Herten 2009

heerlijk gevlogen vandaag met Peter, Arjen en Bart. Mooi weer en erg thermisch maar tussen de bellen ging het hard naar beneden.
Ook hebben we nog een paar all up last downs gevlogen met de conclusie dat ik hoop dat Peter dit weekend in Herten dezelfde vorm heeft als vandaag in Garderen.

Bas

Peter heeft vormbehoud getoond en heeft in een zeer goed internationaal bezet veld de 2e plaats behaald.
uitslag 1e vijf
1 Jens Kleinert
2 Peter Aanen
3 Henrik Vogler
4 Roland Border
5 Alex Hoekstra

Een hele leuke wedstrijd die Peter de eerste dag erg goed begon door 1000ers aan elkaar te rijgen.
Zelf had ik vooral te maken met Jens Kleinert die de meest onmogelijke omstandigheden steeds weer in zijn voordeel wist te beslissen. De eerste dag van de 8 gevlogen rondes al 5 X tegen Jens deed mijn score geen goed. De omstandigheden wisselden zeer sterk even als de wind die af en toe bijna ontbrak en 10 min. later weer met windkracht 4 over het veld blies. Savonds was er gratis bier en Jagermeister waarvan Peter bijna in z"n eentje een fles van achterover sloeg. Daardoor voelde Peter zich de gehele zondag niet best en liet hij hier en daar wat punten liggen . Zondag was het grijs bewolkt en waren de omstandigheden nog moeilijker waardoor er nog het een en ander geschoven werd met uiteindelijk een 2e plaats voor Peter als gevolg.

Na dat de voorrondes gedaan waren werd er noch een fly-off georganiseerd voor de beste 8 vliegers. Deze flyoff bestond uit A.U.L.D waarbij de eerst gelande het veld moest verlaten en zo voort. Gedurende de pauze tussen voorrondes en fly-off nam de wind flink toe wat eigenlijk niet bemerkt werd door geen enkele van de vliegers omdat we in de luwte van de bomen zaten. Eenmaal boven kwam je vol in de wind wat het vliegen dan ook niet makkelijk maakte. Geen enkele keer hoefde er langer dan een minuut of 2 gevlogen te worden voordat er iemand geland was. Uiteindelijk werd Henrik schulte winnaar van deze fly off door slechts 2 sec. langer te vliegen dan Peter die nummer 2 werd. Zelf was ik in deze fly off nr 3.
Volgende keer verwachten we van mensen die zo enthousiast om de uitslagen vragen dat ze meegaan :D

Erg Goed!!!!

Alex, dank je voor het uitgebreide verslag en de link naar de foto's.

Peter en Alex gefeliciteerd met het zeer fraaie resultaat. Probeer deze vorm nog even vol te houden t/m het Duits open!!!!!

Bas,

Nieuwe ontwikkelingen??

Leuk die foto's. Je ziet ook nieuwe ontwikkelingen:
  • DLG-werphandschoenen
  • Mini-antennes. Of zijn dat gewoon in elkaar geschoven 'gewone' antennes?

peter en alex,
gefeliciteerd met deze behaalde resultaten! we mogen natuurlijk aannemen dat jullie deze vorm in ieder geval nog een tijdje gaan vasthouden?? (german open). :lol:

Klasse mannen!!! Wederom een superresultaat. Proficiat.

Dat afvalsysteem bij AULD vind ik een erg leuke variant. Eens kijken of dat nog in het schema van Odoorn past.

Dat afvalsysteem bij AULD vind ik een erg leuke variant. Eens kijken of dat nog in het schema van Odoorn past.

Alex/Peter,

hoe wordt er omgegaan met buitenlandingen. Stel iemand maakt een landing na 2 minuten in het veld en iemand anders maakt een buitenlanding na 2:30. Wie valt er dan af??

Bas

Peter en Alex, hartstikke mooi resultaat.:thumbsup::worship:
Wat waren we er graag bij geweest.

Wij zaten in Bitterfeld (bij Leipzig) en hebben vaak gedacht aan de wedstrijd in Herten. Mocht het weer gelijk vallen volgend jaar dan zijn we er zeker bij in Herten.

Zijn er ergens meer detailleerde uitslagen te vinden?

@Bas.
Vorig jaar in Italië bij de fly-off viel je met een buitenlanding altijd af.

Loet

Herten was een zeer goed georganiseerde wedstrijd! Voor deze gelegenheid heeft de club in Herten een electronisch systeem gemaakt voor automatische countdown voor de start en rondetijden, inclusief digitale tijdsaangave vergelijkbaar aan het systeem in Muenchen! Natuurlijk was er ook een barbeque aanwezig voor de bekende bratwurst.

De reistijd is niet veel verder dan een nederlandse wedstrijd in bijvoorbeeld Nijmegen of Swalmen. Prima vlak gemaaid veld, met alleen een windmolen en een klein bosje in het voorveld, wat de thermiek op zijn minst gezegd interessant maakte. Rond de windmolenwieken kwam er nog wel eens een belletje los; turbulentie achter de windmolen viel reuze mee.

Kortom; een aanrader voor volgend jaar! En dan kan Loet waarschijnlijk wel meehelpen met de Jagermeister...

@ Bas : een buitenlanding betekende automatisch eliminatie. Het gebeurde dan ook dat in een ronde twee mensen buiten landen, en dus beide niet verder mochten.

Back