Herziening E2K regelement

Aangezien er wat "reparatie werk" nodig was na afgelopen wedstrijd m'n romp malletje maar eens uit het stof gehaald.
Eerste rompje met oranje ingekleurde epoxy. Is wel fijn, geen stinkende spuitlak of gelcoat. Wel is nu alles oranje in m'n bouwhok.
Best redelijk gelukt, is m'n 4e rompje.. Het is een beetje doorzichtig oranje, prima om te racen.
DSC00192 (800x600).jpg
DSC00193 (800x600).jpg


Nu nog even afmaken..
Tjarko
 
Zo hij vliegt weer.
Nieuw rompje, vleugeltje had ik nog, en de rest was opnieuw bruikbaar.
Gaat lekker strak, 2 afstelvluchtjes en klaar voor de volgende race.
Vreemd genoeg gaat deze beter dan de vorige, met witte romp, zelfde vleugeltje.
Die ging bij het inrollen vanzelf up.. doet deze niet.
Oh ja daar kwam ik nog achter, de vleugel zat vroeger 1/2 cm uit het midden...Dat is niet fijn dus.

DSC00198 (800x600).jpg


misschien ga ik de rompnaad nog netjes vullen met oranje hars, en zo..
Maar eerst de F5D spullen klaarmaken voor Elfsfleth volgende week.
We hebben een Go...:)

Tjarko
 
Laatst bewerkt:
Met een van die rompjes vlieg ik nu. perfect kistje.
Gisteravond nog geoefend met het kistje voor de Nats volgende maand.
Absoluut mijn beste E2k tot nu toe. vliegt volledig neutraal .

WP_20150718_011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oh ja op de Nationals hebben ze onze govener regels nog niet. Met een goede accu en die kistjes van Tjarko zou je echt een statement kunnen maken. Wedden dat ze ook zo aan de govener zitten dan ;-)
 
Wat ook interessant is dat ze alle accutypen toestaan mits het niet meer dan 4 cellen is. Tijd om die HV packs eens te testen en voldoende dikke regelaar en reserve motoren meenemen!
Wel die 8x8 props omwisselen voor 8x6..
Je kunt die HV packs misschien ook nog met 0.2 v extra laden... Of gewoon unbalanced op 5S
Op naar sub60 zou ik zeggen...
Tjarko


Het zijn die Bolt HV packs van HK, wel snel zijn, bijna op...
Door Gert Giesse als goed getest, maar hij verwacht minder levensduur.
ik denk goed dat we die in NL niet toestaan..
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, vandaag m'n Slipher kit opgehaald ... Heb een talon90a regelaar en ga voor de 3536HK motor... Welke servo's gebruiken jullie ?
 
@RuudM: zelf vlieg ik met hs65 servo's. Bevallen me goed.
Wat betreft die Thalon90 regelaar, hou rekening met een rpm controle als je mee gaat vliegen op wedstrijden. Wel een dure keuze overigens...
 
Let even op met die Thalon. Van Tjarko weet ik dat als je die governor programmeert dat een nadelig effekt heeft op het opspinnen van de motor (traag). Dit kan vervelend uitpakken bij een landing waarin je nog wat gas bij wilt geven.
 
Ik heb de governor op custom settingss gezet en dan zo snel mogelijk.
Duurt het optoeren nog steeds zo,n 3 seconden. Even oefenen om dead stick te landen, het went wel.
Op het duitse EF1forum lees ik dat ze ook met de TALON in governer mode vliegen, zetten ze er 3 toerentallen in, de hoogste voor racen en 2 lagere om te landen. Ik vond het op lagere toeren erg bokkig lopen, heb dat er afgehaald, geen zin om een regelaar te slopen. De regelaar SW geeft ook aan dat lagere toerentallen niet worden aanbevolen.

Hopelijk to 11 october
 
Ik heb net een aantal topics mbt e2k in zijn geheel met veel interesse doorgenomen en zit er aan te denken om ook een slipher aan te gaan schaffen. Ik lees veel verhalen over de regelementen en zie daarin nogal wat verschillen (zal ook met het verschil in tijd tussen de eerste en laatste topics te maken hebben) maar welke regelaar motor combinatie wordt nu het meeste toegepast en is toegestaan. Ik race nu nog niet maar wil wel de spullen zo opbouwen dat het wel tot de mogelijkheden behoort. Mag je nog steeds geen e-prop gebruiken?
 
De regelaar moet wel geflashed worden ivm de governer mode die nu voor de wedstrijden gebruikt wordt.
Voor zover ik weet is er voor beide motoren een juiste versie van de software.
 
Klopt, Winfried. Er zijn twee firmware-versies. Wubbo en Peet hebben de spullen om het flashen uit te voeren.
 
Back
Top