Herstellen van een kunststof canopy

Per ongeluk op de canopy van mijn extra 300 gestapt,

De schade is te beperkt om een nieuwe te kopen, iemand een idee om dit te herstellen? Ik had gedacht een balsa plaatje in te lijmen en dan met een bepaald vulmiddel alles gladstrijken? Iemand andere tips? Eventueel suggesties over te gebruiken materialen?

null_zps8fb54c29.jpg

Hee, bekende kist, balen van die schade.

Ik zou ipv balsa heel dun triplex (0.4 of 0.6mm nemen) dat is wat sterker (splijt niet)en heeft ook een mooiere buiging in alle richtingen.
Wat huishoud folie aan de buitenkant strak over de open delen spannen,
triplex verlijmen met 'bruislijm' aan de binnenkant (kunsstof even opruwen en ontvetten)

daarna kan je met dunne epoxy en microballoons en mooi papje maken en die in de gaten laten lopen.
Als droog, schuren, evt nog even plamuren, schuren en verven of folie er overheen.

Succes met de reparatie

Winfried

Al veel plezier gehad van de kist :-)

Zou ik eventueel de epoxy kunnen mengen met balsa filler (dat heb ik nu toevallig liggen) of is er een andere huis-tuin-keuken oplossing als filler

Wat bedoel je met bruislijm?

Bruislijm is een PolyUrethaan lijm (PU lijm).
Bijvoorbeeld Bison konstruktielijm.
Ze noemen het bruislijm omdat het enorm kan uitzetten en daardoor een groot spleetvullend vermogen heeft.
Het lijmt erg goed verschillende materiaalsoorten aan elkaar.
Houdt echter wel rekening met het uitzettende vermogen van de lijm.
Spaarzaam opbrengen dus.
Succes met het herstel.

m vr gr
Gerald

Balsa filler heeft water als oplos middel, dat gaat niet echt lekker met epoxy.
Met Microballoons krijg je een papje wat niets weegt (nagenoeg niets) , mooi hard is , en goed te schuren, Je moet dan wel de zogenaamde laminieer epoxy gebruiken, die is dun als melk... even de bekende winkel in belgie raadplegen ;-)

De bekende winkel in Belgie? MC Technics in Visé?

Als vuller kan je ook gebruiken: talkpoeder, maïzena, krijt, schuurstof. Zijn allemaal wel zwaarder dan microballoons, maar goede kans dat je ze in en om het huis vindt.

Back