René N.
In Memoriam
450 is een schichtig maatje om te leren vliegen, maar onder begeleiding zeker mogelijk
En dat is dus precies wat ik ga doen. Pas afgelopen dinsdag was de kogel door de kerk, wat betreft de toekomst van dit machientje. Tot die tijd heb ik er met opzet geen spannender dingen mee gedaan dan optoeren. En zelfs daarmee; als ik ook maar iets van beweging zie wat niet goed lijkt, meteen uit. Mijn bedoeling daarmee was om op voorhand geen scenario's uit te sluiten. Nu het toch een "blijvertje" is geworden, mag-ie dus ook lekker te keer gaan, maar eerst leren vliegen.
Aan mij heeft hij dan geen goed voorbeeld, want ik heb er heel lang over gedaan om weer te kunnen lopen. Nu ook mijn gezichtsvermogen weer goed en 3D is, kunnen we er lekker tegen aan. Eerst moet ik nog wel even met een goed gevoel achter het stuur kunnen, want dat heb ik ook al jaren niet meer kunnen doen. Dat staat overigens voor morgen op het (ANWB) rooster.
Sinds ik dinsdag (18/10) de knoop had doorgehakt is voor mij duidelijk geweest, het machientje te laten zoals het was en verdere instellingen en dergelijke met een instructeur samen te doen. Per slot van rekening heeft die ongetwijfeld niet alleen een eigen stijl, hij zal ook met het dingetje moeten kunnen vliegen en hij is er om mij dingen te leren lijkt mij zo. Dus, mail naar het instructieteam, fototje-kds-op het-kruis erbij, filmpje-optoeren ook, natuurlijk ook met vermelding van de curve's die er nu inzitten en de vraag wie-o-wie als instructeur met mij wil afspreken.
In die tussentijd moest ik nog wel even het een en ander aan de beveiliging voor (schoon)moedertje doen en daar is best een hoop tijd in gaan zitten. Maar ik wil dat ze zich vooral veilig voelt en dan doe ik niet aan compromissen en raffelwerk. Inmiddels ben ik door een instructeur uitgenodigd om op de club samen te kijken naar het machientje en er vast ook wel wat aan- en meedoen. Het lijkt erop dat het er deze week wel van gaat komen als het weer het toelaat. Voor nu is dat het wel even. Met het 20-jaar oude "looprekje" van de GPH (de elastieken waren verteerd, dus hebben mijn kleindochter en ik hem met tie-ribs en klitteband gezekerd):

Voor ik het vergeet, bij "Gevraagd" heb ik, zoals het idee was, naar een GY401 gevraagd. Nou, het wordt blijkbaar best gelezen, en er zijn ook een paar aardige mensen met aanbiedingen geweest. Maar het regent niet echt gyro'tjes. Misschien was het dingetje inderdaad zo goed, dat niemand hem echt kwijt wil. Daarom ben ik maar naar een alternatief aan het kijken en dan kom je al gauw bij de GY440 uit. Gezien de prijs daarvan kan ik dan misschien beter voor een drie of zes-as FBL mini-systeem gaan en (nu) alleen de z-as gebruiken? Of sla ik de plank nou helemaal mis?