Het 1:12 Topic

Verzendkosten is $16,00 naar nederland... Weet niet hoe het zit met de BTW dan want incl. verzendkosten zit je op € 60,83 dus dan valt de BTW wel mee en het is een complete set dus... Maar ik ga eerst lekker met de alu as rijden, heb de HB C12 gisteravond even mogen bekijken bij een collegarijder die hem bij zich had (weliswaar nog ongebouwd in de doos) en dat zag er al erg goed uit...

Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de Team CRC site zelf?

Met name:

Levertijd van onderdelen / banden
Verzendkosten en duur
Invoer rechten
Service

Bedankt!

En dan vraag ik mij af,
Waar een ieder zijn banden haalt.
Ik ben eigenlijk (zo Hollands als het maar kan) Opzoek nog een goedkoop plaatsje. Want de 1:12 Foam banden zijn eigenlijk achterlijk duur, in verouding tot andere foam banden.
Dus wie koopt waar, en waar is het het goedkoopst!

Groet Robert

Ik heb dus ook om die rede het internet afgezocht, en bij de CRC site kost een setje Front $14 en Rear $15.
De verzendkosten zijn ook acceptabel, 12 dollar voor een bestelling van 7 setjes (van 2st) banden.

Hong Kong... Nog geen $10,00 per setje (voor en achter)... Gewoon even kijken wie er allemaal 1/12 rijden en dan een group-buy doen. Scheelt in de verzendkosten...

Furious Jay zei:
klik hier voor wijsheid...

Dan weet je alles... Durf te zoeken :P Er worden regelmatig her en der namen genoemd van online stores in HK...

Dan word het eens tijd voor jouw dat jezelf op die site gaat kijken,
Want 1 complete set rondom voor je 1/12 voor $10 dollar ga je zeker niet redden bij de webshops waar rcauto.pagina.nl naar verwijst.

Volgensmijn uberhaupt niet..

En als je wel die site weet is het toch een kleine moeite die te vermelden? Of is dat teveel moeite voor je?

Ik bedoelde ook iets van $10,-- voor een setje voor en $10,-- voor een setje achter... Maar ja, mensen zijn vandaag de dag te beroerd om even zelf wat effort in de hobby te steken en willen liever dat alles in hun schoot geworpen wordt ipv dat ze zelf wat tijd en moeite erin steken...

En nu weer on topic aub want het gaat hier over 1/12 en niet over online stores...

Furious Jay zei:
Maar ja, mensen zijn vandaag de dag te beroerd om even zelf wat effort in de hobby te steken en willen liever dat alles in hun schoot geworpen wordt ipv dat ze zelf wat tijd en moeite erin steken...

Mensen zijn vandaag de dag redelijk egocentrisch :roll:

Frans Heinsbroek zei:
Helaas heb ik diezelfde dingen van de HB12 gezien. Alleen zijn het dan niet de steeringbloks maar de assen die erin zitten die afknappen. lijkt wel van waaibooimen-ijzer.
Ik ga de auto binnenkort testen maar dan wel met titanium assen ! en die zware alu achteras gaat er ook gelijk uit !

en van welk merk zijn die voorste titanium asjes dan?, heb er van de zondag ook één overgereden..., je leest goed, gereden, het brak zonder wat te raken??

grtz

Mr.Cooper zei:
Frans Heinsbroek zei:
Helaas heb ik diezelfde dingen van de HB12 gezien. Alleen zijn het dan niet de steeringbloks maar de assen die erin zitten die afknappen. lijkt wel van waaibooimen-ijzer.
Ik ga de auto binnenkort testen maar dan wel met titanium assen ! en die zware alu achteras gaat er ook gelijk uit !

en van welk merk zijn die voorste titanium asjes dan?, heb er van de zondag ook één overgereden..., je leest goed, gereden, het brak zonder wat te raken??

grtz

Meestal breekt iets af nadat het een belasting te verduren heeft gekregen die hoger is als waar het onderdeel voor gemaakt is. Als je 3x een "klein " tikje maakt en vervolgens over een curb heengaat, dan kan het onderdeel dat al 3x die "kleine" tikjes heeft moeten verwerken "zomaar ' afbreken.

Ik ga zelf eerst origineel proberen maar als iets toch echt "zomaar " mocht afbreken dan bouw ik CRC Delrin steeringblocks erop met daarin CRC Titanium wielassen.

ik vermoed dat ik bij het aandraaien van de wielen teveel kracht gezet had vooraf de heat, ik rijd met crc wielen en dan stopt de draad op de as namelijk te vroeg, als gevolg dat je moer het wiel niet kan raken, vandaar ik nog een beetje kracht uitoefende op m'n sleuteltje om uistpaceren te vermijden :? niet de goede oplossing dus...

maar het moet gezegd zijnde, de assen zijn zeer fragiel van ontwerp

grtz
dave

Ik heb zelf nu inmiddels de HB C12 in elkaar gezet en ik moet zeggen dat ik de kit erg netjes vond. Ik heb er nog niet mee gereden dus over de voorasjes kan ik nog weinig zeggen. Een klein minpuntje vind ik wel dat er op de achteras zijdelings een speling zit van 0.15mm en dat vond ik onacceptabel. Vanavond even langs RCspeedworld om een setje "axle-shims" op te halen van CRC en dan zal dit probleem opgelost zijn.

Nu nog even wachten op de kap, servo en wielen en dan kunnen we een paar rondjes gaan sturen op de indoorbaan van de MACH en dan zullen we wel zien hoe hij zich houdt...

Tot nu toe ben ik zeker zeer tevreden over het geheel...

Ik snap dat er wel iets aan speling aanwezig mag zijn maar de speling op de C12 is echt té veel... Ik had me trouwens verrekend, het is 0.4mm aan speling... Net even nauwkeurig gemeten...

Ik heb dit hele topic rustig tot mij genomen,

ga morgen voor het eerst rijden met 1:12

Calandra Racing Concepts CRC 3.1

CLN1301-250.jpg

4 cellen intellect en een Orion V2 element
Spectrum micro ontvanger
Gm SX9 speed controller
Jaco Punple en Pink bandjes

Vroeg mij nog af of mensen nog een kein bumpertje gebruiken ?

.

Back