 25, 50, 75, 100) omdat er geen idle-up2 op zit en bij deze stand het vermogen hoger blijft. Overigens: advies is welkom.
Bij de instellingen zag ik ook dat de subtrim voor 1 (aileron) op +13 stond, voor 2 (elevator) op -30 en voor 6 (pitch) op -6. In de swashplate-instellingen stond pitch op +70 (aileron en elevator op default +50). Omdat ik met een schone lei wilde beginnen heb ik dat naar de default waardes teruggezet. Eerst wil ik namelijk de basis goed krijgen met de fysieke afstelling en daarna elektronisch verder afstellen.
Die basisinstellingen had ik nodig voor het "binden" en starten, zodat het niet helemaal een ongeleid projectiel is. Waarschijnlijk zal ik wat moeten doen aan het horizontaal krijgen van de swashplate, het balanceren van de bladen en mogelijk ook de tracking. De foto:

laat zien dat de swashplate bij 0 graden voorover hangt. Als ik dat met de instellingen in de zender probeer te corrigeren (de elevator trim weer naar -30 bijvoorbeeld), loop ik dan niet het risico dat het ten koste gaat van de servo uitslag of zoiets?
Als ik pitch naar 1/4 stick doe gaat hij behoorlijk trillen, dus ik denk dat ik eerst de bladen in balans moet krijgen en de swashplate vlak en dan kan ik weer verder.